• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-28 18:21:58 följande:
    Vill du träffa honom så kan du ju bara glida med. Vill du inte så kan du väl säga typ "Men du...nästa gång kanske du kan fråga om vi ska se och inte bara berätta för mig " Alltså med en mjuk ton..

ah jag gillar honom massor, så jag sa det till honom att jag höll på att falla för honom och att det kändes jobbigt men bra. Och då drog han öronen åt sig. Ah vilken soppa :p
  • Anonym (h)

varit på min första dejt idag vi hade det väldigt trevlig o mysigt först gick vi till ett fika o tog var sin kaffe (han betalade så klart) sen gick vi en promenad ute. blev en del pussar o kyssar Skrattande det känndes jätte bra. På måndag när jag e barnledig ska jag hem till han

sicken tur att jag hade väldigt tråkit härom kvällen o regade mig på HP o råkade hitta han där men jag vågade aldrig skriva till han utan han tog det steget

Hoppas att detta ska funka, behöver lite tur o någon som bryr sig om mig

• Anonym (ny)
    Anonym (h) skrev 2011-10-28 18:36:29 följande:
    varit på min första dejt idag vi hade det väldigt trevlig o mysigt först gick vi till ett fika o tog var sin kaffe (han betalade så klart) sen gick vi en promenad ute. blev en del pussar o kyssar Skrattande det känndes jätte bra. På måndag när jag e barnledig ska jag hem till han

sicken tur att jag hade väldigt tråkit härom kvällen o regade mig på HP o råkade hitta han där men jag vågade aldrig skriva till han utan han tog det steget

fattar inte att alla hittar killar som de kan börja hångla med direkt haha jag har inte ens varit i närheten på mina första dejter haha
  • Anonym (h)
    Anonym (ny) skrev 2011-10-28 18:53:45 följande:
    fattar inte att alla hittar killar som de kan börja hångla med direkt haha jag har inte ens varit i närheten på mina första dejter haha
    vad tråkit för dig, hoppas att du hittar han snart.
  • Bye baby Bunting
    Anonym (h) skrev 2011-10-28 18:36:29 följande:

Litet gästspel bara, men jag reagerade på frasen (han betalade så klart), vad då *så klart* förväntar ni er att mannen ska betala på dejten?
    Jag vill absolut inte vara skyldig någon något på den första dejten, så jag betalar alltid för mig själv.
  • giftgrodan
    Anonym (ny) skrev 2011-10-28 18:53:45 följande:
    nä, och jag fattar inte att ni ens hittar dejter
  • Anonym (h)
    Bye baby Bunting skrev 2011-10-28 19:05:20 följande:
    Litet gästspel bara, men jag reagerade på frasen (han betalade så klart), vad då *så klart* förväntar ni er att mannen ska betala på dejten?
    Jag vill absolut inte vara skyldig någon något på den första dejten, så jag betalar alltid för mig själv.
    märk ord. menade att han bjöd. suck
  • Anonym (ny)
    giftgrodan skrev 2011-10-28 19:35:11 följande:
    nä, och jag fattar inte att ni ens hittar dejter
    jag kan hitta dejter. skulle nog kunna haft 20 st på 2 månader om jag hade velat men jag vill känna innan att det finns nåt gemensamt o intresse innan från min sida och när det finns det så vill jag se om det finns någon kemi..tyvärr finns det ju aldrig det haha.

Har nu kontakt med en kille via nätet fast vi känner varandra sedan tidigare...får se om jag vågar dejta honom...var några år sedan vi sågs.
  • Glädje58
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-28 17:48:41 följande:
    ...men han har sånna problem med att jag får inte vara fööör på för då har han sagt att han ledsnar alltid men... vadan detta? detta är väl ganska jättepå?

men... känner mig redan helt låst. Ska det kännas så? Instängt liksom... och skumt?     

Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-28 18:35:47 följande:
    ...jag höll på att falla för honom och att det kändes jobbigt men bra. Och då drog han öronen åt sig. Ah vilken soppa :p
    Alltså, det här låter inte speciellt sunt. Förlåt min negativa syn på detta Färsking! men du borde verkligen vara på din vakt.
  • Anonym (Färsking!)
    Glädje58 skrev 2011-10-28 19:50:38 följande:

Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-28 18:35:47 följande:
    ...jag höll på att falla för honom och att det kändes jobbigt men bra. Och då drog han öronen åt sig. Ah vilken soppa :p
    Alltså, det här låter inte speciellt sunt. Förlåt min negativa syn på detta Färsking! men du borde verkligen vara på din vakt.

Jamen jag är glad att ni ger input jag är ju fartblind

MEN

nu kom ett sms... jag har en dejt på söndag bio...

MEN

med en... kollega    
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!