Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-27 22:58:55 följande:
Det är ingen blogg, det är en publicerad reflektion för en sida där man publicerar bland annat poesi.
Han reagerar på kommentarer på några utländska nyhetssajter. Jag reagerar över de citerade kommentarerna.
Varför skulle man inte reagera? Jag reagerar dagligen på kommentarer på nyhetssajter.
Han reagerade, skrev en text om det, jag snubblade över den och reagerade.
Jag blir lite provocerad. Jag har hamnat i många liknande situationer med män, man pekar ut något, ofta en ren tillfällighet (men en verklighet, någons verklighet), där en man, eller män, framställs ofördelaktigt och reaktionerna från andra män är ganska trista.
Kanske en helt naturlig reaktion, vad vet jag.
Menar du min reaktion eller reaktionerna som du refererade till?
Jag reagerar inte på det som sägs utan på att man får intrycket (som jag tolkade det men det kanske inte var avsikten) av det är någon "officiell" reaktion från utlandet typ. När det i själva verket är några individers reaktion. Jag får liksom intrycket av "Svensk bror duktig" där man jämför hur progressiva och fina vi är i Sverige med hur reaktionära de är i utlandet typ. Kanske inte var författarens avsikt men har sett allt för många inlägga som haft den vinkeln i mina dagar att jag blir överkänslig.
Har sett för många inslag där man typ gjort några intervjuer om abort eller rasism etc av några personer i någon bondhåla i amerikanska södern och sedan försöker framställa det som vad amerikanen i allmänhet anser.
Men jag vet finns inget som säger det är så i dte här fallet, men min ryggmärgsreflex är att alltid vara överdrivet källkritisk.
fö håller jag med dig om att reaktionerna är sjuka.