Protea skrev 2012-03-27 12:32:54 följande:
Hoppas att det hoppar igang av sig sjalvt nu da.
Jag ar orolig av mig nar det galler graviditet sa jag skulle inte vaga ga over mer an 2 veckor. Skulle vara orolig att nagot skulle ga fel precis i slutet och skulle da ta igangsattning om det behovdes. Menar inte att skramma upp dig utan bara hur jag kanner. Jag fick ju inte ga langre an 39 veckor pga av diabetesen.
Har de gjort en svepning (sweep) pa dig? Da brukar det ju hoppa igang utan gel osv. Du kanske kan be om det? Jag tror att de vantar 10-14 dagar har ocksa sa det kan du absolut be om.
Lycka till - snart har du bebisen hos dig!!!
Jo, jag fattar ju ocksa att jag inte kan ga över för länge, men i alla fall 14 dagar som jag tror man gör i bade Sverige och Frankrike t ex. Ska pa ultraljud i eftermiddag och skulle nagot inte se bra ut sa far jag ju acceptera att bli "induced". Men det är ju större risk för epidural, sugklocka, kejsarsnitt etc när man blir igansatt + att det kan bli mer smärtsamma och langdragna förlossningar sa jag vill verkligen helst slippa.
Jo, jag gjorde en "sweep" förra torsdagen som endast resulterade i lite mensvärk. (men tack för tipset!)
Var pa akupunktur i morse, hitintills har det inte haft nagon effekt....