Inlägg från: Cocacola |Visa alla inlägg
  • Cocacola

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

målar havet blått skrev 2012-05-23 22:28:49 följande:
    Alltså jag slår nästan aldrig på tv nu för tiden,har så lite kanaler ändå, så de blir inte ...

Har mer eller mindre bestämt mig för att TV´n inte följer med när jag flyttar. Men ska iaf passa på att kika en del innan dess. Skrattande
  • Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-05-23 22:35:24 följande:
    Jag orkar inte riktigt tänka på vad jag tror på fullt ut... Har ju min kristna grundsyn kvar, men kallar mig just nu mest "andlig" än nåt annat...
    Kan inte heller helt förkasta tron på nåt större, just med tanke på hur otroligt allt synkar i universum, men tanken på den kristna guden går inte ihop med vad jag ser i världen idag...
  • Cocacola
    bullkleet skrev 2012-05-23 22:44:33 följande:
    naaw finoo sakna dig oxo Solig 
    duscha sooo freesh & soo clean Flört 

Oh! Nice! Skrattande Det där fick mig på andra tankar xD
  • Cocacola
    målar havet blått skrev 2012-05-23 22:48:13 följande:
    Va skönt att va ledig nu........SoligCoolGlad ända till tisdag....

Rätt tid att vara ledig. Som skomaknarn då (nästan iaf) - stängt mellan hägg och syren.
  • Cocacola
    FjärilVingad73 skrev 2012-05-23 22:50:09 följande:
    Visst vill man förstå, och veta... Och förr eller senare kanske vi får...?

Det är intressant att filosofera kring det, och diskutera... Bland de bästa diskussionerna jag haft om tro/icke tro har jag haft med en tjej som är ateist. Vi kunde båda skilja på sak och person och det var jääääkligt bra diskussioner. Att vi aldrig kom fram till nåt spelade ingen roll.

Att jag sen lämnade tron var omtumlande för henne, och många av mina vänner.
     Diskussioner men någon som tycker/tänker/tror helt annorlunda kan vara mkt givande och inttressant - förutsatt då att man kan skilja på sak och person. Vilket många har svårt för, eller så är det bara dessa jag råkat på. En av mina närmsta vänner och jag snackade nyss om hur det egentligen kom sig att vi är just så nära vänner, den äkta varan lixom. För vi tycker nog olika om det mesta! Skrattande

Men det där med troende, svårt fråga... 
  • Cocacola
    bullkleet skrev 2012-05-23 22:51:45 följande:
    du skulle vart med.. skulle garanterat få dig på andra tankar Flört
    Skulle tro det ja... Oskyldig
  • Cocacola

Jaha ja... Gammalt avsnitt av criminal minds. Tänker inte kolla. Kände igen och visste lixom vad som skulle hända. Kommer dock inte ihåg resten av avsnittet så frågan är hur det går i natt? Håller tummarna att mitt undermedvetna minns hur det var så jag slipper mardrömmar. :P

• Cocacola
    bullkleet skrev 2012-05-23 23:07:38 följande:
    hahahah gulliiii :D

xD Inte alls säker på att det är kul. Drömmer otroligt otäcka mardrömmar om jag inte ser klart läskiga grejer, även om filmen i sig är kass och oläskig. Drömmarna är alltid värre.
  • Cocacola
    Suppressed skrev 2012-05-23 23:04:53 följande:
    Märkligt nog är oftast sådant lättare vad det gäller relativitetsteori än vad det är när det kommer till politik.
    Fast jag även i det fallet det inte finns något givet svar, Men många verkar uppenbarligen snöa in sig rejält på just sin åsikt och slås med näbbar och klor för att försvara den, oavsett hur inkonsekvent dom resonerar. 

Undviker att ge mig in i politiska diskussioner nuförtiden, betydligt lugnare så... Men ibland hamnar man ju där ändå men brukar mest lyssna och försöka att inte haka på. Inte alltid lätt... :P
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!