• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • I Blackrose I
    MrsAssault skrev 2012-01-06 16:31:39 följande:
    såklart

En liten bestämd pojke? Så söt. Glad (Ska ringa K och påminna honom...)
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-01-06 12:04:41 följande:
    Vilken trevlig plan!

Jag läser mycket, eller jag läste mycket.  På senare tid har jag inte haft tid men jag planerar att göra tid.
    Jag läser nästan allt. Två av mina favoritböcker är "En halv gul sol" och "Sugar - kvinnan som steg ut ur mörkret". Två helt underbara böcker. 
    Sedan läser jag allt av Elizabeth George.  
    "En halv gul sol" är väldigt bra. Dessutom (dessvärre) högaktuell på nytt med tanke på oroligheterna i den regionen.

En av mina favoritförfattare är Haruki Murakami. Håller just nu på att läsa "Sputnikälskling". Älskar hans blandning av realism och surrealism/övernaturligt. "Kafka på stranden" är väldigt bra men jag gillar nog "Fågeln som vrider upp världen" (skall nog ta och läsa om den igen) nästan ännu mer (fast det flesta gillar nog "Kafka på stranden" bättre).

En annan favorit är William Gibson. Ni vet mannen som grundade Cyberpunk och begreppet Cyberspace. Har samtliga hans böcker. Hans tre senaster böcker kan man nog inte kalla för science fiction dock (och övriga böcker är heller inte direkt SciFi i traditionell bemärkelse).
  • MrsAssault
    I Blackrose I skrev 2012-01-06 16:52:43 följande:
    En liten bestämd pojke? Så söt. Glad (Ska ringa K och påminna honom...)
    Han är ganska beskedlig faktiskt men tycker inte om att sova på natten
  • I Blackrose I
    MrsAssault skrev 2012-01-06 16:52:17 följande:
    Hej! Jag tänkte maila men blev magsjuk osv.. ska ta tag i det snart haha hoppas du har det bra! Puss
    Hej

Det är lugnt. Jag fick ditt nummer men hunnit inte ringa K. Ska göra det om en stund.  
  • MrsAssault
    PrimitivMan skrev 2012-01-06 16:53:55 följande:
    "En halv gul sol" är väldigt bra. Dessutom (dessvärre) högaktuell på nytt med tanke på oroligheterna i den regionen.

En av mina favoritförfattare är Haruki Murakami. Håller just nu på att läsa "Sputnikälskling". Älskar hans blandning av realism och surrealism/övernaturligt. "Kafka på stranden" är väldigt bra men jag gillar nog "Fågeln som vrider upp världen" (skall nog ta och läsa om den igen) nästan ännu mer (fast det flesta gillar nog "Kafka på stranden" bättre).

En annan favorit är William Gibson. Ni vet mannen som grundade Cyberpunk och begreppet Cyberspace. Har samtliga hans böcker. Hans tre senaster böcker kan man nog inte kalla för science fiction dock (och övriga böcker är heller inte direkt SciFi i traditionell bemärkelse).
    Jag gillar inte william gibson alls. Har försökt läsa hans böcker flera gånger men ruttnar..

En halv gul sol är asbra och hennes andra bok Purple hibiscus är asbra också, men ska man läsa afrikanska författare ska man läsa Chinua Achebe. Han är en av mina absoluta favoritförfattare. Har läst allt han skrivit och allt är skitbra.
  • I Blackrose I
    MrsAssault skrev 2012-01-06 16:54:22 följande:
    Han är ganska beskedlig faktiskt men tycker inte om att sova på natten
    Det blir bra när han kommer upp i 9års åldern. Min lillskit avskyr att sova på natten.

Jag var likadan men farmor brukade doppa snuttefilten i vodka och ge mig. Det gör verkligen succe. Nej, jag rekommenderar inte det och har inte kört det med mina söner men det var nog rätt vanlig förr itiden.   
  • MrsAssault
    I Blackrose I skrev 2012-01-06 16:57:51 följande:
    Det blir bra när han kommer upp i 9års åldern. Min lillskit avskyr att sova på natten.

Jag var likadan men farmor brukade doppa snuttefilten i vodka och ge mig. Det gör verkligen succe. Nej, jag rekommenderar inte det och har inte kört det med mina söner men det var nog rätt vanlig förr itiden.   
    Han ligger i mitt knä och sover som en gris nu, sov i tre timmar sen fick han lite tutte och nu är han däckad igen och det går inte att hålla honom vaken så han är trött inatt haha men det är okej.. han är ganska lätthanterlig ändå, skriker ingenting bara gnäller lite ibland
  • I Blackrose I
    MrsAssault skrev 2012-01-06 17:00:34 följande:
    Han ligger i mitt knä och sover som en gris nu, sov i tre timmar sen fick han lite tutte och nu är han däckad igen och det går inte att hålla honom vaken så han är trött inatt haha men det är okej.. han är ganska lätthanterlig ändå, skriker ingenting bara gnäller lite ibland
    Äh, du får nog räkna med oregelbundna sovtider första åren. runt 3 får dom någorlunda normala sovtider men då kan det hända att dom inte kan vara ensamma utan vill sova mellan dig och mannen eller så kommer han och väcker dig 5 på morgonen och ska bygga Lego/titta på TV/Laga mat eller vad dom nu kan hitta på.
    Min lillskit ville laga mat klockan 5 på morgonen för nån dag sen....