• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (huggen i ryggen)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-31 19:02:22 följande:
    Jag gillade det inte men för en gångs skull så blev jag HELT ställd.

Och detta var alltså min kollega.... usch jag som gillade honom som fan innan.... nu ska jag inte dra in olika kulturer alls i detta men jag hade gärna träffat en invandrare innan, jag gillar att ha lite olika syn på livet och att lära av varandra men efter den här förstaupplevelsen så är jag så sjukt bränd, jag är så ledsen för att JAG tillät detta hända, jag skulle sagt något men jag lovar jag blev helt... ställd, helt... jag var rädd. Jag blev rädd att om jag sa ifrån tillslut så skulle det bli ännu värre så jag trappade liksom ut allt, för att inte reta upp honom eller något.

Usch jag tror jag borde ge honom en rättvis chans till, jag hatar att detta hände. Han är väldigt stor och väldigt vältränad och stark, jag var rädd, jag var dum som inte sa ifrån mer.

Så, nog med ältande. Detta ska inte få förstöra hur jag är som person i grunden, han är en individ som gjorde fel, inget annat.        
    Shit. Mitt förtroende för kvinnosläktet var fan inte stort, men nu är det lilla som fanns utraderat helt.

En invandrare såklart, och skitstövel. Ännu en våldtäkt. Men vänta nu..

"Usch jag tror jag borde ge honom en rättvis chans till".

Var tvungen att ventilera detta med min gode och kloke vän och han formulerade sig i följande visdomsord:

"oj, verkar som han har henne nu
    smart av honom att trigga hennes djuriska instinkter
    hennes förnuft får verkligen kämpa för att förklara det
    ... men hon är en slampa
    som gillade det
    den dominanta hannen
    det triggar alla honor
    ska hon knulla med honom igen men först förklara att hon inte gillade stryptaget?
    då har han redan vunnit
    då har det lönat sig"

Såå tragiskt att han har så rätt..
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (huggen i ryggen) skrev 2011-10-31 21:34:27 följande:
    Shit. Mitt förtroende för kvinnosläktet var fan inte stort, men nu är det lilla som fanns utraderat helt.

Var tvungen att ventilera detta med min gode och kloke vän och han formulerade sig i följande visdomsord:

... men hon är en slampa
    som gillade det
    den dominanta hannen
    det triggar alla honor
    ska hon knulla med honom igen men först förklara att hon inte gillade stryptaget?
    då har han redan vunnit
    då har det lönat sig"

Wut? Obestämd  Finns det ngn tanke bakom detta?
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-31 19:02:22 följande:

Jag gillade det inte men för en gångs skull så blev jag HELT ställd.

Och detta var alltså min kollega.... usch jag som gillade honom som fan innan.... nu ska jag inte dra in olika kulturer alls i detta men jag hade gärna träffat en invandrare innan, jag gillar att ha lite olika syn på livet och att lära av varandra men efter den här förstaupplevelsen så är jag så sjukt bränd, jag är så ledsen för att JAG tillät detta hända, jag skulle sagt något men jag lovar jag blev helt... ställd, helt... jag var rädd. Jag blev rädd att om jag sa ifrån tillslut så skulle det bli ännu värre så jag trappade liksom ut allt, för att inte reta upp honom eller något.

Usch jag tror jag borde ge honom en rättvis chans till, jag hatar att detta hände. Han är väldigt stor och väldigt vältränad och stark, jag var rädd, jag var dum som inte sa ifrån mer.

Så, nog med ältande. Detta ska inte få förstöra hur jag är som person i grunden, han är en individ som gjorde fel, inget annat.        
    Idioter finns i alla läger, så är det bara och ibland stöter man på dem där man minst anar. Som kille har jag ju inte samma problem (dvs att hamna i underläge), men finns andra sätt människor kan utnyttja ens svagheter (tex starka känslor).

Det enda jag inte förstår är ditt stycker i mitten. Ge honom en 'rättvis' chans till? Hur menar du? Är man stor och stark så finns det ju extra stor anledning att vara säker på att den man är med är med på noterna och inte känner sig utsatt. Även om man gillar hårda tag (jag gör det, men inte i den utsträckning du verkar beskriva) så är det nog inte det första man plockar fram när man väl går till sängs. Skall man kunna 'ta i' lite så måste man ju veta de gemensamma gränserna samt att båda känner trygghet. Att man inte tänker på detta utan i stället kör 'sitt race' verkar faktiskt som att man inte riktigt bryr sig om andras väl.

Ta dig en ordentlig funderare innan du hamnar i den situationen igen..  

Lycka till! Glad 
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-31 19:21:41 följande:

På jobet alltså INTE ta hem hoonom ever ever again! :o
    Ok, då förstår jag.... (ang. vad jag skrev ovan).

Skönt att höra! Skrattande 

... men hon är en slampa
    som gillade det
    den dominanta hannen
    det triggar alla honor
    då har han redan vunnit
    då har det lönat sig"

?????
  • Anonym (Mojo)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-31 21:52:57 följande:
    ?????

Hahaha, nog bara att ignorera.... Flört
  • Anonym (Min tur snart?)
    koas skrev 2011-10-31 18:22:01 följande:
    Hej, nu har jag inte hängt med i tråden men en sak jag funderat på är det här märkliga mailandet. Om någon som verkar intressant mailar mig, så brukar jag svara och fråga något om personen så att man får igång nån sorts konversation. Det jobbiga är att ganska ofta blir det jag som frågar och den andre som svarar efter ett tag, det kommer liksom ingen motfråga....De kan berätta väldigt ingående om sina liv och så men då tappar jag  intresset efter ett tag eftersom halva grejen med dating är att någon är lite nyfiken på mig också! Nån som känner igen sig? Vad gör jag för fel? 
    Jo, det där beteendet har jag undrat över också. Jag tar det som ointresse och slutar skriva till dem som inte kan skicka motfrågor tillbaka. Man måste ju ge och ta det är ju hela grejen med dejting och sen ett förhållande.
    Anonym (Min tur snart?) skrev 2011-10-31 21:57:46 följande:
    Jo, det där beteendet har jag undrat över också. Jag tar det som ointresse och slutar skriva till dem som inte kan skicka motfrågor tillbaka. Man måste ju ge och ta det är ju hela grejen med dejting och sen ett förhållande.
  • Anonym (Flax)

... men hon är en slampa
    som gillade det
    den dominanta hannen
    det triggar alla honor
    då har han redan vunnit
    då har det lönat sig"

Både du och din "kloke" vän verkar helt klart inte ha alla pingviner i poolen. Obestämd
  • Anonym (beginner)

... men hon är en slampa
    som gillade det
    den dominanta hannen
    det triggar alla honor
    då har han redan vunnit
    då har det lönat sig"

Kunde inte sagt det bättre själv! Jag förstår precis vad ni resonerar om.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!