• Nicke

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Det finns nog bara en nackdel med att ha kossorna så nära...
    Flugor. 

• Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 21:26:38 följande:

Det här är nere på stranden hos mamma och pappa..i norrbotten alltså..Inte där jag bor nu.
    Cool Najs!
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 21:32:01 följande:
    Jag stannar o pratar med kossor och får när jag är ute på mina promenader.i går såg jag gråfår med svarta ben,så tama de kom direkt när jag prata med dem...lika korna de kommer ganska fort..det är kul,inte så kul när de inte törs komma fram...
    Ja, det är trevligt när det är så.
    Här kommer gärna kvigorna så fort ungarna är nära staketet. Ungarna är tydligen sjukt intressanta och samtidigt lite skrämmande (för snabba rörelser från barnen är riktigt läskigt tydligen). Anledningen till att alla står vid staketet på min bild var för att ungarna var med.
  • Nicke
    Cocacola skrev 2012-06-02 21:36:42 följande:
    Nice!  En sån kanske jag borde träffa... Flört 

Är iaf för opraktisk för att vara en själv Rynkar på näsan  
    Ja, det kanske du borde.

Jag har hyrt det här huset på den här gården sen 2006. Det är en ganska så stor Arla-gård. Huset jag bor i är "arbetarbostaden" så tja, jag hade ju varit dräng om jag hade jobbat på gården också.  En piga till mig bara så är saken biff.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 21:48:49 följande:
    Niklas: Var det här jag menade med frågan Hade du?(bara vuxna djur)
    Ja, mina får var vuxna när de kom.
    Vi hade väl 6 st först men minskade ner det till 2. När vi separerade så åkte resterade två. Sparar in lite stålar när man slipper hålla på med hö till fåren på vintern. 
    Cocacola skrev 2012-06-02 21:55:10 följande:
    Drömmer

Är uppväxt på en liten bondgård. Vi har haft lite allt möjligt. Tjurar (knatade tydligen runt alldeles obekyrat bland dem när jag var liten, det skulle jag inte göra idag...)  Höns såklart!, grisar, ankor, gäss, påfåglar, kaniner samt hundar och katter. Lägger till getter och får på listan fast dem hade jag ock exet. Mycket kort period som getägare men väldigt intensiv, vilka rymmare... Aldrig mer! xD
    Det låter härligt!
    Tjurar kan vara farliga. Inget jag vågar gå nära om det inte är el och grejer mellan. Här finns det inga såna som tur är.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 22:01:10 följande:
    datateknikern Obestämdhittade inte drivrutinerna för grafikkortet så det går segt för mig nu här...ggrrr
    Vad är det för grafikkort du har då? Kör du Windows 7 och kör du 32 eller 64-bitarsversionen av Windows?
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 22:05:05 följande:
    Johorå NIklas..inte vara blygsam nu Flört
    Tänker du på tjurarna? Sant, det finns 1 men han är harmlös.
  • Nicke
    målar havet blått skrev 2012-06-02 22:14:04 följande:
    jag har en pirat xpFoten i munnen
    Det är det många som har.
    Vad är det för grafikkort dårå? 
  • Nicke
    Cocacola skrev 2012-06-02 22:29:40 följande:
    Är det meningen att man ska kunna svara på den frågan? Förvånad
    Nja, det är väl sån information man borde spara innan man gör en ominstallation så slipper man att kolla på själva grafikkortet i efterhand. Om det är en bärbar dator så är det rätt enkelt att kolla upp på nätet.
  • Nicke
    Cocacola skrev 2012-06-02 22:25:30 följande:
    Suck! Hö! Det lilla bekymret hade jag helt glömt. Shit! Hur har jag kunnat totalglömma den detaljen? Haha... Hjälp! Måste nog utveckla ett gäng nya talanger snarast, eller något? Lagom när jag tycker att jag börjar få koll på läget. Undrar vad 17 jag glömt mer? och hur jag ska få ner höeländet :P
    Jag vet inte? Staket med bra strömstyrka och skaffa produktionsplatsnummer, anmäla roligt stuff till jordbruksverket samt att fylla i journalen dårå. Annars så är det väl bara att köra.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!