Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Jag tycker det är för lite analsex i den här tråden

Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 22:58:55 följande:
    Det är ingen blogg, det är en publicerad reflektion för en sida där man publicerar bland annat poesi.

Han reagerar på kommentarer på några utländska nyhetssajter. Jag reagerar över de citerade kommentarerna.
    Varför skulle man inte reagera? Jag reagerar dagligen på kommentarer på nyhetssajter.
    Han reagerade, skrev en text om det, jag snubblade över den och reagerade.

Jag blir lite provocerad. Jag har hamnat i många liknande situationer med män, man pekar ut något, ofta en ren tillfällighet (men en verklighet, någons verklighet), där en man, eller män, framställs ofördelaktigt och reaktionerna från andra män är ganska trista.
    Kanske en helt naturlig reaktion, vad vet jag. 

Menar du min reaktion eller reaktionerna som du refererade till?

Jag reagerar inte på det som sägs utan på att man får intrycket (som jag tolkade det men det kanske inte var avsikten) av det är någon "officiell" reaktion från utlandet typ. När det i själva verket är några individers reaktion. Jag får liksom intrycket av "Svensk bror duktig" där man jämför hur progressiva och fina vi är i Sverige med hur reaktionära de är i utlandet typ. Kanske inte var författarens avsikt men har sett allt för många inlägga som haft den vinkeln i mina dagar att jag blir överkänslig. 

Har sett för många inslag där man typ gjort några intervjuer om abort eller rasism etc av några personer i någon bondhåla i amerikanska södern och sedan försöker framställa det som vad amerikanen i allmänhet anser.

Men jag vet finns inget som säger det är så i dte här fallet, men min ryggmärgsreflex är att alltid vara överdrivet källkritisk.  

fö håller jag med dig om att reaktionerna är sjuka.   
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 23:27:02 följande:
    Jag förstår inte hur man kan få det intrycket när han uttryckligen skriver att det handlar om "en kommentar från signaturen bla bla" osv.
    "skriver John i Dublin på brittiska Daily Mails webbsajt."
    "Signaturen Jb från Glasgow skriver:"
    Tydligare går knappast att vara?

Har heller inget med källkritik att göra?
    Han skrev en text över några idiotiska kommentarer på utländska nyhetssajter.  

Jag sa att jag var överkänslig  och det är möjligt jag feltolkade. Men är någon gör en affär av något och skriver "kommentarer på utländska nyhetssajter" så kan det lätt tolkas som det är vad de utländska nyhetssajterna säger och inte bokstavligen kommentarer till själva inlägget, dvs insändare. Men det behöver som sagt inte vara avsiktligt. 
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 23:48:16 följande:
    Men hallå?
    Han skriver ju (för tredje gången nu)  "skriver John i Dublin på brittiska Daily Mails webbsajt."
    "Signaturen Jb från Glasgow skriver:"
    Vad skulle han lagt till?
    "Observera att dessa är kommentarer"?
    Det är ju exakt det han skriver.

God Jul.

kanske "några av insändarkommentarerna" hade varit fullt tillräckligt för att ställa det bortom all tvivel vad som avses. Fast kan väl hålla med om att det är att begära lite för mycket av någon som skriver något på en poesi sida iof. 

Efter att ha läst igenom det mer än en gång kan jag väl hålla med om att avsikten inte varit att avsiktligen vilseleda. Men det är något man inte kan förutsätta. Har sett det användas som metod allt för många ggr. Där man lyckas framställa en lögn genom att säga sanningen men på ett sätt där man tolkar det som skrivs till sin motsats.

Fast framförallt hoppades jag att du hade läst det fel och faktiskt menade att det var vad "utländsk media" hade skrivit. Trodde jag hade dig där. Damn!      
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 11:45:32 följande:
    *s e x i s t i s k a

Hurra!!! Där satt den.
  • PrimitivMan
    lille Birger skrev 2012-11-28 10:59:15 följande:
    Ja, det är fler länder än Sverige som har samma problem. Jag tycker att Sverige ska föregå med gott exempel och avskaffa sexistiska lagar.
    För övrigt så undrar jag också vilka lagar du tänker på som är att jämföra med Apartheid. Får inte män vistas i samma lokaler som kvinnor, sitta på samma soffor eller vad? Iof är vi separerade vad gäller toaletter och omklädningsrum men kan inte direkt se att vi skulle drabbas av omvärldens vrede pga det.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:04:07 följande:
    Nej, och jag provoceras (ett vanligt tillstånd hos mig numer) av formuleringen "samma problem".

Vi har inte "samma problem", när det finns länder som Iran, som 2012 förbjöd kvinnor på 63 av landets universitet! Eller länder där kvinnor inte ens får bestämma över sin egen kropp, sitt eget liv, vem de ska gifta sig med, om de ska gå i skolan, när de ska gå ut (såg en dokumentär för någon vecka sedan där unga tjejer i Afghanistan klär sig som män bara för att få röra sig ute och spela fotboll).
    Så nej - vi har inte "samma problem" i Sverige.
    Och att använda ordet "apartheid" är nästan en skymf mot det egentliga apartheid.

Apartheid är utöver det ett ord som betyder just samhällssystemet och rasåtskillnadspolitiken i SA. Inget annat. 

haha ja du är lite lättprovocerad. Du hugger snabbare än en kobra . Men jag håller med (säkrast) om vad du säger. Jag retar mig på när man jämställer saker som inte är i samma division alls. På samma sätt som när dte kvinnor i porrtrådar jämför att mannens porrtittande är "psykisk misshandel" eller att smeka sin partner när hon sover med våldtäkt. Det är en skymf mot de som blivit utsatta för verklig psykisk misshandel eller grova övergrepp/våldtäkter. 
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:06:05 följande:
    Känns bra! Solig

Ni tycker väl inte att jag är jobbig som bråkar lite?
    Jag behöver det! I avreaktionärt syfte. Behöver lite friktion i tråden. Inte bråk, friktion. 

Nej då. Haha ja jag tror du behöver lite "friktion" eller något .
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-28 12:17:57 följande:
    Japp, jag tänkte faktiskt på det när jag skrev. Läste lite i den tråden igår tror jag.

Jag har länge sagt att Birger är en slags extremist av något slag men ingen lyssnar ju. De ser bara nallen och alla rumpor.

Känner du dig, som man, förtryckt i Sverige PM? 

Nallefront(r) .

Nej jag känner mig inte direkt förtryckt. Dock finns det vissa orättvisor riktade mot män men de är ganska marginella och kan ha ändrats redan. Det är tex att kvinnor i avsvärt högre utsträckning tilldelas enskild vårdnad av barn än vad det görs för män. Men det är ju inte lagstiftning utan tillämpning. 

• PrimitivMan
    lille Birger skrev 2012-11-28 12:32:10 följande:
    vps-55749.cloudnet.se/nyheter/kvinnogym-inte-...

Om en svart i Apartheid hade anmält det systemets rassegregerande system hade ju det inte lett någonvart heller.

Det kännsa väl lite som storm i ett vattenglas?

Jag kan se anledningen att man inför "bara kvinnor" träningslokal. Finns nog många kvinnor som känner sig exponerade när de har män omkring sig eller för den delen även obekväma att de kanske måste känna sig som sexobjekt (även om de vill vara det men kanske inte just då). Jag skulle heller inte tykca det vore konstigt att man inför en avdelning för bara män av samma anledning. De kanske inte vill visa inför kvinnorna hur lite de orkar i bänkpress tex.
Svar på tråden Trash-tråden