Inlägg från: lemonina |Visa alla inlägg
  • lemonina

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 00:11:49 följande:

Haha... mycket bra fråga det där. Dagens dejtande gick inte riktigt enligt planerna haha... Hade varit bra om vi bestämt tid kanske... Eller så var det bäst som det blev?

Nåväl, tog mig iväg, halvvägs iaf. Inser att om det varit någon av mina vänner om övervägt denna dejt så hade jag sagt åt denne att låta bli. Stannade efter vägen och funderade. Bestämde mig för att ringa och känna efter ifall det kändes bra eller ej. Dejten hade telefonen avslagen... Ni kan ju gissa hur det kändes. Testade någon gång till med några minuters mellanrum, ifall att lixom men var redan på väg åt ett annat håll, dock inte hemmåt.

Råkade iaf hamna hos en sexig killkompis. Jag behövde hållas om. Inget annat dock om ni nu trodde det, vi vet var vi har varandra. Iaf så ringde dejten när jag var där... Så vi får väl se vad som händer.    

oj då. Nej det är just det att man tänker kanske inte helt rätt alla gånger när det handlar om sig själv.
    Men det är väldigt lätt att ge råd åt andra.  
  • lemonina

Anonym (cocacola) skrev 2012-04-09 11:03:43 följande:

Mmm... kanske.  Å andra sidan letar vi efter olika sorters killar också.  Förvirringen börjar lägga sig tror jag, kan kanke bero på att jag fått sova ett par nätter och åt lite riktig mat igår ha,ha.. Nejdå, men det bidrog nog.  

Förvirrigen har varit nödvändig för att kunna landa i mig själv igen, har säkerligen gått annars också men inte lika fort och jag har slösat bort tillräckligt med tid på att vara snäll vekling  även om jag haft mina orsaker till det också...  Oskyldig   {#emotions_dlg.djavulsk}

Men hur går det för dig med ditt dejtande då?

Jag dejtar inte överhuvudtaget. Kan inte sluta tänka på mitt X. Blir så irriterad, det har gått tre månader för sjutton! Grejen är att jag vet inte ens vad jag saknar för varje gång vi ses på universitetet  (pluggar samma program) stämmer inte bilden överens med vad jag har romantiserat ihop i mitt huvud.

Jag vet nog innerst inne att vi inte var rätt för varandra men FAN!!  jag har svårt att släppa honom. Speciellt när han dyker upp i tid och otid och vi pratar på telefon emellanåt. Jag vill att vi ska vara vänner men det är svårt när jag känner som jag gör. Rynkar på näsan 
  • lemonina
    takida skrev 2012-04-09 13:41:33 följande:
    Hur länge var ni tillsammans då?
    Jobbigt att behöva träffa honom och bli påmind hela tiden, min erfarenhet är att det tar längre tid att glömma när man fortsätter att träffas. 
    Vi var ihop i åtta månader men kompisar i två år innan det blev mer. Tror också att det blir svårare att komma över när man ses. Kan tyvärr inte göra så mycket åt att vi går i samma klass, men det är bara två månader kvar sen är vi klara och han åker till annan ort för att jobba över sommaren. Han ringer mig ibland men vi pratar aldrig om det som varit utan låtsas som ingenting. Jag vill inte visa mig mer sårbar än jag gjorde när han bröt upp därför låtsas jag som att allt är bra och att livet är underbart.
  • lemonina
    malingotene skrev 2012-04-09 13:41:58 följande:
    Hoppar in här med.

27 år, bor utanför Göteborg. Singel sedan Oktober 2004..

Välkommen{#emotions_dlg.flower}
  • lemonina
    Kärnfamilj skrev 2012-04-09 14:16:33 följande:
    Nä, insåg det efter att ha slumpat runt bland 24000 inlägg :) My bad... *skratt*
    Verkar mest vara varannanveckasingelföräldrar här. Sorry... been there, done that, leder ingenvart :)

Nån som kan peka mig vidare där singeltjejerna utan tidigare barn finns?
    Detta är väl en pepp-tråd trots allt?

Pepp-me

Men det måste väl finnas singeltjejer utan barn på singelsajterna? var är du med nu? oftast brukar man kunna se under fakta om någon har barn sedan tidigare. Iallfall på HP där jag är med.
  • lemonina
    Kärnfamilj skrev 2012-04-09 14:47:01 följande:
    Det finns det ju alldeles säkert :) Annars vore det kört för mänskligheten...

Men jag är *inte* med i någon nätdejtingsajt (ännu). Jag slumpade in på FL från google.
    Det är just därför jag undrar... alla ni peppare här... Vart ska en ringrostig nätdejtare med mina önskemål vända sig?

Senast jag var med i nätdejtingsvängen var typ över 10 år sedan i mötesplatsen. Mötte en tjej som jag blev sambo med i 3 år. Men då var det ett annat liv jag levde. Andra saker jag sökte. Levde för stunden. Raggade lite villkorslöst. Lekte runt.

Nu känns det som det är tvåsamheten med framtidspotential som är i fokus. Jag hör ett tickande nånstans i bakgrunden...

Är det HP som ni peppare rekomenderar alltså? (?Happy Pancake??? Vafan är det för jädra namn på nätdejtingsijt förrresten??? Tungan ute )
    Haha ja såklart. Jag har inga barnGlad HP är den enda sidan jag kan rekommendera då jag inte har erfarenhet från någon annan. Gratis med!
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-04-09 14:33:30 följande:
    Man kan inte vara vänner så länge man har känslor i bagaget. Det går bara inte.

Nej det gör det nog inte. Men om han bara kunde sluta höra av sig då, han får igång mina förhoppningar när han ringer.
  • lemonina
    Smecker skrev 2012-04-09 15:03:04 följande:
    Prata med honom om det. Och hoppas att han inte är en sån som gillar att putta bort och hala in, putta bort och hala in..

Nästa gång han ringer ska jag försöka. Men då måste jag visa mig sårbar igen vilket känns jobbigt.
  • lemonina
    Kärnfamilj skrev 2012-04-09 15:49:03 följande:
    Tack för tipset!

Kanske ses på HP då... Ska hålla utkik efter barnlös tjej som gillar citroner Flört
    HAHA det kanske vi gör! Men jag har inte samma alias där.Glad
  • lemonina
    Kärnfamilj skrev 2012-04-09 16:44:53 följande:
    Och vad gillar lemonina mer förutom citroner då? Jag gillar ju lite detektivarbete, men utan fler ledtrådar kan det bli omöjligt att vaska fram guldkornen...

*fiskar efter mer tips* Flört

Tror inte jag är rätt person för dig för jag bor inte i Göteborg samt att jag vill ha en kille i min egen ålder, inget illa menat. Men vi kan gärna prata ändåGlad Men jag vill inte slösa bort din tid om du letar en fru.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!