Inlägg från: Anonym (ny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ny)

Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!

Ernst Hugo skrev 2011-08-04 20:54:10 följande:
    Att dina vill vänta till irl för att ge förslagen? Solig
    aha tänkte inte så långt

Försöker få med någon kompis ut för att jag ska försöka få en skymt av min flirt på nätet i morgon men som alltid är det ingen som kan/vill just när jag kan/vill när jag för en gång skull är utan barnen en kväll/natt så kan ingen haka på. Jag vill inte gå ut själv på kvällen sådär!

Håller tummarna nu ang sista tjejen som ska bestämma sig i morgon haha
  • Anonym (ny)

fan fan fan!!! den flirt jag haft mest kontakt med o som jag är allvarligt intresserad av fast vi inte dejtat IRL än gjorde jag en massiv miss med i dag

Jag blandade ihop honom med nåt en annan kille skrivit. Det var inte en positiv sak dirket o jag frågade bara vad han menade med det Jag tror han blev rejält stött! han sa att jag blandade ihop honom med någon annan...nästa meddelande jag fick var "god natt hoppas du får en bra kväll"...h.an brukar alltid avsluta med kram eller nåt annat trevligt

messade honom på mobilen (vi har varandras nr sedan tidigare) men han svarar inte vilket han brukar göra...jag bad om ursäkt både på EK och mess men nu har jag världens klump i magen (så jag har nog varit mer intresserad än jag velat erkänna) att han ska dissa mig för den där missen!! fan...nu har jag messat 2 ggr så nu kan jag inte skrva mer, får avvakta tills i morgon o se vad som händer

• Anonym (ny)

Är det bara jag som tycker det är fånigt om han blir sur för en sån sak??? Min tanke är, hur blir han inte då om det händer nåt om vi mot förmodan skulle bli ett par??
    Han känner inte mig nu o ändå blir så sur för en sak jag bett om ursäkt för flera ggr. Jag var inte heller otrevlig på nåt sätt när jag frågade. Helt sjukt!

Eller hur skulle ni reagera??

• Anonym (ny)
    Anonym (Väntar...) skrev 2011-08-05 08:29:45 följande:
    Alltså, om man nätdejtar så pratar man med många olika personer och man KAN göra en sån blunder. Har jag också gjort. Inte konstigt. Och blir han sur för detta så kan du fundera på hur han agerar om det blir ni en dag, precis som du säger. Nu ahr du bett om ursäkt, ta och dra dig tillbaka och håll tyst. En normal människa funderar lite och tar sen kontakt igen. Och gör han inte det så är det hans förlust.
    precis. NU tänker jag inte kontakta honom mer om han inte kontaktar mig o förklarar sig. Orkar inte med några dramaqueens!!
  • Anonym (ny)

haha nu har han hört av sig o sa typ "inte lätt att hålla reda på alla" o säger att han inte är sur haha men det märks att han är det för han skrivet typ EN mening o inte alls som han gjorde förut...men får väl låta honom hållas o se vad som händer.

• Anonym (ny)
    Anonym (hittade rätt) skrev 2011-08-05 09:37:49 följande:
    Vill bara önska er lycka till! Själv hittade jag min nuvarande på SD för typ 6 år sedan, lite mer. Idag har vi 2 underbara och söta pojkar ihop. :) Jag är så glad att jag sökte mig på nätet och att min man vågade chansa på mig, då min presentation inte var av nåder! ;) Jag var och är väldigt säker på vad jag vill ha och inte. :)

träffade min exman på nätet också o vi ahr två barn ihop så det går att hitta någon,,,även om det nu inte höll så känns det ändå bra att det går att hitta en någorlunda vettig man haha
  • Anonym (ny)
    Anonym (Nervös dejtare) skrev 2011-08-05 10:23:54 följande:
    Idag förstår jag varför man inte ska ha varandra på facebook innan man känner varandra bättre.

I hans logg hade en tjej (en verkligen skitsnygg tjej) skrivit till honom.
    -När ska vi ses och kolla på nästa säsong?
    Han svarar:
    -Nästa helg om du kan =)

Ja, jag veeeeeet, urlöjligt, fånigt och jag har inte ett jävla DUGG med det att göra.
    Men...det störde mig lite...

Suck, jag är en kass dejtare
    min exman är verkligen skitsnygg o jag kan säga att det inte alltid är av godo o inte fan var han lyckligare för det...

fått veta av min flirt nu att det var pga att han en gång blivit bränd som han blev så distanserad...
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hustrun) skrev 2011-08-05 15:48:50 följande:
    Jag är mer nyfiken på hur man överlever när ens man och äkta make är i nätdejtingdjungeln och utger sig för att vara singel? Han söker allt från dejt till förhållande och äktenskap. Han har bild i sin presentation och jag har fått skärmdump av den i min mail av en gemensam bekant som är på samma dejtingsida. 

När jag frågar honom så ljuger han, han är inte på någon dejtsida, när jag visar honom bilden jag fått så är det någon annan som skapat profil med hans bild, och uppgifter.

När jag då ber honom att isåfall göra en polisanmälan mot den som gjort en falsk profil med hans bild, så vägrar han.

Efter ett par dagar kryper det fram att det visst är han och att det är väl inget farligt och förbjudet att se sig omkring, han träffar ju ingen. Och att allt är mitt eget fel som är så sur jämt. (försök vara glad när du alltid har huvudansvaret i hemmet, laga mat, ta hand om barn, tvätta, städa, och aldrig en enda gång få tid att göra något själv.)

Ja vi ska skiljas, jag vill inte leva så här. Men jag bara undrar hur fan överlever man?  
    du överlever! jag lovar dig.
    Jag har separerat för några månader sedan och i början fick jag som panikångestattacker och kände ärligt att jag inte kunde andas...det blev mer och mer sällan och till slut insåg jag, sakta men säkert, att han inte hade gjort mig lycklig. Jag kunde bli lyckligare utan honom.
    Ibland kan det komma såna där dagar som känns jobbiga ännu men egentligen inte pga honom utan för att jag är besviken över att jag inte upptäckte hur han var tidigare.

Du överlever men det får ta den tid det tar!! kram
  • Anonym (ny)
    Anonym (Hopplös:)) skrev 2011-08-05 17:03:13 följande:
    Nej jag känner exakt likadant! Vet många som nätdejtar och lägger till varandra på facebook innan de ens träffats. ALDRIG! Jag vill inte att de ska ha full insyn i allt.
    skulle inte heller lägga till någon förrän jag har en relation med någon. jag hade förut alla möjliga gamla kompisar på fb, men har sorterat ordentligt nu. Känns som många bara har fb för att snoka! nu har jag bara de som jag verkligen umgås med, de andra har jag tagit bort!
  • Anonym (ny)
    Anonym (Humm...) skrev 2011-08-06 18:06:53 följande:
    Kul läsning av er som skrivit...

Själv är jag en kille på över 30 och har varit singel i snart 2 år, har två kids. Dejtat fler än vad jag kan minnas via dejtingsiter och känner mig väldigt erfaren av detta. Men att hitta den rätta är fruktansvärt knepigt och svårt. Jag är av inställningen att hålla skrivandet kort, lära känna personen och avgöra om det finns något intressant bakom den man ser på bild. Men sen vill jag väldigt snabbt ha en dejt på en kaffe, fika, lunch eller annat lättsamt för att lära känna personen live.

Varför slösa bort tid på något som kanske inte är vad det verkar genom att bara maila varandra och prata telefon. Bättre att ses ganska snabbt och gå vidare där ifrån, blir svårare för personen att verka vara något den inte är när man ser varandra. Alla kan verka vara precis vad som helst bakom ett tangentbord, och då menar jag verkligen vad som helst. Har krypit fram både ett och annat när man väl har träffats. Vid några tillfällen har jag rest mig upp och gått direkt. Man får höra mycket emellanåt som är helt sjukt i mina öron.

Så ni som är lite skraja för att gå på den där första träffen med någon du mailat eller pratat med i telefon, var inte det! Antingen kommer man överrens om att träffas igen eller också säger man hej då....
    Problemet är att alla kanske inte kan ses snabbt jag är inte heller ute efter att hitta någon snabbt. Jag kan tycka det är trevligt att bara ha sällskapet av att maila/chatta med någon.
Svar på tråden Hur överleva i nätdejtingdjungeln?!