• Anonym (Hopplös:))

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Detta är tråden för oss som är ute i nätdejtingdjungeln och vill ventilera tankar och känslor med varandra.
    Här kan vi ställa frågor, lyfta upp funderingar, skratta, bli förbannad och kanske gråta en skvätt i nödfall

Kanske en presentation? Hade varit kul att veta vilka ni andra är

Jag: 30 år, inga barn. Bor i Malmö, varit singel i ca 1 år

Kom igen! Gör mig sällskap!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-31 00:05
    Lite hjälp på traven

EK = E-kontakt
    HP = Happypancake
    SD = Spraydate (iaf för mig)
    MP = Mötesplatsen
    SMW= ShakeMyWorld

Har säkert glömt nån men då får ni hojta till

• Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!
  • takida

Det har ju diskuterats huruvida man svarar alla eller inte. Finner jag inte personen intressant så svarar jag inte,ser ingen mening med det. Idag mejlade jag en kille som jag fann intressant och han svarade. Skickade ytterligare mejl och fick ett kort svar men inget tillstymmelse till att han vill konversera utan bara vara artig och svara. 

Enligt mig helt meningslöst, hade helt klart varit bättre med inget svar alls. 

• Madida
    takida skrev 2013-08-10 01:47:19 följande:
    Det har ju diskuterats huruvida man svarar alla eller inte. Finner jag inte personen intressant så svarar jag inte,ser ingen mening med det. Idag mejlade jag en kille som jag fann intressant och han svarade. Skickade ytterligare mejl och fick ett kort svar men inget tillstymmelse till att han vill konversera utan bara vara artig och svara. 

Jag håller helt med dig.
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • ulfsas
    takida skrev 2013-08-10 01:47:19 följande:

Håller numera helt med er. I början på min nätdejtarkarriär så svarade jag (naivt, jo jag vet) på alla brev och förväntade mig nog samma tillbaka. Sedan gick det upp ett ljus. 
    Jag använder nu också block flitigt på Hp, X-ar bort på Match och på Badoo,tja, där är det mycket spam. 

Man måste ju sålla hårt i dejtingdjungeln. 
    Man, 49 år, Sundbyberg.
  • Shades

Tja, jag har hängt på dejtsajter i fyra år från och till men än så länge har jag aldrig struntat i att svara (och nej, det beror inte på att jag inte får brev :P ).

Måste väl vara så att mina 1337ninjaSkills på att skriva gör att mina svar inte tar så mycket tid eller energi att det lätt är värt det för mig att vara hövlig ;P 

Ps. Ja, jag vet att jag är kräsen...

• Smecker

Jag har löst problemet genom att inte svara dem som inte svarar.

Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Heidi1
    Smecker skrev 2013-08-13 13:05:19 följande:

Haha
  • Madida
    Sjukt smart!
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • visma1
    Kommunikation när den är som bäst!
  • Racer x
    Madida skrev 2013-08-03 16:51:20 följande:

Och om det är en tjej, är bilden tagen snett uppifrån där det både bjuds på rådjursögon och ankläppar

Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!