Inlägg från: Smecker |Visa alla inlägg
  • Smecker

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

målar havet blått skrev 2012-04-19 08:31:27 följande:
    Börjar du med att påstå vad jag tänker?

Jag menar allas behov givetvis,som kan yttra sig inom dejtingvärlden med att en person kan vara alltför på!

Hur är man alltför på ?,har du frågat. Det är en känsla man får ,det kan ju vara individuellt,eller hur?

Nej mitt mål är inte att framstå som osjälvisk!

Om du tycker min kommentar är onödig så behöver du inte läsa de . Men tack för din åsikt.

Så om man är "för på" så är man självisk. För det är man inte annars..?

I så fall är jag både för på och självisk, för finns minsta intresse så vill jag ses så snart som möjligt för att avgöra ifall det finns någon kemi eller inte. Jag ogillar starkt att slösa en eller flera månader på att maila/prata med någon som kanske inte alls funkar för mig IRL.
    Richtet nicht, auf daß ihr nicht gerichtet werdet
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-19 08:41:43 följande:
    Nej jag vet!! Det kommer inte att få mig att må bättre förutom tanken att han kanske blir lite sotis. Men vad ger det mig i längden. Ingenting!

Då så. Lägg ner det i så fall. Han är inte värd vare sig besväret eller tankeenergin.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-19 08:44:35 följande:
    Men hur ska en första date gå till då? Jag skulle inte våga gå hem till någon på en gång. Tänk om det är en galning.

Det kan lika gärna vara en galning på 5e dejten. De värsta galningarna är de som är charmigast. Men visst, fika funkar alltid. Sen kan man bjuda hem dem. Eller ja, om man nu vill ha en fortsättning på kvällen.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-19 08:45:43 följande:
     HAHA sover du aldrig?

takida skrev 2012-04-19 08:48:12 följande:
    Precis vad jag just tänkte

Jo, men inte när jag kommer hem 02.45 efter drygt 8h 45m turfande till fots och har smärtfrossa.
  • Smecker
    takida skrev 2012-04-19 08:55:00 följande:
    Hm, vad tusan betyder turfande? 

Har du gått på tur?

turfa.se - orkar inte förklara. Finns bara till android-mobiler än så länge.
  • Smecker
    lemonina skrev 2012-04-19 13:06:53 följande:
    Jo men det är sant. Det kan man aldrig veta. Men det känns ändå som om man borde ha lite bättre koll efter att ha träffats några gånger. Och om jag skulle gå hem till någon första gången skulle jag bli väldigt arg på mig själv för att jag utsatt mig själv för risken om det visar sig att det är en galning.
    Hur fan skall man kunna ha sex med någon på första dejten om man inte går hem till henne/honom/sig själv?
  • Smecker
    Legacy skrev 2012-04-19 15:57:25 följande:
    allt handlar ju inte om sex för alla
    Ren princip. Om jag inte blir kåt på henne på första dejten, och hon på mig, så när skall hon/jag bli det? Och om vi nu blir kåta på varandra på första dejten, och hon vill "hålla på sig", vill jag vara med någon som har den inställningen till sex och samvaro?

För att sätta det i ett perspektiv: Samtliga längre förhållanden (över tre månader långa) som jag haft sen '97, inklusive mitt äktenskap, har börjat med sex på första dejten. Att bli ihop med någon som man INTE haft sex på första dejten med har jag inte lika bra erfarenhet av. Just my $0.02.. och ja, det här handlar om mig. Hur andra gör är upp till dem.
  • Smecker
    FredrikCA skrev 2012-04-19 15:59:38 följande:
    Nej men det är ju det som är målet för alla :P
    Att ha sex? Ja det hoppas jag. Om hon inte är asexuell, men då kommer hon och jag aldrig att passa ihop.
  • Smecker
    Heidi1 skrev 2012-04-19 16:03:21 följande:
    God eftermiddag!
    Skryt lagom.. Tungan ute
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!