• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    Anton Chigurh skrev 2011-12-09 09:53:33 följande:
    God morgon, underbara Anneli, hoppas du fått din sömhetssömn och att allt är till belåtenhet. Solig

Vill bara tala om att jag har rimmat i dagens (9/12 ) julkalendertävling och räknar med ditt oreserverade stöd i tävlingen. Lämnade faktiskt också förslag på recept i Lussebakstävlingen  dagen innan ( (8/12 ). Du får gärna puffa för Anton där också.

Annars hoppas jag på en underbar dag för en riktigt underbar kvinna. Dig, Anneli. Således.
    God morgon! Solig

Det spöregnar, jag är trött och allt går liksom fel idag. Men nu känns det lite bättre.

Hoppas du får en fin dag med.   
    The hard way is the right way.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-09 10:14:07 följande:
    Fick det inlägget många tummen upps?
    Inte av så många kvinnor i alla fall .
  • Yoyna

Hej på era knasbollar!

Ska samla ihop mig och åka å handla strax. Seg bara och Nordeas hemsida verkar inte funka. Dumt när räkningar ska betalas liksom...  Obestämd

• Nice Girl Wrong Place
    Smecker skrev 2011-12-09 10:20:27 följande:
    Och sen lägger du till varför vissa invandrarungar blir kriminella och rånar, samtidigt som andra inte gör det. Fastän de är uppvuxna i samma område, samma gata, samma uppgång. Hur mycket är arv och miljö kontra hur mycket är eget val. Sedan kommer rödvinsvänstern och skall förklara allt med socioekonomiska faktorer, världens mest trubbiga och uttjatade begrepp.
    Rödvinsvänstern?
    Jag tycker det blir svårt att diskutera när man hela tiden ska använda små gulliga epitet.

Invandrarungdomar blir väl kriminella av samma orsaker som de svenska ungdomar som blir det (oftast) men givetvis är det en riskfaktor (om man så vill) att komma från en trasslig bakgrund eller ett trauma. Och den risken, är givetvis större om vi pratar om en kille från Irak eller annat valfritt konflikttrasigt land, än hos den generella svenska killen. Observera att jag säger att risken är större. Inget annat.

Eau de Salope
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2011-12-09 10:22:49 följande:
    Inte av så många kvinnor i alla fall .

Well du är iaf trygg med kvinnorna som hänger i den här tråden!
    Eau de Salope
  • Yoyna

Jag har egentligen varken tid eller ork att blanda mig in i djupare diskussioner men min åsikt är att en människa i allra högsta grad formas av det sociala arvet. Hur mycket som är eget val beror på hur arv och miljö ser ut. Alla människor har inte möjlighet att göra samma val.  

• lille Birger

Sånna där skor är snygga tycker jag.
  • Smecker
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-12-09 10:27:22 följande:
    Rödvinsvänstern?
    Jag tycker det blir svårt att diskutera när man hela tiden ska använda små gulliga epitet.

Invandrarungdomar blir väl kriminella av samma orsaker som de svenska ungdomar som blir det (oftast) men givetvis är det en riskfaktor (om man så vill) att komma från en trasslig bakgrund eller ett trauma. Och den risken, är givetvis större om vi pratar om en kille från Irak eller annat valfritt konflikttrasigt land, än hos den generella svenska killen. Observera att jag säger att risken är större. Inget annat.
    Man blir skadad när man som utomstående jobbar på soc, särskilt om det är många nyutexade idealister som skall förändra världen. Rödvinsvänstern är för mig inget nedsättande epitet utan snarare en beskrivning.

Jag noterar med förtjusning att vi verkar ha samma åsikt i frågan. 
    Är du bara pantad eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-12-09 10:30:53 följande:
    Jag har egentligen varken tid eller ork att blanda mig in i djupare diskussioner men min åsikt är att en människa i allra högsta grad formas av det sociala arvet. Hur mycket som är eget val beror på hur arv och miljö ser ut. Alla människor har inte möjlighet att göra samma val.  
    Nej precis.

Skål Rödvin.
    Eau de Salope