Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-12-02 16:44:12 följande:
    Ända sedan jag vaknade i morse har jag varit helt besatt vid tanken på ett adventljus i rumpan, tänt såklart, med stearin som droppar ner för skinkorna och kanske in mellan benen över blygdläpparna.

Jag kan liksom inte sluta tänka på det.
    Diskuterade med Aynrand om hur fjärde advent skulle gå till men kom fram till att det verkligen inte skulle vara några problem att fira varje advent på liknande sätt. 

Haha äntligen en jultradition som jag kan uppskatta  . Trevlig ljusstake också (även om det order kanske blir lite tokigt i sammanhanget).

Skulle vara fint placerat på  matbordet medans man avnjuter en adventsmiddag i lugn och ro .

Ett sånt där grenljus med som delar sig i fyra stearinljus kan kanske lösa problemet med fjärde advent. För den delen kan det vara problem med 2:a och 3:e advent också även om det finns tillräckligt med hållare så kan dte kanske vara lite knepigt att ha alla ljusen tända samtidigt.
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-12-02 16:56:37 följande:
    Haha mm...

Men jag har kommit fram till att fyra adventsljus som bundits ihop inte blir grövre än annat som får plats i "ljushållaren".
    Så man kan, om man vill, hålla sig till en hållare åt gången. Alla alternativen känns otroligt trevliga. 

Beror sig nog på vad man definierar som adventsljus. Fyra av dessa? http://www.duni.com/sv/for-ditt-foretag/produkter/ljus/se160426-blockljus-paraffin-advent.aspx

Annars kan man ju tänka sig att använda en kvinna som julgran. Stå naken, lite glitter runt om. Såna där stearinljushållare man klämmer fast i granen, på varsin bröstvårta, julstjärna i håret. Går säkert att stoppa in något lämplig prydnad fram och bak. Dans runt slynan! En fin jultradition.        
  • PrimitivMan

Jag som brukar vara lite negativ om jul och jultraditioner. Tror jag får ta och omvärdera lite. Känner att det finns en hel massa fina julaktiviteter, bara man släpper det där att julen skall vara barnens högtid.

• PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-12-02 17:12:18 följande:
    Vi är alla förvuxna barn PM, glöm inte det

Haha det är sant. Nu har jag fastnat lite i tankarna på jultomten. Antingen Dirty Santa med en flicka liggande över knät eller Slutty Santa med en kurvig kvinna iförd endast tomtedräkt där juklappen är henne själv. Hmm svårt val det där.
  • PrimitivMan

PMs måndagstips (appropå väderlaget):

Ät inte gul snö. Det är inte citronglass. Jag lovar.  

• PrimitivMan
    lille Birger skrev 2012-12-03 15:15:00 följande:
    Och, jag har nyss fått reda på att Nallen har levt i din troslåda under ett par veckors tid. Det var då han spionerade på dig som han bodde där.  Om du har hört märkliga ljud när du legat och vilat så har det alltså varit Nallen som suttit och knaprat på skorpor eller liknande.

Har Nallen hört några märkliga ljud från Och då ?
  • PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-12-03 16:23:02 följande:
    Hur kunde du gissa att jag var kåt?

Jag tror Agri har ett sjätte sinne eller något.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-12-03 16:44:24 följande:
    Det är varmt mellan mina skinkor

Speciellt om du tänt adventsljuset
  • PrimitivMan
    PrimitivMan skrev 2012-12-03 16:57:30 följande:

Speciellt om du tänt adventsljuset

Vilket får mig att tänka på flera olika julsånger:

"Vi tänder ett ljus i advent, det värmer den som frusen är."

"Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna"  

"Nu ha vi ljus här i vårt hus, julen är kommen, hopp tra-la-la-la!"

"Nu tändas tusen juleljus på jordens mörka rund," (ok där går kanske gränsen för vad NGs rumpa mäktar med)     
  • PrimitivMan
    Aynrand skrev 2012-12-03 19:51:38 följande:
    det där är bland det fulaste som finns...galosch 2.0 som sprider sig i sverige som en löpeld...jag hoppas att män i Uk eller frankrike aldrig skulle våga komma ut i sådana fula saker.
    Nu när svenskarna vet vad riktiga skor är för något så går de från en extrem till en annan, bär fel skor när det är minus 10...

Fast säga vad man vill om galoscher så är det rätt praktiskt när man bara skall vistas ute en kort stund och inte vill släpa med sig både ute och inneskor. Även om nu svensk tradition oftast är att man tar av sig skorna inomhus. Visste inte att galoscher hade återkommit.  
Svar på tråden Trash-tråden