Är det rätt att adoptera sn-barn?
Velour skrev 2011-08-02 20:27:01 följande:
Försöker du vända på steken? Jag har inte dopterat något barn, tyvärr. Min ekonomi tillåter inte det. Hade jag kunnat hade jag räddat så många som möjligt. Också från att hamna på barnhem där det i många av dem råder riktigt hemska förhållanden.
Och för att inte förhindra adoptioner så röstar jag inte på SD. Det är bl.a. så jag bidrar till att de som vill adoptera ska kunna göra det.
Vad gör du för att barnen ska må bra, över hela världen?
Rasist var det du som nämnde, inte jag. Fast du vill hellre att barnen ska bo kvar än komma hit och smitta våra barn. Därför gömmer du dig bakom ett skenheligt yttre genom att påstå att det är bättre att hjälpa på plats, vilket inte räddar så värst många. Vill du rädda på plats så skänker du allt du äger och förändrar allt i deras samhälle. När du gjort det så får du spela hjälte.
Vad har SD med den här diskusionen att göra? Är dom emot adoption?
"bara för att du inte vill ha hit folk" tolkade jag som att du kallade mig rasist, my bad.
Vad jag gör? Jag är aktiv politiskt. Och skänker pengar till olika organisationer.
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något.
Adoption är lösning på din barnlöshet, inte på problemen med oönskade barn i fattiga länder.
Jag är inte emot adoption. men jag tror inte att adoption är lösning för barnen.