• Karisma

Aprilbebis 2012

Hur tidigt kan bm höra hjärtljud? Kommer vara 12+2 på min inskrivning om jag räknat rätt. BF 16 April om allt går vägen. Vore ju trevlig med lite mer bekräftelse än ett positivt gravtest att luta sig mot. Börjar vara svårt att hålla det hemligt då jag mår så illa som jag gör, ungarnas kompisar undrar om jag är sjuk (hmm i flera veckor??) de på jobbet vill ju knappast ha mig där om jag har "magsjuka".

/K

• Karisma
    Maximumtaste skrev 2011-09-29 14:01:30 följande:
    Johanna: visst är det mysigt att se lilla livet därinne:)

Karisma: jag hörde min bebis hjärta igår med angelsound.. v11+2.. Så v 12+2 kan du absolut höra hjärtat..
    Då ska jag fråga henne om hon kan kolla. Vet att förra gången (minns inte vilken vecka jag var i) så sa hon att hon eg inte ville för att om hon inte hittade hjärtljudet kunde hon göra mig orolig i onödan. Men mitt lugn lyckades övertala henne och jag fick höra pyrets hjärta slå. :)

Jag är då ytterst redo för att illamåendet ska försvinna så jag får äta en kebabpizza. ;P Har än så länge tappat 5kg. Suck vill må bra from idag!!!

Tack för ditt svar maximumtaste. :)

/K
  • Karisma
    Milljor skrev 2011-09-30 14:38:25 följande:
    Tack för svar...få nog ringa FK..är ju sån jäkla telefonkö dit bara!
    Du kan inte prova chatta med dem?

/K
  • Karisma
    Sannana skrev 2011-10-04 18:45:00 följande:
    Hittar ingen på teknikmagasinets hemsida, vad ska jag söka på?
    sök på angelsounds. kostar 349.90

/K
  • Karisma

Tröttheten känner jag absolut av. Höll på att somna vid skiftbytet idag. Blir enormt spännande att jobba kväll hela nästa vecka men ändå kliva upp tidigt och skicka iväg de äldre barnen. :O I morse när klockan ringde kl.05 så var jag inte intresserad att kliva upp, bara att slita upp sig själv så man inte kommer försent till jobbet.

Har redan börjat få problem med foglossning, hoppas verkligen det bara är tillfälligt så det är lääääängakvar till april.

/K

• Karisma

Jag tog ingen spruta sist och kommer inte ta en nu heller. Min bm sa inget om det i förra veckan när jag var där. Men jag frågade ju inte heller men jag klarar mig nog. Är mer rädd vad sprutans innehåll kan göra med ungen.

nu har mina fogar verkligen börjat spöka, inte bra alls. Har ju bara just gått in i v14 ju. Igår städade vi en av kylvätsketankarna på jobbet och det var slitet. Får se hur jag mår efter kvällens alla extra uppdrag på jobbet. Mitt illamåande är så gott som borta nu vilket känns sååååå skönt. Som jag har längtat. :P

/K

• Karisma
    Sannana skrev 2011-10-12 14:05:17 följande:
    Nu har jag haft halsbränna som slagit till på eftermiddagen tre dagar i rad. Någon fler som känner av det? Känns lite tidigt, är i v 12.
    Jag har haft halsbränna de senaste 3dagarna. Hoppas verkligen det bara är tillfälligt. Är i v.14 nu.

/K
  • Karisma

Kommer ni kolla kön på ultraljudet? Jag är alldeles för nyfiken person för att kunna vänta nio månader så vi ska kolla. Är det en pojke blir det billigt då vi redan har två pojkar, blir det en tjej så blir det att köpa en massa nytt. :P

Nu är det dags att städa ut förråd nummer 3 för denna veckan. Gäller att gå på förråden när man är i slängar tagen. ;)

/K

• Karisma

Jag har UL den 22 November, känns som evigheter tills dess. Skulle vara i v19 då om jag  minns rätt. Hoppas tiden går fort from nu. :P Är ju så nyfiken så jag spricker ang vem som gömmer sig i min redan gigantiska mage. :)

Nu ska jag renbädda i alla miljoner sängar och sen storstäda så allt är fixat tills maken kmr hem från jobbet vid 14 tiden. :)

/K

• Karisma
    Thelma08 skrev 2011-10-14 09:55:27 följande:
    Nej det va samma bm som jag hade till sonen och hon sa att hon "fick" inte göra det egentligen för att man blev orolig om man inte hittade det. Men det bultade på så fint
    Min bm vägrade då de har fått nya restriktioner. Fick göra det -08 när jag väntade andra sonen (då gjorde hon ett undantag). Väldigt tråkigt tycker jag, tvivlar barnet tar skada av att ha den där nga sek på magen! Jaja får se nu 1nov vad hon säger, ska vara stenhård mot henne. ;p

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012