• Karisma

Aprilbebis 2012

lima76 skrev 2012-02-12 13:35:47 följande:
    vilken tur! jag har fortf inte ordnat med en vagn, kollar lite på blocket då och då men inte hittat ngt än.. tänkte dra med mannen på en tur runt affärerna och se om det finns några rea-rester som slumpas bort för en billig peng :) och så tänkte jag ta mig till brios outlet för en titt också.

vi verkar vara många som börjar plocka fram grejerna redan nu, skönt att få känna sig lite normal, min man tycker jag har börjat för tidigt..

nu hickas det i magen igen, tror lite grann att bebisen kanske ändå lagt sig rätt nu, om jag försöker bedöma vart hickningarna känns.. nästa bm-besök om en vecka så hoppas hon kan säga då.

Hon kunde hålla den så imorgon hämtar vi liften. :) Jag har letat fram alla saker och allt ligger nui tvättstugan så jag har koll på var jag har dem. :P

Min bm sa att bebisen kan snurra om nga veckor till för mig.Typ till runt v33. Oftast ligger min bebis som en banan, huvudet under revbenen samt fötterna under revbenen. Underbar känsla. Not!! :P

/K
  • Karisma

Alltså idag har jag varit på dåligt humör. Hittar inte fårsinnet alls, har sökt igenom alla förråd har sutti på golvet och rivit i alla påsar och lådor. Det enda som jag fick ut av dagen är en hiskelig värk precis överallt!!

Så imorgon när vi ska in till Umeå igen så blir det att köpa ett nytt. Måste ju ha ett känner jag. MEN frågan är, vilket fårskinn är bäst? Vill ha det både sommar och vinter. Kort lugg eller lång lugg? Grå eller"gul" ? Någon som har stenkoll? :) Tänkte köpa på babyproffsen, de hade ok pris på dem.

/K

• Karisma
    grästuva skrev 2012-02-12 23:13:51 följande:
    Vet inte vilket fårskinn som är bäst, använde kort gul lugg till Theo när han var liten. Dock är rekommendationen att inte använda fårskinn de första sex månaderna pga av den ökade risken för Psd. Utifrån vad jag läst mig till och vad min Bm sagt iaf
    Men va??? Tyckte det ju skulle vara perfekt nu, har haft till Oliver åxå. Kanske lammskinn är bättre? Lr samma sak där kanske. Låter så konstigt bara att det skulle kunna orsaka psd. Hjälper ju som bebisen hålla sin kroppstemp utan att bli varken för varm eller för kall. hmm får fråga fler och se om de säger likadant. :)

Tack för ditt svar. :)

/K  
  • Karisma

Härligt att ni pratar om 4års trotsen när jag har en pojk på 3.5år här hemma. :P Kommer inte ihåg trotsperioderna alls från storebror som är 8år. Lika bra kanske. :P

Olivers älsklings sysselsättning nu när jag ber honom göra ngt, tex kommas å jag får klä på honom, bortsta tänderna ja allt sånt så springer han och gömmer sig och sitter helt stila hur mkt jag än skriker/ropar efter honom. Hoppas detta är hans del av 4års trotsen och att det stannar vid kurragömma. :P

/k  

• Karisma
    hemmakatten skrev 2012-02-13 10:19:30 följande:
    Jag som är förstföderska och inte har så bra koll.. Hur vet BM när bebis är fixerad? Har ju hört om fixerad men ruckbar också, hur känner hon det? Jag har jättemycket ilningar och obehagskänslor längst ner nu. Och det rör sig en hel del där nere också. Mindre upp mot revbenen, där är det mer som att den spjärnar emot, inte sparkar längre...
    Mina har aldrig blivit fixerade. :) Har för trångt bäcken för att bebisen som ska kunna falla på plats och fastna. Här finns bra svar på din fråga om ruckbar och fixerad. :)

http://www.niomanader.se/content.asp?id=208

/K
  • Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-02-13 11:51:00 följande:
    sonen har alltid haft häftiga trotsar.. inte tjejerna, men får väl se i tonåren sen.. kanske det byts ;) han säger nej till allt, självklara saker blir inte självklara och har svar på tal på allt.. diskuterar konstant.. jag som har nedsatt hörsel nu också, haha sjukt jobbigt! men.. det är perioder.. så får man tänka ;)
    Iof har Liam alltid varit väldigt lugn. I tonåren kan det bli problem med honom för att han inte alltid vågar säga emot kompiar och andra utan bara samlar allt inom sig om ngn säger ngt elakt. Däremot blir det enormt spännnde att se hur lillebror är när han är 8år för han är allt annat än lugn. :O Är enormt nyfiken hur pojke nr 3 nu kommer vara i sättet. Kanske mittemellan. :P

För din del tror jag absolut att din grabb kmr vara lugn som en filbunke i tonåren. :)

/K  
  • Karisma

Idag är nog första gången jag blivit irriterad att en annan som varit gravid fått en flicka!! Blev grymt irriterad när hon sa det till någon annan. (Hon har en pojke från början) Är väl lite att det sjunkit in att jag inte kommer få någon flicka något som jag alltid drömt om. Är självklart glad över mina 3 grabbar men känslan om att inte fångn flcika åxå känns lite jobbigt. :(

/K  

• Karisma

Thelma: men gud så skönt att du fick åka hem, inge kul att ligga inne. De prata aldrig m heltids sjukskrivning ett tag framöver så du verkligen får vila?

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012