Inlägg från: butterflower |Visa alla inlägg
  • butterflower

Är det rätt att adoptera sn-barn?

Velour skrev 2011-08-02 20:27:01 följande:
    Försöker du vända på steken?

Jag har inte dopterat något barn, tyvärr. Min ekonomi tillåter inte det. Hade jag kunnat hade jag räddat så många som möjligt. Också från att hamna på barnhem där det i många av dem råder riktigt hemska förhållanden.

Och för att inte förhindra adoptioner så röstar jag inte på SD. Det är bl.a. så jag bidrar till att de som vill adoptera ska kunna göra det.

Vad gör du för att barnen ska må bra, över hela världen?

Rasist var det du som nämnde, inte jag. Fast du vill hellre att barnen ska bo kvar än komma hit och smitta våra barn. Därför gömmer du dig bakom ett skenheligt yttre genom att påstå att det är bättre att hjälpa på plats, vilket inte räddar så värst många. Vill du rädda på plats så skänker du allt du äger och förändrar allt i deras samhälle. När du gjort det så får du spela hjälte. 
    Vända på steken, nä varför då?

Vad har SD med den här diskusionen att göra? Är dom emot adoption?

"bara för att du inte vill ha hit folk" tolkade jag som att du kallade mig rasist, my bad.

Vad jag gör? Jag är aktiv politiskt. Och skänker pengar till olika organisationer. 
    Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.

Adoption är lösning på din barnlöshet, inte på problemen med oönskade barn i fattiga länder.

Jag är inte emot adoption. men jag tror inte att adoption är lösning för barnen.

• butterflower
    Milkina cerka skrev 2011-08-02 20:24:14 följande:
    Butterflower - Ser tyvärr att mitt # 113 kunde varit riktat till dig med, du anar inte hur ledsen man blir av att läsa sådant .
    Av att läsa vad? 
  • butterflower
    Anonym skrev 2011-08-02 20:27:11 följande:
    Man får inte medgivande om man vill adoptera för att rädda ett barn och ha det som välgörenhetsprojekt. Man adopterar därför att man vill bli förälder, inte för att hjälpa barn som har det svårt. Det förklarade ungefär 100 personer för dig i tråden om adoption är att köpa barn där du satt och vräkte ur dig oförskämdheter till höger och vänster under en illa dold rasistkeps. 
    Ändå skrev hon ( som inlägget var riktat åt) att hon gärna ville "rädda barnen" genom adoption.

(Jag vet inte vad vi har diskuterat tidigare, eftersom du är anonym så vet jag inte vem du är. )
  • butterflower
    Mariohn skrev 2011-08-02 20:39:45 följande:
    Men allvarligt. Vad är det du skriver? Du pratar om hennes barn! Det där resonemanget går att applicera på alla människor då. "lämna bort era ungar och ta alla pengar ni sparat när de fyller 18 och skänk..."-  Du måste väl själv inse att det är orimligt att sätta folks vilja att hjälpa mot  kärleken till deras barn? 
    Vems barn? 
  • butterflower
    Milkina cerka skrev 2011-08-02 20:34:41 följande:
    Tack, jag behövde dina rader efter att ha läst den här tråden.
    Jaha =)
  • butterflower
    Jakkolina skrev 2011-08-02 20:27:03 följande:
    Men om man adopterar ett barn som blir sjuk när den är 5..ska vi reklamera den då!!

För övrigt ryyyser jag när jag ser vilken människosyn vissa har!
    Nä, såklart inte.

Men jag är emot att man "importerar" problem och kostnader till Sverige.
    En jämförelse är invandrare som tar hit sjuka och gamla släktingar så att dom får gratis sjukvård och äldrevård?
    Rätt?  
  • butterflower
    Jakkolina skrev 2011-08-02 20:32:36 följande:
    Eller dumma människo med en horribel människosyn,dom ska inte föröka sig!!
    Hur tänker du med fattiga eller sjuka..??.man skaffar ju inte barn om man har HIV ,men man han få det två år senare,vad gör man då?

Eller om man har det bra ställt,men blir fattig pga olika orsaker,ska man sudda ut sina barn då?
    Fånigt att man skulle "sudda" ut sitt barn. Det handlar om att MEDVETET ta hit barn som kommer kosta skattebetalarna pengar.
    Eller att skffa barn när man redan är fattig och inte kan ta hand om sig skälv. 

Och vadå skaffar inte barn när man har HIV. Det är det många som gör. Det är därför barn FÖDS med HIV 
  • butterflower
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2011-08-02 20:31:03 följande:
    Svara gärna på mina och SGs frågor om HIV ovan.
    ?
    Citera gärna rätt inlägg då.
    Vad är det du vill ha svar på? 
  • butterflower
    Jakkolina skrev 2011-08-02 20:47:56 följande:
    Om ett barn bor på ett barnhem och är föräldralös eller helt rotlös och utlämnad till en personalstab endast,tror inte du då att det barnet mår bättre av att bli en medlem i en familj där den växer upp,får känna tillhörighet,får kärlek av en mamma o pappa mår bättre!

Ett föräldrapar som får sitt efterlängtade barn och ett barn som får en familj..hur kan det vara fel?
    Det är inte fel.
    Men det är bara lösningen för ETT barn. 
  • butterflower
    Velour skrev 2011-08-02 20:53:38 följande:
    Du skänker pengar till välgörenhetsorganisationer, andra adopterar. Många bäckar små...

Ditt sätt är inte bättre än andras sätt, särskilt som du inte räddar alla människor i världen som du anklagar andra för att inte göra. Hade du gjort det hade du kunnat sätta dig på höga hästar.

Och precis, ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Och detta något kan vara vad som helst, bara det verkligen är hjälp. Dock är det olika hur man väljer att hjälpa. Att inte adoptera utan enbart skänka pengar är heller ingen lösning för barnen. 
    Jag har aldrig påstått att jag räddar alla människor. Och jag har inte anklagat någon annan för att inte göra det heller. Vilket av mina inlägg tolkade du så?

Jag menar bara att adoption inte är någon lösning, för fler än just det barnet som har turen att adopteras.
Svar på tråden Är det rätt att adoptera sn-barn?