• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (Färsking!)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-10-31 18:37:17 följande:
    Men SHIT!
    Såg nån som skrev att det ju kan vara så att han tänder på "hårda tag" men så gör man FAN inte innan man kollat av med den andra. Herregud! Även om jag hade gillat det så hade jag blivit så fruktansvärt arg om om en kille gjorde så mot mig. SKÄMS på honom!

Jag gillade det inte men för en gångs skull så blev jag HELT ställd.

Och detta var alltså min kollega.... usch jag som gillade honom som fan innan.... nu ska jag inte dra in olika kulturer alls i detta men jag hade gärna träffat en invandrare innan, jag gillar att ha lite olika syn på livet och att lära av varandra men efter den här förstaupplevelsen så är jag så sjukt bränd, jag är så ledsen för att JAG tillät detta hända, jag skulle sagt något men jag lovar jag blev helt... ställd, helt... jag var rädd. Jag blev rädd att om jag sa ifrån tillslut så skulle det bli ännu värre så jag trappade liksom ut allt, för att inte reta upp honom eller något.

Usch jag tror jag borde ge honom en rättvis chans till, jag hatar att detta hände. Han är väldigt stor och väldigt vältränad och stark, jag var rädd, jag var dum som inte sa ifrån mer.

Så, nog med ältande. Detta ska inte få förstöra hur jag är som person i grunden, han är en individ som gjorde fel, inget annat.        
  • Glädje58
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-31 19:02:22 följande:
    ...Usch jag tror jag borde ge honom en rättvis chans till,....
    Förlåt... Vad menar du?
  • Anonym (ny)

shit alltså vad det finns konstiga människor där ute! En kille som typ blev kär i mig efter 2 mail...visst kan väl kanske hända även om det känner LIIIIITE scary! Sedan när jag frågade om vissa saker och en sak är nåt som jag inte vill ha i en kille nån mer gång då mitt ex hade den egenskapen och det funkade INTE.

Jag är inte ute efter att ha nån slags välgörenhetsgala utan jag är ärlig men på ett trevligt sätt. Jag sa till honom att tyvärr kommer det inte funka då. Jisses, då får man saker som självömkan och "vill du inte lära känna mig...veta vem jag är!" Nä tyvärr, den egenskapen är en sån stor sak så jag KAN inte bortse från det...

Man KAN inte ta illa upp om saker folk säger när man nätdejtar hela tiden om personen ifråga säger det trevligt!

• Anonym (Färsking!)
    Glädje58 skrev 2011-10-31 19:05:03 följande:
    Förlåt... Vad menar du?

På jobet alltså INTE ta hem hoonom ever ever again! :o
  • Anonym (ny)

shit nu fick jag plötsligt kontakt med en på HP som inte alls är min stil haha men som ändå sa mig "det där". Vi har snackat ikväll bara, genom mail, men det känns bra

Det positiva med nätdejtingen är att jag har aldrig haft så bra självförtroende! haha det mitt x inte gav mig på flera flera år har jag fått 1000 ggr om här på några månader haha

• Glädje58
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-31 19:21:41 följande:
    Tack gode gud  :)

• Anonym (Färsking!)
    Glädje58 skrev 2011-10-31 20:51:15 följande:
    Tack gode gud  :)

Tack ni fina här inne som bryr er och lyssnar för detta var en bid deal för mig... Hjärta 

Usch nu ska jag busa lite och tjuvröka och ta en the och försöka GLÖMMA detta!  
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-31 19:02:22 följande:
    Jag gillade det inte men för en gångs skull så blev jag HELT ställd.

Och detta var alltså min kollega.... usch jag som gillade honom som fan innan.... nu ska jag inte dra in olika kulturer alls i detta men jag hade gärna träffat en invandrare innan, jag gillar att ha lite olika syn på livet och att lära av varandra men efter den här förstaupplevelsen så är jag så sjukt bränd, jag är så ledsen för att JAG tillät detta hända, jag skulle sagt något men jag lovar jag blev helt... ställd, helt... jag var rädd. Jag blev rädd att om jag sa ifrån tillslut så skulle det bli ännu värre så jag trappade liksom ut allt, för att inte reta upp honom eller något.

Usch jag tror jag borde ge honom en rättvis chans till, jag hatar att detta hände. Han är väldigt stor och väldigt vältränad och stark, jag var rädd, jag var dum som inte sa ifrån mer.

Så, nog med ältande. Detta ska inte få förstöra hur jag är som person i grunden, han är en individ som gjorde fel, inget annat.        
    Men ser du vad du själv skriver?! Nej du ska inte ge denna man en andra chans! NEJ!
    Jag brukar vara för att folk ska få begå sina egna misstag och jag vill inte styra eller försöka bestämma över någon men här måste jag bara säga stopp! Hade du varit min vän IRL så hade jag låst in dig om du fick för dig att tr'ffa honom igen

Du skriver att du var rädd. Du var rädd för att säga ifrån ifall det skulle bli värre o.s.v. Det räcker för att du ska säga nej till att träffa honom igen.
    Du lät inte detta hända och du var inte dum. MEN om du ger dig in i det där igen så utsätter du dig själv för ett uppenbar fara och det känns väl ganska....dumt?

Nej hitta nån som är gullig utan att attackera dig när han blir sugen.
    Anonym (Färsking!) skrev 2011-10-31 19:21:41 följande:
    Såg inte detta förrän nu. Jag läste bara ditt svar till mig och blev så uppjagad att jag direkt svara utan att läsa om du skrivit mer.
    Nu lugnar jag mig lite
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!