• Cannelle

Någon mer gravid i London?

Jag bor i London och är gravid med mitt första barn, BF i mars 2012. Finns det möjligtvis någon mer svensk här som väntar barn och som bor i London? Skulle vara trevligt att utbyta tankar! (vågar man t.ex. föda på ett NHS-sjukhus?) 

• Svar på tråden Någon mer gravid i London?
  • LillWilden

Zalia, så spännande! Snart kommer det hända. Ja, såg också att de hade semlor, men kön var så lång och eftersom vi ända ska till Sverige imorgon tänkte vi att vi lika gärna kunde vänta. Vilket Ikea var ni på? Var det igår? Kanske gick vi förbi varandra, man vet aldrig. Såg väldigt många gravida kvinnor, lägger ju extra märke till dem nu :)

O just det, SE3, jag ahr också bf i maj (25:e) och har gått upp 6-7kg. Till mig säger alla att det är rätt lite... Vad vissa människor ska hålla på o kommentera. Man blir trött...

Dags att gå hem för dagen! Slappa framför teven och packa.

• Cannelle

Lillwilden: jag förstår att du var orolig över dina blödningar, jag blödde också en del i början av graviditeten och var också jätteorolig.

Re varm korv: men det får man väl äta i alla fall??! :) 

Ha det så jättebra i Sverige, ät inte för många semlor! (var faktiskt själv i svenska affären idag och köpte både semlor, kanelbullar och kexchoklad!)

Zalia: hur känns det att gå och vänta? Blir man helt tokig? Känner du dig lugn och trygg inför förlossningen? Känns det inte lite overklig också att du snart kommer att ha en liten bebis?

Vår vagn kom idag, kunde aldrig tro att jag skulle bli så glad över en barnvagn! (de ringde även från Peter Jones idag och vår leverans med säng, skötbord etc är så klart försenad men den borde komma i början av mars någon gång, så nu få vi hoppas att bebisen inte bestämmer sig för att titta ut för tidigt...)

• Zalia

LillWilden - Vi var på Ikea i Tottenham, på lördagen, så du lär inte ha sett mig. Flört Vi åt även räk och äggmacka och mazarin. Man får ju passa på! Glad

Cannelle - Tokig kan man säga att man blir av väntande ja! Speciellt när minst halva NCT gruppen redan fått sina nu, är alla bebisar utom min i tid eller?! Har känt mig oväntat lugn inför förlossningen innan, men ju längre jag går här och väntar desto mer nervös blir jag, fast tänker också mer att bara den kommer ut snart är jag nöjd och struntar i hur. Fast jag vill verkligen slippa igångsättning! Och jo, det känns fortfarande overkligt! Det lär det nog göra tills man sitter här med bebisen. Är så otålig nu! Problemet är ju att det är svårt att tänka på nåt annat, svårt att glömma bort magen liksom... Ska iaf ut och äta lunch idag så jag har nåt att göra, och så är en kompis till maken från Sverige här och ska komma förbi ikväll, är väl lika bra att hålla sig upptagen så får man avboka saker om bebisen skulle behaga komma.

Kul med vagn! Vilken blev det?

• Protea

Semlor pa IKEA - nastan sa att det ar vart att aka dit i helgen bara for det!!! Ar bara sa sugen pa just semlor!

Igar var jag pa flodesUL plus inskrivning pa sjukhuset angaende snittet och allt gick jattebra. Jag laggs in kvallen innan sa de kan halla koll pa mitt blodsocker samt satta droppet runt 6 pa morgonen sa blodsockret kan stabilisera sig innan operationen. Min man ska vara dar senast 8.

Jag ser fram emot onsdag, tank att antligen fa traffa den lille (eller ska jag saga store - de tror han kommer att vaga runt 4.3.....) som sprattlar runt darinne!!!

• londonkarin

Hej hej, kikar in fast jag inte ar gravid! :o) 
    Sag att ni skrev om nipple shields, finns pa Boots eller storre supermarkets. Jag anvande dem med min forsta dotter men jag tyckte aldrig att de fastnade sa bra. Lilla bebisen fick suga pa en skrynklig gummibit till slut....:o)
    Fast om man har riktigt ont hjalper dom! 

Lycka till med alla nya bebisar! Kram  

• SE3

Zalia, nan bebis annu?? Nasta gang du skriver har har du sakert en liten sotis hemma hos dig, om du kommer fa tid att vara inne har vill saga.. Lycka till!

Protea och Cannelle snart dags for er med, spannande.

Sjalv gar jag in i v 30 idag, och vi tycker snart det ar dags sa kan forsta att ni bara gar och vantar nu.

Det dar med om magen ar stor eller inte, spelar inte mig nan roll bara bebisen vaxer pa som den ska sa bara ta med en nypa salt vad folk sager.

LillWilden hoppas du har det bra hemma i Sverige!

Enjoy semlor ni som far tag i en riktig fettisbulle, mums!!

• Protea

Sista natten hemma i natt och det kanns riktigt overkligt! Jag tror jag helt glomt hur man tar hand om en nyfodd aven fast det inte var sa lange sedan sist!

Jag hoppas verkligen att det finns enkelrum lediga nar jag ligger dar kanns som om £40 per dygn kan vara vart det!

Det blev ingen tur till IKEA i lordags for att ata semlor - jag var helt slut och lag utslagen pa soffan nastan hela dagen!

• Cannelle

Lycka till Protea, hoppas allt kommer att ga bra! (men du verkar ganska lugn och inte sa nervös, vad skönt!)

Zalia: har det kommit nagon bebis?  (tjat, tjat) 

Re semlor: jag köpte bade "färska" och frysta semlor pa svenska affären, de färska var inte alls goda (typ sadana där man kan hitta pa konsum med nagon skum smet i mitten som inte alls känns som mandelmassa), men de frysta var helt ok! 

• Zalia

Sitter här med en söt liten pojke nu! Han tog sin tid på sig och tillslut blev det sugklocka då huvudet låg snett. 02.02 söndag morgon föddes han, 3750g och 56cm. Är hemma nu men uppdaterar mer senare.

Svar på tråden Någon mer gravid i London?