• Karisma

Aprilbebis 2012

vicki 83 skrev 2012-01-03 11:52:04 följande:
    ang det där med bilbarnstolar så var det en artikel om det i gt för ett tag sen och då stod de just de att barnet sitter säkrast i framsätet, om då airbagen är utkopplad såklart.
    Jag har alltid haft i framsätet, så nu har min 4 åring fått flytta bak till en framåtvänd så kommer lillen få sitta fram sen.

Har blivit så nojjig sista veckan, tycker det verkar som så många har jättemagar,själv tycker jag inte min är så stor, och har nu fått höra två gånger denna veckan att oj jag trodde du skulle vara större i v 24...!
    Borde man bli orolig tro...
    Jasså de ändrar sig hela tiden. Mitten bak är vad jag hört ska vara bäst. Jag är åxå en sån sominte litar på att airbagen verkligen är urkopplad. Är för feg för att våga chansa. Men alla gör ju det de tycker är bäst för sin familj. :)

Jag har jättestor mage, MEN en tjej på mitt jobb som jobba på kontor såg jag inte ens var gravid förrän bara en månad innan hon skulle ha. Hon hade bara en fin liten bula. Hon hade liten mage med båda sina barn och de mår kalasbra.

/K
  • Karisma

Alltså så värdelöst! Var nu inne på köpbarnvagn.se. Tänkte jag kanske skulle få karln att köpa en ny sittvagn så kan man ha en mjuklift i den bara för att få ner kostnaden lite. MEN..... Emmaljungas barnvagnar kan bara hämtas i butik, vad tusan bor ju 14000mil från karlstad!! Någon som vet vad en Emmaljunga classic sport kostar i butik?

/K

• Karisma
    godistroll skrev 2012-01-03 14:51:56 följande:
    Karisma här i Lycksele har vi bergs som säljer emmaljunga han kör ut dem och är en av de billigaste i Sverige!! För visst bor du i Umeå? :)

Var ligger Berg i Lycksele? Mitt i centrum? Har inte helt koll på alla affärer som finns där. :) Jag bor mitt emellan Lycksele och Umeå. Tungan ute
    emeilee skrev 2012-01-03 14:38:44 följande:
    Karisma, tror de ligger på runt 2600kr, har för mig jag såg det ngnstans
    Kanske tänker du på någon annan vagn. Den kostade 4800kr på köpbarnvagn.se. Alltså ingen sulky utan en vagn man kan använda från början.
    AnnkAn80 skrev 2012-01-03 15:26:40 följande:
    Mitten bak, tycker jag låter livsfarligt...

För att?

/K
  • Karisma
    AnnkAn80 skrev 2012-01-03 19:54:58 följande:
    Mitten bak, då är väl stolen framåtvänd, vilket ej rekommenderas.
    Plus att "mitten bak" känns så himla "öppet", de andra platserna har åtminstone varsitt säte som kan ta stop, men "mitten bak" finns ju inget som kan ta emot...
    Men detta är vad JAG känner. :)
    Om det sker en krock så sker det ju en krock och har man otur kan det gå väldigt illa oavsett var man/bebis/barn sitter, men "mitten bak" känns bara inte bra för min del...

Tänkte en bakåtvänd stol som lutar mot de främre sätena. Precis som den lutar mot bara ena sätet om den är ute på kanten. Sedan fastsatt i golvet i öglor där + 3punktsbälte. Har tidiagre iaf varit rekomenderat från nft men allt ändras ju hela tiden och de kommer på nya saker. Ska maila dem och kolla med dem igen vad de tycker är den bästa placeringen för oss.

Vi kommer ha 2 bältesstolar och en bakåtvänd stol i baksätet. Inga barn fram. 

MEN vet ju inte om det blir så i verkligheten då det kanske blir för jobbigt att lyfta in ett barn imitten hela tiden. Då måste vi ju sätta ett av de framåtvända barnen i mitten bak. Men vill helst ha minstingen mitten bak efter byte til bakåtvänd stol.

/K
  • Karisma
    godistroll skrev 2012-01-03 20:19:19 följande:
    Jo mitt emot Konsum i stan! :)
    Ahh konsum vet jag var det ligger. :) Måste kolla in det. Bara synd min frisör flyttat till Umeå. Har som ingen direkt anledning att åka till Lycksele längre om man inte bara bestämmer sig för en tripp dit. :)

/K
  • Karisma
    godistroll skrev 2012-01-03 23:19:15 följande:
    Karisma. Är det Jessica du klipper dig hos?? :)
    Japp det är det. Skrattande Har klippt mig hos henne enda sen hon börja. Jättego tjej som vet precis hur mitt hår fungerar och sen har hon bra minne så jag slipper komma ihåg vilka frisyrer och färger jag inte varit nöjd med. Tungan ute  Nackdelen för henne är att jag har så tjockt hår, tar lååång tid att klippa och färga mitt hår. Nu klipper jag mig hos henne på nya salongen i Umeå. Karln skicka dit mig nu innan nyår då han tyckte jag såg hemsk ut i håret. Tackar... Skrattande 

• Karisma
    emeilee skrev 2012-01-03 23:06:38 följande:
    Karisma, tänkte på enbart liggdelen. Inte chassit. :)

Ahh då hänger jag med. Skrattande
  • Karisma

Just nu skulle jag vilja bo i Östersund eller i Luleå för där finns det vagnar jag vill ha!!!! Åhh att det ska vara så långt dit. Rynkar på näsan Vill ju som inte köpa vagnen utan att titta på den heller (om de skulle skicka den).

/K

• Karisma
    godistroll skrev 2012-01-04 11:42:51 följande:
    Ja hon hörs va jätte duktig! Ha gått samma klass som henne ett tag när hon gick omvårdnads!
    Tror nog hon får med sig mycke kunder till umeå..
    Tror inte lyckselekunderna följer med blir ju så jäkla långt att åka, de andra tjejerna på vip är duktiga dem med. Men jag får försöka ragga nya kunder till henne. Tungan ute Ja hon har ju hunnit med att jobba inom vården åxå. Hurtig brud som vet vad hon vill.

/K
  • Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-05 21:23:53 följande:
    Är det förresten någon som sett någon tråd om snitt april 2012? Kommer få planerat snitt nämligen. Nån som vet? (sitter med mobilen och kan inte söka)

Har inte sett ngn sådan tråd. Men jag ska ju åxå snittas. Mitt 3e k-snitt. Glad

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012