• takida

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Glädje58 skrev 2012-02-10 22:49:59 följande:
    Jag fick reda på det i somras att det är hur vanligt som helst att killarna ber om att få se tjejerna visa sig i bara trosorna. Innan man träffas. Lathet och dåligt beteende
    Det är det aldrig någon som frågat mig. Men jag kanske är bra på att sålla bort drägget redan från början
  • takida
    Madida skrev 2012-02-10 23:20:54 följande:
    Nej, ni har skrivit alldeles för mycket ikväll Har jag missat nåt viktigt?
    Nje, mest bara samma meningslösa svammel som alltidFlört
  • takida
    MammasNyaKille skrev 2012-02-10 23:33:25 följande:
    Jag ställer mig frågandes till TS inledning. Själv är jag ensamstående farsa med VV och är mest förbluffad över dagens dating. Jag hänger på HP men det verkar som att det överallt går ungefär 7 killar på 1 tjej. Att man dessutom inte känner för att inledningsvis pyttsa upp bild utan vill hålla saker och ting något spännande och faktiskt se om någon fastnar för en rent intellektuellt verkar dödfött då kille uppenbarligen MÅSTE ha en bild på sig själv direkt annars är det ett big NONO. 

Ledsamt, men om någon känner för att testa på en flirt genom bara tangenterna (inledningsvis) så inboxa för all del :) 
    Vad är det i TS inledning du ställer dig frågande till?
  • takida
    MammasNyaKille skrev 2012-02-10 23:58:56 följande:
    Må så vara :) Jag snubblade över den här tråden (faktiskt inte sett den innan) och att läsa kommentarer fick hjärnan att gå i spinn. Kände igen mig i vissa, tyckte inte som andra och jag tog då min utgångspunkt i ditt inledande inlägg (uppenbarligen tillräckligt luddigt och osammanhängande för att inte göra mig förstådd över huvud taget) men i vilket fall. Jag blev glad över att det diskuteras just om nätdejtingsdjungeln då det har varit ett återkommande ämne och fenomen jag funnit intressant :)
    I denna tråden tycker vi ibland lika men ofta olika. Men viktigast av allt är att man kan skriva av sig om hur vi alla har det därute i djungeln! För att nätdejta är fasiken inte lätt alla gånger. 
    Apråpå det du skrev om bilder. Jag vill definitivt ha ett ansikte på den jag mailar med på en dejtingsajt. Jag vill inte lägga en massa tid och energi på en man som inte attraherar mig fysiskt, då det faktiskt är en relation jag är ute efter. Och då ska det klaffa på alla plan. 
  • takida
    MammasNyaKille skrev 2012-02-11 00:14:03 följande:
    Uppenbarligen har jag misslyckats.

Jag styckar upp det:

- upptäckte tråden
    - läste kommentarer
    - blev lite smått överväldigad (igenkänningsfaktor)
    - skrev innan jag tänkte (uppenbarligen) med ett ordval som var tafatt.
    - ville få fram min åsikt om "icke-bilder"
    - inser mitt fel och mina felformuleringar
    - får förklara sig i alldeles för många inlägg (uppenbarligen kardinalfel)
    - inser att jag nog inte borde vara här
    Om du är ute i djungeln o vill dela tankar och funderingar så is this the place to be!
  • takida
    Madida skrev 2012-02-11 00:15:04 följande:
    Håller med till 100%. En man må vara hur rolig och snäll som helst men om inte det yttre attraherar mig så kan han inte bli mer än en vän. Och jag vill ha en kärlek.
    Precis!
    Sen har jag haft en vän som inte attraherade mig alls till en början men som sedan växte tack vare hans egenskaper, som jag sedan blev kär i. Och så kär som jag blev i honom har jag då aldrig vart!
    Men just i nätdejting sammanhang så funkar det inte alls, då finns inte riktigt tiden till att låta det växa.. typ
  • takida
    MammasNyaKille skrev 2012-02-11 00:23:27 följande:
    Jag förstår. Men jag är inte restriktiv med att visa bilder av mig, Jag säger klart och tydligt att bild finns för intresserade i min presentation. Det jag vill är att man ska skriva till mig för att vi delar världsbild, intressen och förhoppningar inte för att jag ser bra ut. Alldeles för många dejter som inletts pga att utseendet varit det primära. Jag vill ha någon att dela intressen och värderingar med, inte BARA någon som ser bra ut.   
    Jag vill inte heller bara ha någon som ser bra ut, det tror jag inte någon av oss vill. 
    Just nu dejtar jag en man som mailade mig på en sajt. Jag tyckte väl inte direkt att han såg bra ut på korten men han hade en intressant profil och han skrev något speciellt som fångade mig. Så bilden är inte det avgörande men en del i hela. 
  • takida
    MammasNyaKille skrev 2012-02-11 00:31:53 följande:
    Absolut, i krogmiljö är det ju precis så det blir och premisserna av det innebär att utseende och utstrålning är avgörande. Men innebär det alltså att nätdejting är en digitaliserad krog? Jag vill hoppas att möjligheterna är betydligt större och bredare än så :)
    Nätdejting är precis lika ytligt som krogen, min åsikt i vart fall
  • takida
    starchild81 skrev 2012-02-11 00:35:46 följande:
    Då är vi två... =) jag måste bara hitta rätt tjej... Alltid svårt då många tjejer har svek och ex i bagaget ;)  Skulle på det imorgon med ställde in den palla att dras med en tjej som analyserar och bedömer än.... 

Ibland tror jag att många tjejer är singlar för de inte stannar upp och tänker utan bara kör på dejtar för dejtandes skull..... 
    nu tycker jag allt att du generaliserar lite!
  • takida
    NatalieH skrev 2012-02-11 00:42:17 följande:
    Hahaha, nääää
    skulle inte du sova?Flört
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!