• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • Anonym (HP)
    Anonym (ny) skrev 2011-11-06 17:30:36 följande:
    är det en person som fallit dig i smaken på alla sätt och vis? sättet? utseendet? värderingar? mm eller är det nåt som växt för din del?
    Är ni lika gamla eller?
    Nej vi är inte lika gamla, han är 38 och jag är 25 men det är inget som stör oss. Ja han har fallit mig i smaken på alla sätt och vis, det känns bara helt underbart. 
    Glädje58 skrev 2011-11-06 19:51:16 följande:
    Anonym (HP) skrev 2011-11-06 17:24:01 följande:
     känner mig helt lugn och avslappnad med honom. 
    Åh vad härligt HP :)   Precis så skulle jag vilja ha det.... Grattis, och välkommen tillbaka  :)
    Tack så mycket =) 
  • Anonym (ny)

ni som bjuder hem nån första gången. hur vågar ni det?
    ringer ni nån kompis innan så de vet att ni har nån "ny" hemma hos eller eller hur gör ni?

• Anonym (kär)

Haft 3 dejter under min internet-dejting-tid och 2 av dem kom hem till mig 1:a gången.. Jag lyssnade  på min magkänsla att de va bra killar man kunde lita på o de stämde :) Båda gångerna har jag sagt till en närboende kompis vart jag är och med vem :) Ganska skönt o tryggt o va hemma hos sig när man endå är så nervös  i början...

• Anonym (Bored)

Eftersom det finns flera här som verkar ta illa upp av hur jag fungerar funderade jag en stund över om jag skulle skriva detta men...

Gårdagens dejt började helt fantastiskt. God mat och underbart sällskap. Det kändes verkligen som om vi hade ett djupare band mellan oss och konversationen varierade mellan högt och lågt men dog aldrig ut. Så efter ytterligare en fabulös afton så frågade hon om jag ville följa henne upp till hennes lägenhet för en whisky och jag kan villigt erkänna att jag inte ville att kvällen skulle ta slut så jag accepterade.

Tyvärr slutade det med sex redan andra dejten och jag lämnade henne på morgonen innan hon hade vaknat. Hon har både ringt och skickat sms idag men jag har verkligen inte haft lust att svara henne. Jag känner mig så besviken på att till och med hon var en sådan kvinna när allt kändes så rätt från början.

Nåväl, jag förblir med er andra sökanden här. Någon gång måste vi ju träffa rätt eller hur?

• Anonym (Hopplös:))
    Anonym (Bored) skrev 2011-11-06 21:24:09 följande:
    Eftersom det finns flera här som verkar ta illa upp av hur jag fungerar funderade jag en stund över om jag skulle skriva detta men...

Gårdagens dejt började helt fantastiskt. God mat och underbart sällskap. Det kändes verkligen som om vi hade ett djupare band mellan oss och konversationen varierade mellan högt och lågt men dog aldrig ut. Så efter ytterligare en fabulös afton så frågade hon om jag ville följa henne upp till hennes lägenhet för en whisky och jag kan villigt erkänna att jag inte ville att kvällen skulle ta slut så jag accepterade.

Tyvärr slutade det med sex redan andra dejten och jag lämnade henne på morgonen innan hon hade vaknat. Hon har både ringt och skickat sms idag men jag har verkligen inte haft lust att svara henne. Jag känner mig så besviken på att till och med hon var en sådan kvinna när allt kändes så rätt från början.

Nåväl, jag förblir med er andra sökanden här. Någon gång måste vi ju träffa rätt eller hur?
    Alltså....du får mig att rysa!
  • Bubsan

Kan det va som så att du använder ditt argument för att slippa träffa någon och bli "fast" med?

Enklare o bara dumpa efter sex än att behöva lägga in känslor?

Jag är faktiskt nyfiken.
  • Anonym (jobbigt)

Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!
  • Anonym (hoppla)
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-06 21:56:27 följande:
    Som någon redan skrivit, är du rätt för att hitta rätt? Om hon nu verkade super o du ville träffa henne igen så varför sa du inte bara nej till att följa med upp? Tror det handlar mer om dig än kvinnorna du träffar!

Instämmer!
  • Anonym (ny)

förstår inte heller varför tjejen ska säga nej men du som kille gör inget fel om du har sex i början på förhållandet eller vad är meningen?
    Om du nu är intresserad av henne på riktigt så kan man ju säga nej

tror dock bara du är ute efter att provocera...

• Anonym (Bored)
    Bubsan skrev 2011-11-06 21:38:47 följande:
    Kan det va som så att du använder ditt argument för att slippa träffa någon och bli "fast" med?

Enklare o bara dumpa efter sex än att behöva lägga in känslor?

Jag är faktiskt nyfiken.
    Nej absolut inte! Det finns inget jag hellre skulle vilja nu än att finna en kvinna att helhjärtat ta till mig. Allt annat i mitt liv är så nära perfekt jag kan tänka mig förutom att jag inte kan finna rätt kvinna.
    Anonym (jobbigt) skrev 2011-11-06 21:56:27 följande:
    Vad menar du med "rätt för att hitta rätt"? Hur skulle jag kunna vara fel för att hitta rätt? Varför skulle jag tacka nej till en whisky och fortsatt samtal? Man måste inte kopulera bara för att  man följer med någon hem!
    Självfallet handlar det om mig och hur mitt hjärta prioriterar. Jag kan inte falla för en lössläppt kvinna och det är inget jag kan påverka.
    Anonym (ny) skrev 2011-11-06 22:12:10 följande:
    förstår inte heller varför tjejen ska säga nej men du som kille gör inget fel om du har sex i början på förhållandet eller vad är meningen?
    Om du nu är intresserad av henne på riktigt så kan man ju säga nej

tror dock bara du är ute efter att provocera...
    Jag har försökt förklara detta tidigare men någonstans verkar förklaringen passera utan att gå in. Det är INTE mig jag skall vara tillsammans med. Jag skulle aldrig falla för en kvinna med MITT beteende. Därför blir det aldrig ett förhållande om de låter det gå för fort fram.

Återigen, jag kan inte vara den som säger nej. Det MÅSTE vara hon som säger nej och drar ut på det hela. Allt annat är otänkbart.

Vad skulle jag tjäna på att provocera?
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!