Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-04-20 21:49:05 följande:
    Ok jätte bra.Glad Tänkte fråga om jag ska skriva: Mitt namn är xxx och jag söker ovanstående nämnda position... När jag börjar det presonliga brevet? Tänkte att det kanske blir lite kaka på kaka när jag även slutar brevet med vänliga hälsningar xxx. Ska jag lämna ute mitt namn i början helt kanske?

Jag tycker absolut att du ska ditt förnamn med i början. Man vill väl veta vem det är som söker jobbet.

Mitt namn är xxx låter väldigt förmellt. Jag heter  xxx... låter väl lite mer avslappnat.
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-20 17:24:18 följande:
    Gah så förbannad jag blir på den där hemska djävla fetpuckeln som kallar sig mitt "ex" jag ångrar så in åt helvete att jag lade ner någon tid eller energi på henne... 

FredrikCA skrev 2012-04-20 19:34:31 följande:
    ...jag känner bara att jag vill slå och sparka tills jag är helt tömd på energi :(

Fredrik, vad är det för tankar som far genom ditt huvud när du känner så?
  • Glädje58
    lemonina skrev 2012-04-20 22:30:03 följande:
    Ok det kanske jag kan hålla med om. Tänkte även på det som när jag beskriver mina egenskaper, som att jag är noggrann. Att jag kanske bör beskriva varifrån jag fått den egenskapen eller hur den kommer i uttryck. Vet inte men det känns som att det blir väldigt mycket att skriva då.

Du lemonina, du vet om att du befinner dig i dejtingtråden. Låt därför din ansökan vara indränkt av influenser från den världen Glad

Det låter knäppt när man först tänker på det. Men vänd på det lite grann. Hur skulle det se ut om du lät din ansökan låta som du söker ett jobb med speciella egenskaper. Här är det inte frågan om att du ska vara så himla glad över att få deras jobb. Det är de som ska leverera ett bra erbjudande till dig.
  • Glädje58
    FredrikCA skrev 2012-04-20 22:32:59 följande:
    Ja du det vet jag inte, Det är inte så mycket tankar det är mest känslor- Och skulle jag försöka ordsätta känslan så skulle nog "varför? så %€"€#" feg jag önskar du var dö ditt %#%#€%# #€%#€%#... " vara det närmaste jag kan ordsätta. Nog om detta jag vill inte säga något mer om detta eftersom jag vet att fel ord kan få en association och dra igång det igen- Även om det troligen inte blir till samma nivå nu.

Jag tycker att du ska skriva vad du känner...
  • Glädje58
    målar havet blått skrev 2012-04-20 22:35:14 följande:
    .......Tungan uteHjärta{#emotions_dlg.flower}SkålSolig     Flört

Nu ska jag tolka...

Först slicka
    sen säga något som värmer i hjärtat
    sen blommar du ut
    fan vad törstig du blev
    sen lite mys
  • Glädje58
    lemonina skrev 2012-04-20 22:39:41 följande:
    Menar du att jag ska skriva att jag önskar att de erbjuder mig både det ena och det andra?

Det här kom bara helt plötslig över mig så jag har inte hunnit tänka så mycket själv...

Du ville vara annorlunda, eller hur?

I brevet skriver du att du hoppas att de har något bra arbete som motsvarar dine kvalifikationer
  • Glädje58

lemonina... Tänk på hur du resonerar när du skriver en kontaktannons, eller mer vad du vill ha. Du söker en man som har de och de egenskaperna. Och du har dina egenskaper och tycker om ditten och datten.

Överför detta till jobbannonsen nu. Du vill inte ha vilket jobb som helst, du vill ha ett jobb som stimulerar dig och utvecklar dig

• Glädje58
    lemonina skrev 2012-04-20 22:50:17 följande:

Jag har skrivit något i stil med att jag har kvalifikationerna och egenskaperna de söker

Nej, fråga om de har jobbet som du söker
  • Glädje58
    målar havet blått skrev 2012-04-20 22:54:54 följande:
    ...Inte så olikt din tolkning........du får betyg  4 Plus

Tack så mycket för betyget Solig

Jag känner mig helt grym i dag. På ett positivt sätt alltså
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!