Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-17 22:37:22 följande:
    Jag letar seriösa men vad hittar man..
    jo nu till det svåra hur ska jag beskriva mig äh du får fråga lättare så!
    You're not making any sense at all.
    Richtet nicht, auf daß ihr nicht gerichtet werdet
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-17 22:42:52 följande:
    fattar du inte vad jag menar? de skriver så...
    Ok, förlåt. I så fall

They're not making any sense at all.
  • Smecker
    takida skrev 2012-04-17 22:50:28 följande:
    Jag hade ju kontakt med en kille från stockholm förra veckan om nån kommer ihåg? Vi mailade en del, snackade på msn samt messade. Han skrev så otroligt bra och var djup o filosofisk. Han tyckte att vi klaffade såå bra och det var kärlekFlört Men han kände ju så mycket och djupt för mig att det blev nästan jobbigt så vi skulle inte höras på en vecka för att se om alla dessa känslor fanns kvarObestämd

Så nu hörde han av sig idag och skrev att han inte glömt mig och tänker på mig hela tiden.
    Snacka om konstig kille... 
    Killar är konstiga.
  • Smecker
    takida skrev 2012-04-17 23:01:13 följande:
    Ja han blev lite too much, ville pasta sig i min famn och allt vad det var...Obestämd
    Tagliatelle eller penne rigate?
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-17 23:07:30 följande:
    Med den här sista jag skrev om på pannkakan, som är knäpp!! så ryggar man ju för såna som är för på, för snabbt...

Det är eg ett själviskt drag. De vill tillfredställa sina egna begär, eller behov .
    Ah. Så man får inte vara för på. Men man skall ju vara tillräckligt på, annars verkar man inte vara tillräckligt intresserad.

Intressant. Så för att du inte är intresserad av sex, så är deras begär/behov själviska? Är inte dina behov, hur du nu vill ha saker och ting när det gäller kontakt och dejtande, själviska?

självisk

som enbart beaktar sina egna behov och önskningar
  • Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-17 23:23:57 följande:
    oj FAn ..nu måste jag börja tänka igen! Va Jobbig du är  Flört

Men inte intresserad av sex??? HAr jag sagt det? Jag är intresserad av det, men det är inte det jag söker i första hand.  Eller enbart det.

Nej det var inte så jag jmenade att det var mina kontra deras behov som stod i kontrast......Bara att om en person är för på ,för snabbt.förmycket så är det oftast själviska begär som styr. OBS! det behöver inte vara sexuella...snarare känslomässiga..eller bekräftelsebehov.
    Javisst, dina kontra deras behov. Påstår du att deras behov är mer själviska än dina? Vad är "för på", "för snabbt" och "för mycket"? Vad betyder det? Du menar att det är dina osjälviska begär som styr att du inte är "för på", "för snabbt" och "för mycket"? Eller menar du att de är själviska för att de inte tar saker och ting i DIN takt? Du är ju osjälvisk och sätter gränserna ur DERAS perspektiv och inte ur dina behov?
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-17 23:51:17 följande:
    Cocacola: får han napp då? Jag fattar inte hur mitt ex kan få så jäkla mycket mail och napp när man läser om alla killar som aldrig får svar och dyl...
    Någon hade analyserat trafiken på dejtingsidor, och ca 10% av profilerna stod för ca 50% av trafiken, 30% av profilerna stod för 70% av trafiken. Det innebär att något hos 10% av männen och 10% av kvinnorna drar till sig 50% av det motsatta könet. Ungefär som i verkliga livet med andra ord.

Vissa får mycket svar, andra får inga svar. De som inte får några kanske bör kika igenom sina profiler, det kan göra enorm skillnad på svarsfrekvensen.
  • Smecker

Och jag dejtar inte alls, så tja..

• Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-18 00:32:17 följande:
    Smecker: Hmm intressant. Men är det verkligen profiltexten som drar besök då? Det måste ju vara bilder med tanke på att det är det första man ser liksom
    Bilden funkar för ett initialt intresse, men jag tror definitivt inte att enbart bilden får folk att skriva. Jag har en kompis som är sjukt snygg, även på bild, som får massor med trafik på sin profil, men får väldigt sällan mail. Jag är varken särskilt snygg eller får mycket trafik på min profil, men jag får fler mail än vad han får.
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-18 00:40:49 följande:
    Smecker:Hmm nu är jag görnyfiken på din profil. Sen undrar jag givetvis vad 17 mitt ex skrivit i sin hahaha:)
    Tja, det finns ju en inbox för allt..
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!