Inlägg från: PrimitivMan |Visa alla inlägg
  • PrimitivMan

Trash-tråden

Reflec skrev 2012-12-19 11:41:23 följande:
    smygreklam: 

www.familjeliv.se/Forum-27-260/m68009603.html 
    Varför har du inte nominerat mig? Bitch! Bojkottar!

Fast det är klart. Jag är ju inte så snäll av mig fastän jag i 99 fall av 100 är snäll online och betydligt snällare än IRL .

Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    Reflec skrev 2012-12-19 17:36:12 följande:
    om det fanns en tråd "FL:s dirtiest" skulle du vara där, garanterat.  Flört
    Åhhhhh tack. Äntligen får jag vara med någonstans .

Fast jag är inte så snuskig (offentligt på FL dvs). Jag är ju rätt städad tycker jag själv iaf.
  • PrimitivMan

Är man lite pervers om man gillar det feta på julskinkan? Tycker det är smaskens men folk i min omgivning gör grimaser. Alltså inte att äta bara det feta men att där är en bit vitt fett på skinkbiten. Tycker det är gott med skinnet på grillad kyckling också.

Undras om den perversionen har något namn.

• PrimitivMan
    och skrev 2012-12-19 18:49:14 följande:
    Tack.

Jag var inte heller med på listan PM.

Och Birger, jag menade att nallen nämnde fel namn i sammanhanget, inget annat.    
    Fast du platsar nog på "dirtiest" listan också
  • PrimitivMan

Haha tänk att det finns folk som tror på allt man skriver. Som det här (apropå att bli tafsad på i sömnen):

"Jag har ett färdig skrivet avtal som min sovpartner får underteckna innan vi går och sover där hon avsäger sig all laglig rätt att säga nej"

• PrimitivMan
    Elle Se Sent skrev 2012-12-20 14:38:01 följande:
    Haha...eller hur!?
    Inte för att det på något sätt är fel.

Hjärta  sluts.

• PrimitivMan

Gud Jul alla små slynor. Hoppas ni får fina hårda klappar av tomten

Santa Claus - Demotivational Poster

• PrimitivMan
    I Rose I skrev 2012-12-28 12:20:56 följande:
    Skönt. {#emotions_dlg.flower}

Nej, blir lite svårt när man är död. Nej men jag är verkligen nyfiken på varför man lynchas om man använder begå till abort men inte till självmord? Hade man bara haft ord och lust så hade jag startat en diskussion.   
    Hej Rose! Allt bra med dig?

Menar du just ordet "begå" om abort? Det har jag nog aldrig tänkt på skulle framkalla en bister stämning. Men det är väl att abort har förskönats från vad det egentligen är och blivit en symbol för kvinnlig frigörelse och inte vad det egentligen är, att avsluta ett liv (el en början på liv). Moralistisk tycker jag att abort är en svår fråga.

Var börjar och var slutar livet? är det så att vi i demokratisk ordning (dvs via ett beslut i riksdagen) kan bestämma att mänskligt liv börjar efter 8 veckor (även om abort utföras senare än så). Innan dess är det inte ett liv? Ett människofoster och ett grisfoster tex är mycket lika väldigt långt vilket talar för att gränsen för när det  är en människa kanske är i ett långt senare stadium. Samtidigt så kan man rädda ett för tidigt fött barn längre och längre ned i fosterstadiet. Är det då att räkna som mänskligt liv eftersom vi med teknologins hjälp kan göra att fostret överlever och utvecklas. Är vårt begrepp då vad som är mänskligt liv avhängigt hur avancerad vår teknologi är? Om vi med teknologins hjälp kan få ett foster att utvecklas utanför kvinnans livmoder vid 6 veckor bör räkna det som mänskligt liv och förbjuda abort efter 6 veckor?

Nu låter det kanske som jag är emot abort, vilket jag inte är. Det finns massor av anledningar att tillåta abort . Men jag förstår de som är abortmotståndare.
Svar på tråden Trash-tråden