-
jag kan kolla i morgon hur många varv min flirt orkar i parken, han säger att han är rätt vältränad så kanske kan sätta det som nån slags standard för "bra kille" hur många varv de orkar??Anonym (Mia) skrev 2011-08-18 20:59:12 följande:Men försök kolla av hur många varv han kan tänka sig i parken utan att vara för uppenbar. Du får inte slita ut honom på en gång. -
jaha nu sitter man här då o ska göra sig i ordning....svårt det där med kläder. Vill ju klä upp sig men samtidigt vill jag inte det. Jag vill inte ta på mig nåt som jag inte skulle ha på mig annars utan jag vill att han ska se vem jag är med en gång för det är ju den han "får" om han nappar så att säga.
nu menar jag inte att jag ska ta på mig mysbrallorna
men ja ni hajar nog! Tror jag kör på min instinkt o ta mig mig ett "jag plagg" så han verkligen får se från början vem han dejtar! Är det galet tänkt?? -
Så nu var man hemma då. Lämnade barnen hos barnvakten o jag var så sjukt jävla nervös att jag tänkte skita i att gå haha. Sedan i alla fall när jag väl kom dit så var det jättetrevligt. Vi snackade på ganska bra tycker jag och det märktes att han var väldigt intresserad
han gick typ PÅ mig haha och sedan så tittade han väldigt mkt
men det var ju trevligt. Vi gick i 1 timme o en kvart och sedan så sa vi hej då. Han sa redan då att "det har var trevligt, det måste vi göra om!" hihi
Två timmar senare fick jag ett mess där han tackade för dejten igen och att han verkligen gillade mig
Så det var ju bra...
Nu till mig själv då. SUUUUUPERTREVLIG kille, verkligen, precis så som han varit när vi messat o chattat. Det enda som inte sa klick helt var utseendemässigt men det är också nåt som "kommer sig" ju mer man träffas. Han var extremt trevlig o han verkar ha alla kvaliteer som jag söker så jag kommer garanterat ge honom fler chanser
Föresten, tog på mig nåt jag kände mig bekväm i o nåt som är "jag" så han vet vad han har att vänta sig
-
vi har inte bestämt nåt än eftersom jag måste fixa barnvakt. Kanske nästa helgAnonym (Dejting) skrev 2011-08-19 20:06:15 följande:Härligt att höra! När är nästa date?
vi får se..ev kan jag då! det är skoj att han så öppet visade att han var intresserad, slipper jag tolka massor
-
haft kontakt med min dejt i dag. Han verkar verkligen fallit för mig! Vet inte om det är bra eller dåligt haha jag vill ju ta det lugnt
Gillar honom mycket men jag har inte fallit pladask direkt.
han ska ta bort sin profil från nätet (hans prenumeration gick ut i morgon så han skulle inte förnya den) och han "saknar" mig redan...
Hmm bra eller dåligt
vad säger ni :p -
Mia: nä det var han jag var på dejt med...
-
Jag håller honom lite på halster för att se om han fortfarande är intresserad fast jag inte kan träffas så mkt. Han känns genuin. Vi har snackat i 5 v på nätet o sågs ju i fredags.
-
Jag har bara kontakt med en kille på nätet, han jag var på dejt med, och han är verkligen trevlig. Jag är bara så rädd att allt ska upprepas igen som hände med mitt ex. Trodde verkligen att han var den rätte och vi var rätt "snabba" när vi väl träffades.
Denna kille är ju rätt "på" också som jag beskrivit, men inte FÖR på men man märker att han är genuint intresserad. Han messar inte hela tiden o han håller inte på med en masssa "puttinutt" för vi känner ju eg inte varandra så bra. Så på så sätt känns det bra men som sagt känner jag mig lite ängslig för att hamna i samma situation igen.
hur många här har barn sedan tidigare? hur tänker ni ang att någon ny ska träffa ert barn??
Jag känner mig så kluven alltså, vet inte alls hur jag ska göra. Har ju barnen nästan jämt så svårt att komma ifrån utan. Kan fixa barnvakt kortare tid men för att veta vill man ju träffas lite mer... -
absolut! passar inte barnen o min nye ihop så blir det ju inget. skulle aldrig tvinga på barnen en person som de inte alls vill ha att göra med. sedan är det klart att situationen kan vara ny o att de skriker åt det men man märker ju ändå om de går bra ihop eller inte.Anonym (Mia) skrev 2011-08-21 18:09:15 följande:*sträcker upp handen och viftar*
Jag har barn. När (höll på att skriva "om"
) jag träffar Mr Mia så vill jag nog vara väldigt säker på vad jag håller på med innan jag drar in barnen i det hela. Det är ju inte riktigt samma sak som när man träffade någon innan man hade barnen. För mig är det väldigt viktigt att det fungerar åt alla håll. Barnen ska känna att det är ok och Mr Mia måste känna att det känns ok men mina barn. Sen måste jag känna att det fungerar med Mr Mias barn och att hans barn tycker att det fungerar med mig. Det som det står och faller med är barnen. Om det inte fungerar med barnen så tänker jag inte driva igenom något med argumentet "men vi älskar ju varandra" eller "barnen kommer att vänja sig". Tar man det lugnt och försiktigt så behöver barnen inte "vänja sig" utan det kan kännas bra även för dom från början.
Jag tror att man ska vara försiktig så att man inte lurar sig själv. Nu har jag det positivt (ur dejtingsynpunkt) eftersom att jag har barnen varannan vecka och det är lättare än om man har barn på heltid eller närapå heltid. Men att slänga in barnen i grytan tidigare än vad som kan vara bra bara för att man inte får ihop det att träffas annars känns inte som något jag skulle göra. Då tror jag att man kan göra sig själv en björntjänst.
Sen behöver man nog vara medveten om att även om man träffar någon som bara har barnen på halvtid eller varannan helg så kan det utökas till ett heltidsumgänge när som helst och av olika anledningar. Är jag inte beredd på att kunna leva med Mr Mias barn på heltid så skulle jag inte fortsätta relationen även om situationen inte ser ut så just nu. På samma sätt vill jag att Mr Mia ska resonera på liknande sätt när det gäller mina barn.
Måste jag välja så väljer jag barnen först alla gånger. Och jag förutsätter att Mr Mia har samma inställning. Sen kan det hända att man lever med alla barn eller inga barn. Men jag förstår mig inte på folk (oftast kvinnor) som klagar på att de plötsligt måste leva med sambons barn sen tidigare.
"För när vi träffades så var bonus bara hos oss varannan helg och sambon sa faktiskt att han inte ville att bonus skulle bo alltid hos oss och nu har han plötsligt ändrat sig vad ska jag göra för han har ju lurat mig?!"
Nej sånt förstår jag inte.
Nej ta det lugnt och kasta inte in barnen för tidigt (även om det blir knepigt när man har dom ofta) är mitt råd,
Det är ju det som är lite svårt, samtidigt som man inte vill dra in dem för tidigt så vill man ju inte dejta för länge OM det känns bra för mig men inte för barnen, för då blir ju allt väldigt jobbigt och svårt .
Det är verkligen svårt att försöka få saker o ting att gå ihop. Det är en anledning till att jag helst väljer någon som INTE har barn sedan tidigare för att jag tycker det verkar otroligt krångligt att få ihop två familjer, eller nästan 4 blir det ju (mamma o pappa sedan tidigare o mamma o pappa med nya...) Kommer nog försöka välja någon som INTE har barn faktiskt... om man nu kan välja :p -
Ja då får vi se om jag och min flirt skall ses igen på lördag. Det är svårt att få ihop de få gånger jag är barnledig med kompisar, vila OCH dejter
nån mer som har lite tidsproblem
Det är ju det som är det svåra när man ska ta det lugnt med barn haha att det drar ut så jäkla mkt på tiden!