PrimitivMan skrev 2012-03-16 10:07:49 följande:
Ett nytt sidospår:
Jag såg ett inslag på Sydnytt igår som handlade om ett gäng feminister som gjorde en manifestation (nu började jag lyssna på ett halvt öra bara för jag tänkte på rumpor el något, så kan ha missat något) i Malmö. De skulle dra av sig tröjorna och visa sina håriga armhålor.
Är det vad feminism handlar om? Rätten att ha håriga armhålor? Är det något som är påtvingat kvinnorna av de ondskefulla männen? Det enda de åstadkommer är att dels alienera sig från övriga kvinnor och att späda på de fördomar som finns att feminister är fula och oattraktiva (sorry de som tycker "naturligt" är fint, men jag går inte igång på håriga armhålor. Till råga på allt elände så föredrar jag även rakade/vaxade kvinnor. Sue me) kvinnor.
Man kan väl förespråka kvinnors lika rätt utan att man måste vara manshatande, anti-sexuell och se ut som Jerusalems förstörelse ? Det är faktiskt kontra-produktivt. De flesta kvinnor gillar faktiskt både män, att ha sex och att vara attraktiva (för sig själva eller inför andra och det behöver ju inte bara innebära att attrahera män). Sen finns det ju klart många feminister som är motsatsen, men många gånger blir de nedsablad av andra kvinnor. Som om trovärdigheten blir mindre för att man har smink, målade naglar och gillar att ha sex.
Sen är just sexualiteten ett område där jämställdheten inte riktigt har nått fram. Det är ju fortfarande till stor del så att kvinnor skall "hålla på sig" eller rättare sagt att kvinnor inte skall ha sex enbart för de är kåta och vill, utan för de är kära. Det är ett jämställhetsmål som jag villigt kan ställa upp på

.
Inte för att jag har så mycket till övers för feminismen som den visat sig i organiserad from iaf. Fan den enda kvinnorörelse jag uppskatta,r är den de gör med underlivet

. Personligen tror jag att kvinnorörelsen (den icke fysiska då) är av underordnad betydelse för kvinnans "frigörelse" jämfört tex med att kvinnor under 1:a och 2:a världskriget tvingade ta männens roller i fabriker etc.
Är kategoriskt emot kvoteringar (är överhuvudtaget emot all statlig inblanding i näringslivet men det är en annan fråga) och andra idiotier. Det bara gör att kinnor blir galjonsfigurer. Bättre att förlita sig på det naturliga urvalet. Företag som är så korkade att de inte inser att om man väljer bort kompetens från halva befolkningen pga kön (de är inte män) förlorar konkurrenskraft mot de som inser det.
Inte heller skall man förbise det faktum att män och kvinnor är olika på många sätt, lika också för den delen. Inget vinns av att man slätar ut skillnaderna som en del förespråkar.
Jag orkade läsa "Jag såg ett inslag.." sen var det gonatt. Jag rakar mig ingenstans just nu för min man är inte här, när han kommer hem ska jag raka mig överallt utom på huvudet. Feministerna går i taket, jag rakar mig för min mans skull :-O