Anonym (Hustrun) skrev 2011-08-05 15:48:50 följande:
Jag är mer nyfiken på hur man överlever när ens man och äkta make är i nätdejtingdjungeln och utger sig för att vara singel? Han söker allt från dejt till förhållande och äktenskap. Han har bild i sin presentation och jag har fått skärmdump av den i min mail av en gemensam bekant som är på samma dejtingsida.
När jag frågar honom så ljuger han, han är inte på någon dejtsida, när jag visar honom bilden jag fått så är det någon annan som skapat profil med hans bild, och uppgifter.
När jag då ber honom att isåfall göra en polisanmälan mot den som gjort en falsk profil med hans bild, så vägrar han.
Efter ett par dagar kryper det fram att det visst är han och att det är väl inget farligt och förbjudet att se sig omkring, han träffar ju ingen. Och att allt är mitt eget fel som är så sur jämt. (försök vara glad när du alltid har huvudansvaret i hemmet, laga mat, ta hand om barn, tvätta, städa, och aldrig en enda gång få tid att göra något själv.)
Ja vi ska skiljas, jag vill inte leva så här. Men jag bara undrar hur fan överlever man?
du överlever! jag lovar dig.
Jag har separerat för några månader sedan och i början fick jag som panikångestattacker och kände ärligt att jag inte kunde andas...det blev mer och mer sällan och till slut insåg jag, sakta men säkert, att han inte hade gjort mig lycklig. Jag kunde bli lyckligare utan honom.
Ibland kan det komma såna där dagar som känns jobbiga ännu men egentligen inte pga honom utan för att jag är besviken över att jag inte upptäckte hur han var tidigare.
Du överlever men det får ta den tid det tar!! kram