Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

lemonina skrev 2012-04-18 20:00:40 följande:
    Det går säkert jätte bra. Glad Men se till att ta med pengar så du kan ta in på något hotell i värsta fall.

Jag skulle inte våga träffas första gången genom att spendera en helg helg tillsammans. Utan för min del skulle det bli en fika på stan. Nu vet jag att det inte är så lätt för din del eftersom det är en massa mil emellan.  
    Fika på stan?! Hm, ok.. det är ju iofs en klassiker.
    Richtet nicht, auf daß ihr nicht gerichtet werdet
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-18 20:28:14 följande:
    Det gör du inte när du tänkt över det noga, Man hänger bara upp sig på en person så länge man inte inser att det finns hundratusentals andra att välja på som hör och häpna tom kan ha bättre egenskaps kombinationer för just dig.
    Och även om personen skulle råka ha riktigt bra egenskaper överlag- Så finns det många fler som har samma kombination också. Men dom bor nödvändigtvis inte granne med dig :) 
    Så länge du inte ägnar dig åt klassikern, att (bildligt talat) alltid se dig om över axeln i väntan på någon bättre. Alltför många som inte vågar satsa fullt ut för att det kanske kommer en "drömmigare" prins runt hörnet.
  • Smecker
    Anonym (ge upp??) skrev 2012-04-18 20:29:51 följande:

Jag har nog också alltid trott på magkänslan... tills jag började nätdejta...
    Två exempel:
    En man som skrev ett antal ggr, men inte hade någon bild. Jag var inte intresserad men svarade till slut och han ville gärna talas vid i telefon. Vi bytte nummer och han ringde upp, hade en otroligt töntig dialekt och pratade på om sitt jobb, jag ville bara avsluta samtalet.... Men hur som helst så bestämde vi att vi skulle träffas. Han såg inte alls ut som jag föreställt mig, mycket snyggare!!  Men han  avslöjade genast att han ljugit om sin ålder och sin bostadsort. Det här är tre år sedan och vi träffades senast förra veckan. Vi har inte ett förhållande men en otroligt bra relation, han är en av de absolut vettigaste människor jag känner+en underbar älskare....

En man fick jag snabbt en god kontakt med på nätet, snygg, verbal, mkt välutbildad osv...vi träffades och det började pirra direkt. Han skickade flera sms på väg hem från första dejten....Nu hade jag träffat RÄTT!!  Intensiv kontakt under sommaren och efter ca en månad avslöjade han att han var sambo.... Efter ett antal sura mail från mig så fortsatte kontakten, han lämnade sin sambo och avslöjade att han hade haft missbruksproblem och suttit inne... mer strul och sedan en månad tillbaka är relationen helt avslutad...

Vad skall man annars gå på? Matematisk formel? Rationellt tänkande? Det brukar rimma jättebra med känslor som man (förhoppningsvis) vill ha för en person.
  • Smecker
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 20:41:03 följande:
    Ja det verkar inte bättrre..hehe....men såååå rädd att bli besviken

Jag menar,vad ska han med mig som är så mkt äldre å har två barn dessutom....han kan ju välja en ung snygg 18-åring ist...:-P
    Man riskerar alltid att bli besviken, oavsett vilka val man gör. Relationer, jobb, vänner, till och med val av restaurang. Det hör till, livet går inte under för det.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-18 20:54:22 följande:
    Samma sak här, Män dras generellt till yngre kvinnor (Och vice versa) men det finns naturligtvis undantag. 
    Vi vet inget om detta- Men det känns olämpligt att heja på när sannolikheten är stor för att vi har rätt med tanke på att man sett det hända tidigare. 
    Jaså? Blir ju vanligare och vanligare med äldre kvinnor och yngre män.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-18 21:01:40 följande:
    Det är inte utan att man undrar varför relationer ska behöva vara så fruktansvärt komplexa, Det är troligtvis lättare att skicka en person till månen än det är att att få en relation som fungerar bra. 
    Det är för att folk tänker för mycket när det gäller relationer. Det skall kännas efter stup i kvarten, det skall pratas uuut och vridas och vändas på allt h*n sa och gjorde. Om folk ägnade den energin åt varandra och relationen istället för att noja och ha sig så skulle det finnas fler lyckliga förhållanden.
  • Smecker
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 21:11:09 följande:
    Det är 90 mil enkel väg.....Men undrar fortfarande hur jag ska ta reda på om det är ett kk förhållande han är ute efter? För ja jag vill ha en seriös relation (i allmänhet) .
    Fråga honom.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-18 22:04:44 följande:
    Ingen, Men effektivt är det ju vad man gör om man hoppar mellan relationer hela tiden? Annars kan man väl lika gärna bara skaffa vänner?
    Så ligga runt = hoppa mellan relationer? Intressant..
  • Smecker

Färdig.. helvete, skall aldrig mer turfa på kvällen. Ja, jag vet att jag ljuger, men det var fan jobbigare att läsa ikapp era sidor än att gå omkring i stan mellan zonerna från 18.05 till 02.45.

Nu går jag och lägger mig, tackar som frågar.

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!