• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-12-08 08:54:55 följande:
    hallå kvinnor...hur har ni det idag?

ni förbereder en revolution ser det ut som....

Jag går upp först varje dag .....under tid det tar för mina döttrar och fru att göra sig i ordning och sätta sig vid frukostbordet har jag:
    - fixat frukost allt färdigt dukat inkl. smörgåsar...det är bara att sitta och äta.
    - gjort mig i ordning och klätt mig
    - vädrat nedre våningen
    - och bäddat så snart frun gärna vill röra på sig ur sängen.

Grejen är den att under ett antal år var jag den som låg kvar och gick upp för att äta...och jag var alltid trött. Nu när jag går upp tidigt och fixar i stort sett allting är jag mkt piggare och jag gör det mkt bättre än frun av den anledning att jag inte håller räkning på det jag gör...en vanlig attityd är jag har fixat mat och därmed skall någon annan duka av eller diska eller whatever...oftast dukar jag av med om jag har tid till det...

ps: undrar ni inte om jag är kåt idag?
    Ja men jag har påpekat detta förut, det vet du, du är en helt underbar man, det bara är så. Och det är inte fjäsk som ska bemötas med förnekande från din sida, utan ett faktum...

Nej jag undrar inte jag vet  
    Eau de Salope
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-08 08:57:30 följande:
    Ja men jag har påpekat detta förut, det vet du, du är en helt underbar man, det bara är så. Och det är inte fjäsk som ska bemötas med förnekande från din sida, utan ett faktum...

Nej jag undrar inte jag vet  
    Hmm det var mkt snällt sagt, allt är en fråga om perspektiv.

är du naken?
    I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • Nice Girl Wrong Place
    Aynrand skrev 2011-12-08 09:00:37 följande:
    Hmm det var mkt snällt sagt, allt är en fråga om perspektiv.

är du naken?
    Jag har perspektiv.

För dig? Ja.
    Du då?  
    Eau de Salope
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-08 09:02:01 följande:
    Jag har perspektiv.

För dig? Ja.
    Du då?  
    är du på jobbet?
    I thank God I was raised Catholic, so sex will always be dirty
  • PrimitivMan
    Yoyna skrev 2011-12-07 22:09:34 följande:
    PM: nej, det var väl inte så märkligt. Blev nog bara lite överrumplad av din fina beskrivning av hur du uppfattat mig.
    Märkligt. När jag skämtar tror folk jag är allvarlig. Och när jag är allvarlig tror man att jag skämtar. Det är min lott här i livet att vandra för evigt missförstådd *suck* .
  • PrimitivMan
    Yoyna skrev 2011-12-08 08:41:16 följande:
    Diskriminering och förtryck måste vi aktivt motarbeta!!!

Systrar! Förenen eder i kampen för en mer rättvis användning av sängen! Må vår ståndpunkt göras tydlig Om vi så skall kedja fast oss i den för vår rätt att ligga (kvar)!
    Kedja fast lät annars som en god idé Demon. Absolut borde fler kvinnor kedjas fast i sängen.Är nog lite smygfeminist då alltså som stödjer er kamp.
  • och
    PrimitivMan skrev 2011-12-08 09:38:09 följande:
    Märkligt. När jag skämtar tror folk jag är allvarlig. Och när jag är allvarlig tror man att jag skämtar. Det är min lott här i livet att vandra för evigt missförstådd *suck* .
    Jag blir också alltid missförstådd, så du är inte ensam. Solig
    The hard way is the right way.
  • och
    Aynrand skrev 2011-12-08 08:54:55 följande:
    hallå kvinnor...hur har ni det idag?

ni förbereder en revolution ser det ut som....

Jag går upp först varje dag .....under tid det tar för mina döttrar och fru att göra sig i ordning och sätta sig vid frukostbordet har jag:
    - fixat frukost allt färdigt dukat inkl. smörgåsar...det är bara att sitta och äta.
    - gjort mig i ordning och klätt mig
    - vädrat nedre våningen
    - och bäddat så snart frun gärna vill röra på sig ur sängen.

Grejen är den att under ett antal år var jag den som låg kvar och gick upp för att äta...och jag var alltid trött. Nu när jag går upp tidigt och fixar i stort sett allting är jag mkt piggare och jag gör det mkt bättre än frun av den anledning att jag inte håller räkning på det jag gör...en vanlig attityd är jag har fixat mat och därmed skall någon annan duka av eller diska eller whatever...oftast dukar jag av med om jag har tid till det...

ps: undrar ni inte om jag är kåt idag?
    Gör du smörgåsarna av ditt eget, hembakta bröd? Om inte så skulle jag gärna låna dig i några dagar.
    The hard way is the right way.
  • Yoyna

Aynrad, ja nu när jag läste ditt inlägg blev jag kåt!

Godmorgon och! Jag förstår väl alltid dig?!?

PM: jag lovar att alltid ta dig på allvar från och med nu och tackar dig för att du stödjer vår kamp så engagerat!