• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-08-30 21:44:45 följande:
    Jag hade gärna tagit baghlavahn.
    Baghlavah är så äcklig Fet. Dessutom brukar dom här människorna vi var hemma hos göra baghlavan på djurfet vilket gjorde det hela ännu mer äckligt.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 21:58:15 följande:
    Den där Afrikatråden knullar min hjärna.
    Barn dör av svält och man läser "de har själva satt sig i den situationen", "de får väl rycka upp sig och ta tag i sina problem",  "de får väl flytta".

Alltså...FOLK  
    Jag följer den men skulle bara dra på mig en massa gröna/röda meddelande om jag öppnade min käft just nu.
    Det var ju samma sak med en som skrev till mig att han var bredd att stanna kvar och slåss för sin frihet. Hellre dö än att fly och rädda sin familj. Kommer du ihåg? Får bara kortslutning av dessa uttalanden.
  • I Blackrose I

*Dricker pressad citron*

• Yoyna
    Barn dör av svält och man läser "de har själva satt sig i den situationen", "de får väl rycka upp sig och ta tag i sina problem",  "de får väl flytta".

Alltså...FOLK  

Min åsikt är att folk säkert alltid har tänkt sjuka saker men nu är det liksom helt ok att uttrycka dem mer eller mindre anonymt utan att egentligen behöva stå till svars för sina åsikter eller ens behöva fundera över vad ett uttalande kan medföra på sikt...
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 22:01:53 följande:
    Jag följer den men skulle bara dra på mig en massa gröna/röda meddelande om jag öppnade min käft just nu.
    Det var ju samma sak med en som skrev till mig att han var bredd att stanna kvar och slåss för sin frihet. Hellre dö än att fly och rädda sin familj. Kommer du ihåg? Får bara kortslutning av dessa uttalanden.

Japp det uttalandet minns jag.
    Folk är så dumma. Helt oförmögna att sätta sig in i någon annans situation än sin egen.

Ryck upp dig! Sluta svält! Sluta bo i Soamlia, så hade du liksom sluppit detta...DOH...   
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:42:03 följande:
    Nej, jag kommer heller aldrig förstå. Mamma försökte under hela uppväxten att lära mig lite hyfs som du själva kallar det att tvinga folk att äta men jag lärde mig aldrig. Alltså när du går hem till någon så ska du förvänta dig att husvärden ska tvinga dig att äta annars är det oartig. Det är oartig att själv börja ta från maten utan du ska bli tvingad att äta. Har aldrig förstått det.
    Håller med dig. Det är lustigt egentligen man skall äta och proppas full, men man skall också vara rädd om sitt utseende och sin kropp Obestämd

Nå med människor jag känner är jag mer kolla skåpen ät vad du vill, mitt hem ditt hem typ så. Men nya människor så är det klart att jag bjuder och sånt. Men nej jag måste inte laga ihop någon mat bara för att någon tittade in och säger hej.

Däremot så erbjuder jag alltid barn något ätbart, jag har aldrig förstått de där som liksom skickar in barnens vänner på rummet medan de äter middag och sånt, min ena syrra är sån där eller kanske mer tanklös och vi andra syskon är helt tvärtom, barn skall ha mat och barn finns det alltid mat till, oavsett om du visste att de skulle komma extra barn till middagen eller ej.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-08-30 22:03:11 följande:

Min åsikt är att folk säkert alltid har tänkt sjuka saker men nu är det liksom helt ok att uttrycka dem mer eller mindre anonymt utan att egentligen behöva stå till svars för sina åsikter eller ens behöva fundera över vad ett uttalande kan medföra på sikt...

Så är det säkert...men när man sitter och argumenterar för en så blåst sak...ja då tänker jag dra slutsatsen att människan är okunnig och lite puckad.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:45:23 följande:
    Mmmm...ska försöka äta två/tre citroner och se om det hjälper.
    Tack.
    Om inte annat så är citron ruskigt gott! Tycker jag. Mina syskon åt apelsin som barn och jag åt citron.
  • HäckHäxan

Alltså...FOLK  
    Jag la ner, blir så ledsen, var en redigt puckad människa där förut som räknade allt i % och bla bla, jag pallar inte sånt. Även om man inte kan hjälpa osv så är de fan fel i huvudet på de som inte har någon empati eller sympati, tycker jag då!
Svar på tråden Trash-tråden