• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • HäckHäxan
    Driftwood skrev 2011-08-29 18:30:18 följande:

Det är bara för att du tänker på , It's A Sin när du hör PSB eller hur?

10 poäng!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Inima
    HäxanSurtant skrev 2011-08-29 18:29:16 följande:
    Nej, hyr ett hus och det kostar ungefär lika mkt som min lägenhet gjorde fast de är 20kvm mer och en trädgård istället för en liten balkong. Så i det stora hela är jag nöjd. Bara det att jag var sjuk som tusan i 2½ månad av de 3 mån ja hade uppsägningstid, så jag fick väl rensat sådär bra. Sen när jag väl skulle flytta så laddade lastbilens batteri ur sig och vi förlorade 4 timmar dagsljus, rätt mkt den 20 december i Sverige om man säger så. Sen blev det ju panik, så vi bara lastade in allt så vi skulle bli klara, brorsan var ju tvungen att lämna tillbaka bilen till jobbet.

Så nu vill jag helst inte flytta på lääänge. När jag flyttade och Freja var 5 mån så slutade bilen jag köpte att fungera, så de var nästan samma panik då. Alla de 4 gånger jag flyttat så har det liksom bara gått helvete hej, jag hatar att flytta, för då är jag beroende av andra som helt uppenbarligen inte lyssnar eller fullkomligt skiter i vad man säger åt dom! Eller så hatar moderjord mig, för vädret har aldrig varit på min sida!
    Aha, vet precis hur det är.
    Jag hatar också att flytta, jag och min sambo flyttade ihop, min lägenhet var på 79 kvm och hans på 101 så det var jävligt att städa dem samtidigt. Nu flyttar jag från en 3:a till en 4:a med inflytt och utflytt + städ på samma dag, överjävligt.

Så jävla jobbigt att packa, bära, köra, packa upp.
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • Driftwood
    HäxanSurtant skrev 2011-08-29 18:31:14 följande:
    Kan man ha kyckling buljong istället för vodka kanske?? 
    Rose verkar ha vodka i det mesta, det kanske blir glada barn av det
  • och
    Driftwood skrev 2011-08-29 18:30:18 följande:

Det är bara för att du tänker på , It's A Sin när du hör PSB eller hur?

Mycket möjligt.
  • HäckHäxan
    Inima skrev 2011-08-29 18:32:27 följande:
    Aha, vet precis hur det är.
    Jag hatar också att flytta, jag och min sambo flyttade ihop, min lägenhet var på 79 kvm och hans på 101 så det var jävligt att städa dem samtidigt. Nu flyttar jag från en 3:a till en 4:a med inflytt och utflytt + städ på samma dag, överjävligt.

Så jävla jobbigt att packa, bära, köra, packa upp.
    Mindre roligt är det. Nu när vi flyttade så fick ju komma in här lite tidigare, så lasset gick 20 dec, men så kom jul, tösens födelsedag, städa ur gamla lyan som en tok, lämna nycklar och smack nyår.

OCH det var kallt, seriöst ett hus som stått tomt sen oktober utan nämnvärd värme på blir utkylt, sen öppen dörr hela dagen. trodde vis skulle frysa ihjäl, ända gången jag varit tacksam över att ha pälsdjur och jag nästan låste in dom med oss i sovrummet för att få värme!

Är dock otroligt tacksam för mina syskon och vänner, utan dom hade jag nog tagit livet av mig de senaste två flyttarna. Nu känner jag att jag vill inte flytta på mig om jag inte måste. Jag tror det blir kanon här efter nästa år när 45:an utbyggnad är klar och bullerplanken på plats
  • HäckHäxan
    Driftwood skrev 2011-08-29 18:35:05 följande:
    Rose verkar ha vodka i det mesta, det kanske blir glada barn av det
    Tror de är för barn sover så gott på vodka... fast rom fungerar också, de tvingade jag i min lillasyster när jag var 12-13 och hon vaknade när jag hade lite partaj hemma (mamma jobbade natten)
  • Inima
    HäxanSurtant skrev 2011-08-29 18:38:29 följande:
    Mindre roligt är det. Nu när vi flyttade så fick ju komma in här lite tidigare, så lasset gick 20 dec, men så kom jul, tösens födelsedag, städa ur gamla lyan som en tok, lämna nycklar och smack nyår.

OCH det var kallt, seriöst ett hus som stått tomt sen oktober utan nämnvärd värme på blir utkylt, sen öppen dörr hela dagen. trodde vis skulle frysa ihjäl, ända gången jag varit tacksam över att ha pälsdjur och jag nästan låste in dom med oss i sovrummet för att få värme!

Är dock otroligt tacksam för mina syskon och vänner, utan dom hade jag nog tagit livet av mig de senaste två flyttarna. Nu känner jag att jag vill inte flytta på mig om jag inte måste. Jag tror det blir kanon här efter nästa år när 45:an utbyggnad är klar och bullerplanken på plats
    Fy fan alltså, jag känner att det är lite läge att flyta klaga för mig del nu
    Det är ingen idé att stänga stalldörren när hästen redan rymt.
  • HäckHäxan
    Inima skrev 2011-08-29 18:40:04 följande:
    Fy fan alltså, jag känner att det är lite läge att flyta klaga för mig del nu
    Ähh man måste få klaga. Jag brukar alltid tänka att de finns alltid någon som har det värre och så känns inte mina saker så hemska sen

Jag är helt enkelt en STOR otursfågel på just sånt och jag lyckas tydligen med bragden att flytta mitt i vintern. Flyttade hemifrån i dec när jag var 18, snöstorm, skit kul!

Flyttade till ett annat hus när jag var 21-22, hyrde mitt barndomshem av mamma, och jippie det blev tidigt vinter och alla grusvägar var som isgator, sen blev det köldrekord över 30 minus, jättekul..

4 flyttar och 3 av dom i december Tyst aldrig mer december!
  • Aynrand

På tal om sidospår så vill ag avskaffa höst och vinter.
    det är 2 årstider som suger big time.

• och
    Aynrand skrev 2011-08-29 18:45:42 följande:
    På tal om sidospår så vill ag avskaffa höst och vinter.
    det är 2 årstider som suger big time.
    Nä, hösten är ju jättemysig. Fina färger och härlig luft.
Svar på tråden Trash-tråden