PrimitivMan skrev 2012-03-14 11:44:17 följande:
Filosoferar över bästa benämningen på "rumpa":
Röv: Lite för vulgärt, mer som en svordom (el om man är dansk

). En man har en röv men inte en kvinna. Fast kan funka i vissa sammanhand. "Du har en gullig liten röv" funkar bra eftersom ordet röv tar udden av det allt för näpna

.
Ända: Nja låter liter fjantigt
Häck: Låter som något stort och brett. Typ det behövs en skylt "Bred last". Om man inte använder tex konstruktionen "Snygg häck". Det neutraliserar det
Gump: Kan man säga lite skämtsamt gulligt. "En liten klapp på gumpen". Men "Smiska din gump" känns fel
Rumpa: Helt ok, lite neutralt. Men lite Sean Banan varning på det. Bra att använda lite mer humoristiskt.
Bajslåda: Nja. Kanske inte något man säger till sitt hjärtas dam direkt.
Bak: Ja kan funka till viss del. Föredrar dock rumpa.
Arsle: Bra ord men inte i kärleksfulla sammanhang. Vem älskar inte Robban Brobergs uttryck "Bredarslade damer"
Stjärt: Faktiskt det bästa i mina öron. Vet inte varför men jag tycker stjärt låter mest kinky på något sätt, även om det är den mest korrekta benämningen av alla. Men det är kanske just den brytningen. När man sätter in ett korrekt ord i ett annat sammanhang.
Vad är ert favoritord?
Fast egentligen skall jag inte sitta och filosofera över rumpor utan jobba

. Men den här är iof en ytterst viktig fråga. Fitta/Snippa/Mus ... har diskuterats i oändlighet. Dags att frågan lyfts för baksidan som är en sånt stort glädjeämne för många av oss.
Skithål