• Karisma

Aprilbebis 2012

hemmakatten skrev 2012-01-13 15:48:20 följande:
    Jag funderar på att skita i att äta dom också.. Jag tror att jag kommer att känna om jag behöver järn eftersom jag blir väldigt trött och hängig vid brist. Det kanske räcker med att ta en ibland? Vet inte hur mycket en tablett hjälper eller hur snabbt det blir någon verkan?
    Eftersom jag vägra ta tabletterna så sa min bm gör en massa köttgrytor i gjutjärnsgryta så får du i dig lite extra järn. :) Så vi har ätit extra många köttgrytor och det verka ha fungerat. :) Hon sa åxå att jag kunde testa blutsaft om jag ville.

/K
  • Karisma
    Hemlighet skrev 2012-01-15 13:59:18 följande:
    Ni som har skickat in papper om graviditetspenning och fått det godkänt.
    Vad för papper skickade ni in?
    Jag ringde fk och fick bara två papper hem skickade som jag skall fylla i och skicka in. Skall inte min chef fylla i några papper??

Vad behöver man skicka in mer?

Du ska åxå ha ett papper om omplacering som din chef ska skriva på. Finns att skriva ut på hemsidan. 7205 och 7206 tror jag blanketterna heter. Jag skickade även med moderskapsintyget, samt intyg från lönekontoret om ändrad inkomst. (Bilagor om min arbetsdag, samt bilaga som chefen skrev om varför hon inte kunde omplacera mig)

Längst ner på denna sidan finns dem.

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/vanta_barn/graviditetspenning/!ut/p/b1/hZLLkqJAEEW_pT-gpQpQYVmAvEUUkMemolCwESyeKvD1Q0_MaiZmJncZceNGnryXSZiISSh5FTcyFDUl1feebLDAgr0kQQQEDwjAEHVxp4qstrcgEzKRfnmPSr-_KUhBcEZFwJeP5PCeyzaYWFVuYanehHwd6KGwPhwkoy5h3kvPyK92oR6Olw0XFs5zqzz1kcWSxPETsfi7U6ifjjXCR2M9h9pWreoti11ofvFQNnETtG-DDa2Lp9riViJbFmdffZGeks-oipR5qzjCGw8jOgX2ebh8LCDxAgL-Mgj8j9NkkrxcNV3xIkOTdf2KVBXBed09app1yxuS3xzQBgID6j48OtJJsda_BP-4IF4EW8xBAMRvB03QADDcgNPOiN0agGN8JgI89u5TY8zlfLqDce8Fg-ndTRsEYBx8JXL83eg4GvR2LYQ7ADx_P_vgAZxdCb2r617Pp0BCsjBMWvwn04JDqmvWrV6EDgSnpKOrW7f04VoM2dA3GaUFvTFnN17i-pm4jM3YjXi7yktKGnqQPI-Vj72niJ_zRkvb3I-ud1nMaGbXMroI67PYGdlwlDMz7PVUje-xfKT5HGiuVW9aPk8VwLusKEL8jKdJeqUJB4N6nBOEsgZwgAaCVDqyZ_U419rWaNb2sU-BSXEufDCOXj8ypnm87LWpz9GcoR8iDGSq/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
  • Karisma
    lilaOrkidee skrev 2012-01-15 21:06:39 följande:
    Hej! jag har inte skrivit så mycket i denna tråd men följt den! Jag har bf 8 april! Jag har funderat på vad man ska ha för ytter kläder till bebis då? Behöver man en tunnare overall? eller räcker det med tröja o filt? hur gör ni?
    Beror nog på var i sverige man bor. Hade fleeceoverall till äldsta när han föddes 16mars. Avvaktar och ser hur vädret blir framöver. :)

/K
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-01-16 12:54:39 följande:
    min BM mätte inte alls sf-måttet när jag var på kontroll i vecka 25 (?) hon sa att det börjar man inte med förrän nästa besök som är vecka 28 (när jag också gör glukosbelastningen)

ang FK och sjukskrivningar så är jag i samma sits som flera här inne, blev halvtidssjukskriven den 1 dec och helt från den 15e men har ännu inte hört från FK om det är godkänt. är ju lite nervöst att vänta, vad händer om det inte godkänns liksom..? sen ska jag också söka HP men tycker nästan det är bättre att istället vara sjukskriven eftersom med HP får jag bara lämna barnen 15 h /veckan hos barnomsorgen.. nu är den stora en timme på fritids om dagen efter skolan och den lilla 8 - 14 på barnomsorg. hade varit skönt att veta att sjukskrivningen var godkänd fram till bf så man kan slappna av mentalt...
    Vet inte vad jag är i för vecka nu men imorgon är det min första SF-mått mätning. (Bf17/4) :)

Jag blev åxå sjukskriven den 1 dec,men de fick inte anmälan förrän 20dec. Så senast på fre måste de ge mig svar.De ska ta max 30dagar. Ringer de annars.Har fått hem beslut om att min sgi är 321000 (som är taket på sjukskrivning) men inte ett beslut om de godkänt sjukskrivningen eller inte. Frågade min förskola och barnen får gå som vanligt på förskolan när jag har GP vilket blir kl10-15 mån-tors (om jag vill). Vill veta om fk betalar ut ngt till mig den här månaden (ja och från afa om sjukskrivningen bir godkänd).

/K
  • Karisma
    godistroll skrev 2012-01-16 13:14:29 följande:
    Får man inte afa förren efter först 90 dagar som sjukskriven?

Nej från dag 15. De har redan godkänt och betalar ut pengar så fort som fk godkänt min sjukskrivning. Är AGS (lr afa) som betalar.Däremor ska man ha varit anställd i 90dagar för att ha rätt till den. Är genom if-metall. Mitt lönekontor skickade in papperna åt mig. Jag blir garanterad 90% av min lön.

/K
  • Karisma

Åhhhh jag vill verkligen inte jobba idag, höften säger NEJ! Jaja testar väl iaf ser vad kroppen säger. :(

/K

• Karisma

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Sjukskrivningen har gått igenom. Solig  Det står på mina sidor på fk att jag ska få pengar imorgon så bevisligen hade de nga slantar över till mig. Glad

/K

• Karisma
    grästuva skrev 2012-01-17 09:10:46 följande:
    Åh vad härligt Karisma, skönt att kunna andas ut och vila upp sig

Bara synd jag inte hade sökt heltidssjukskrivning. Hade behövt det nu. Men ska testa ngn vecka till, 4v idag kvar till GP:n kommer igång. :)

/K
  • Karisma
    godistroll skrev 2012-01-16 14:10:03 följande:
    Okey kanske är olika mellan olika fack vad de har för avtal. Jag fick inte dörren efter 90 dgr. Fast jag är kommunalare..
    Ahh såg nu att det var det som gällde dig som är kommunalare. Jag jobbar åt ett privat företag därför det är annorlunda för mig. Va surt att inte kommunal åxå har från dag 15, ngt de får ta och förhandla om. :)

/K
  • Karisma

Just kommit hem från bm. Hade sf-mått på 27 är i v26+6 idag. Blodvärdet på 126 så det går bara uppåt helt utan järntabletter. Tackar!!! :P (128, 113, 119, 126)

Ska få tid på spec.mödravården när jag är runt v32 och även då få veta snittdag. :)

Tydligen måste jag ge blod varje gång jag är hos bm. (kmr inte ihåg vad testet heter) Både ja och min karl har tydligen ovanliga blodgrupper. De kollade hans blod efter förra besöket hos bm. Jag har 0 RH neg (undergrupp D- plus ngt mer) och han 0 RH pos (med massa undergrupper, c- C+ e-och E+) Visste det var en speciell karl jag hittat men att han skulle vara en speciell nolla hade jag ingen aning om. ;P

Känner nu att jag måste ge blod senare för att hjälpa dem som har samma blodgrupp med undergrupper som mig. Så jag finns i systemet om det akut skulle behövas blod.

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012