Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Vanilla ice queen skrev 2012-04-18 16:58:29 följande:
    Smecker: men vadå öppen?! Det är ju inte så att jag skriver "Hej! Jag är ointresserad av dig men det är kul att prata lite med dig" sånt får vara underförstått inte direkt så man blir kär och sårad om någon säger nej till en date...
    Ja, öppen.

Det finns gott om attention whores där ute som enbart är på sajterna för att de får en kick av att killarna vill ha dem, men som inte har en tanke på att dejta någon. Men de spelar fortfarande på killarnas intresse för att behålla uppmärksamheten så länge som möjligt. Jag har tyvärr själv råkat ut för, och slösat tid på, sådana tjejer. Det råkar vara en dejtingsajt man hänger på, är man inte intresserad av att ses så kan man faktiskt säga det, för det underförstådda är faktiskt det motsatta, att om man skriver/svarar så finns i alla fall NÅGOT intresse.
    Richtet nicht, auf daß ihr nicht gerichtet werdet
  • Smecker
    Vanilla ice queen skrev 2012-04-18 17:07:06 följande:
    Smecker: Men vadå om någon kommenterar min musiksmak eller filmsmak i ett mail och jag svarar och ang det och det blir längre konversationer i det ämnet så behöver man väl inte säga att jag är inte intresserad av att träffa dig föräns han frågar om vi ska ses. Det är ju liksom inte ens säkert att han vill ses!
    Du har förmodligen ingen aning om varför han skriver till dig. Samtliga tjejer säger att om någon tar kontakt så vill de att personen skall visa att han verkligen läst deras profil och inte bara tittat på bilderna etc etc etc.
  • Smecker
    takida skrev 2012-04-18 17:14:54 följande:
    Kanske kanske inte. Men helt ärligt man måste väl kunna tycka att en person är intressant och därmed vilja ha ett meningsutbyte med personen ifråga utan att för den sakens skull vilja att det leder till en dejt?
    Jo absolut, så länge man har i bakhuvudet att man är på en dejtingsajt.. det är skillnad om någon inboxar mig på FL jämfört om någon gör det på HP.
  • Smecker
    takida skrev 2012-04-18 17:26:36 följande:
    Min enda mening på min profil kan jag lova att killarna läser igenom snabbt. 
    Hahahahahaha.. min tar flera sekunder. Men det slutliga beslutet om de skall skriva till mig eller inte fattas vid näst sista meningen
  • Smecker
    takida skrev 2012-04-18 17:27:56 följande:
    Jag fattar precis hur du tänker, men så länge båda är klara över intentionen så är det ju inget problem
    Ja det har du rätt i. Då är det aldrig några problem.
  • Smecker

Nu tänker jag läsa och svara ikapp, så skyll er själva..

• Smecker
    Anonym (pannkaksdejt) skrev 2012-04-18 18:09:56 följande:
    Hm..Det sista där, du är inte osjälvisk!   Skriver du S.
    Har jag nånsin sagt det?
    Varför drar du det till sin spets allting som jag skriver.?
    Hur andra ska veta vad som är för på för mig? Ja varför frågar du eg ?  Du är inte för på iallafall Cool

Jag tycker det är svårt att skriva om det hela .Lättare att prata..
    För att försöka förklara enkelt så kan man jämföra med ett barn som vill få allt NU! Genast! Pga själviska behov..det finns vuxna personer som är så även när det gäller dating. Man kan överösa en annan med en massa känsloyttringar alldeles i början pga det.

Vill inte skriva mer om det för det finns risk för missförstånd och det tycker jag är onödigt.Om det inte förstås det jag menar så är det så.  Tyvärr..
    Du tänker ju inte när du skriver att deras behov är själviska. ALLAS behov är själviska, per definition. Är målet att få dig själv och dina behov att framstå som osjälviska? Om inte så är det en totalt onödig kommentar.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-18 18:21:32 följande:
    Ja men hela grejen är den att jag vill att mitt X som dumpade mig ska känna lite sting av smärta i magen
    och förhoppningsvis tänka: Fasen vad har jag gjort!! henne kunde jag har varit med. Åh varför var jag så dum!!

Precis som i filmernaSkrattande 
    Ja.. jo.. får det dig att må bättre? I hur många sekunder? Att du ens tänker tanken på att ge igen betyder att du inte kommit över honom än. Bättre att jobba på det än på att "hämnas".
  • Smecker
    Madida skrev 2012-04-18 19:46:31 följande:
    Detta känns nästan värre än att jag direkt dissar män som är för korta.   
    Va?! Gör du?! Förvånad

Vad gäller stavfelen så är jag exakt likadan. Jag kan inte klicka med någon som inte kan uttrycka sig väl i skrift. Särskilt sms-språk och liknande förkortningar i mailen går absolut bort.
  • Smecker
    Anonym (dejting) skrev 2012-04-18 19:48:30 följande:
    Ja alltså nu är ju planen att jag ska komma till honom,och bo hos honom över helgen....har ingen direkt plan B eftersom det är så pass långt,så är det inte så bara att vända å fara hem igen....Så ni tycker det är en dum ide?
    Magkänslan säger att det nog kommer gå fint....han verkar vara en vettig å ärlig kille! Helt klart...
    Alltså, om ni är intresserade av varandra, hur svårt kan det vara att tillbringa en helg tillsammans även om det inte klickar? Visst kan man bli besviken, men vad fan..
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!