• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • I Blackrose I
    MrsAssault skrev 2012-01-06 17:03:40 följande:
    Jag har den men jag minns inte om jag läst den eller ej... hmm
    Tyckte om den. Läs den om du får tid över.

Sen var jag besatt av Stephen Kings böcker i min ungdom och Sydney Sheldon.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Yoyna

Med risk för att vara pretto (det är jag iofs ) så är min favorit genom tiden Fogelström Stad-serie. Fantastisk läsning!

Men nu ska jag laga mat!

• och
    Yoyna skrev 2012-01-06 17:09:27 följande:
    Med risk för att vara pretto (det är jag iofs ) så är min favorit genom tiden Fogelström Stad-serie. Fantastisk läsning!

Men nu ska jag laga mat!
    Åh, dom var bra, fast det är så himla längesen jag läste dom. Man glömmer liksom bort...
    The hard way is the right way.
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2012-01-06 17:09:27 följande:

Men nu ska jag laga mat!
    Puss!

Jag ska fortsätta jobba innan jag får sparken.   
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • Agridulce
    och skrev 2012-01-06 16:46:34 följande:
    Mm, så som du stönade när du ringde kunde du ha varit döende, eller hur?
    Jag är döende! Jag är ju för helsicke förkyld kvinna!!!!!
    Naughty by nature
  • Agridulce
    I Blackrose I skrev 2012-01-06 17:12:34 följande:
    Puss!
    Jag ska fortsätta jobba innan jag får sparken.   
    Hej och hej då Rose.
    Slocknade precis innan du dök upp igår. Jobba på.
    Naughty by nature
  • och
    Agridulce skrev 2012-01-06 17:17:45 följande:
    Jag är döende! Jag är ju för helsicke förkyld kvinna!!!!!
    Jag ringer Yoyna alldeles strax och låtsas vara du, jag tror att jag har potential för att låta ännu mer desperat.
    The hard way is the right way.
  • HäckHäxan
    MrsAssault skrev 2012-01-06 15:55:18 följande:
    Tycker inte det är stört. Jag är likadan har försökt läsa böcker på datorn och sånt men det går bara inte, jag måste ha papper och bläddra och jag behöver doften!
    Men precis. Mammas man försökte få mig att lyssna på ljudböcker typ när man är ute och går eller tränar. Det bara fungerade inte alls, la ner. Jag vill få papercuts ibland, känns tyngden i min hand, älska dom, läsa om en mening, fundera, lipa, ha märken av tårar på sidorna, garva så jag kiknar. Tyvärr har jag dock inte alltid vett på att hålla mig hemma och läsa, till mina medmänniskors stora förtret
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • HäckHäxan
    Agridulce skrev 2012-01-06 15:57:55 följande:
    Äh jag är är sån också. Jag kan verkligen inte slänga böcker. Det skär i mig då. Vi har ett rum som enbart används som bibliotek hemma men nu är det fullt. Jag plöjer ca två böcker i veckan så det svämmar över här.
    För att det inte ska "skära i mig" då brukar jag ge bort kassar med böcker till mina vänner. Brukar vara väldigt uppskattat.
    Min dröm är att ha ett sånt där gigantiskt rum i framtiden med böcker överallt typ engelsk bibliotek fast hemma, med stegar och allt, gud jag hade bott där inne

Hmm gör också så ibland, men jag köper ändå på mig mer än jag ger bort Tyst Ibland lånar jag på biblioteket, men deär med stor sorg jag lämnar tillbaka dom och betalar avgiften för försening Jag tror dock jag av misstag har råkat ge bort sagan om isfolket för den är helt borta hela serien och den förvarades inte i förrådet utan hemma, sen fattas halva Raja serien också, störigt som faen för min del!

Jag har inte många år försökt hitta en bok jag läste när jag var 11-12 kanske, en vuxen bok, men det var vid den tiden jag plöjde igenom mammas böcker, tror den heter nattens barn eller ett nattens barn, handlar om en flicka som utsätts för sexuella övergrepp, rätt brutalt om jag inte minns galet, mådde fysiskt illa när jag läste den, vilket visserligen kan bero på att att de var lite som att läsa om sig själv, men den hade jag velat läsa som vuxen och se om den känns annorlunda nu att läsa, men igen jävel vet vilken bok jag menar och jag är ju osäker på titeln med

En bok jag kan läsa hur många gånger som helst är Goda Omen med terry pretchet och niel armstron (tror dom heter så)
    Så länge det finns män, kommer min fitta fortsätta sava.
  • Agridulce
    och skrev 2012-01-06 17:22:24 följande:
    Jag ringer Yoyna alldeles strax och låtsas vara du, jag tror att jag har potential för att låta ännu mer desperat.
    Något säger mig att hon kommer notera skillnaden.......
    Naughty by nature