• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 22:04:43 följande:
    Japp det uttalandet minns jag.
    Folk är så dumma. Helt oförmögna att sätta sig in i någon annans situation än sin egen.

Ryck upp dig! Sluta svält! Sluta bo i Soamlia, så hade du liksom sluppit detta...DOH...   
    Ja, tänk att Somalierna som svälter inte har tänkt på det själva? Obestämd
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 21:46:44 följande:
    Baghlavah är så äcklig Fet. Dessutom brukar dom här människorna vi var hemma hos göra baghlavan på djurfet vilket gjorde det hela ännu mer äckligt.
    Kräks Det lät mindre gott, har aldrig ätit med djurfett alls. Men jag älskar dock de söta slemmig och en stor kopp kaffe.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Yoyna
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-30 22:07:27 följande:

Så är det säkert...men när man sitter och argumenterar för en så blåst sak...ja då tänker jag dra slutsatsen att människan är okunnig och lite puckad.

Jamen självklart, vilken annan slutsats kan man dra? Obestämd Okunniga och puckade människor har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Problemet blir när de får/tar lika mycket eller mer utrymme som vanliga tänkande och reflekterande människor... Men jag har tyvärr ingen ork att ta sådana fajter med främmande människor, det är ju nog i närmijön liksom. Men visst borde alla se och reagera!
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-08-30 22:07:27 följande:
    Håller med dig. Det är lustigt egentligen man skall äta och proppas full, men man skall också vara rädd om sitt utseende och sin kropp Obestämd

Nå med människor jag känner är jag mer kolla skåpen ät vad du vill, mitt hem ditt hem typ så. Men nya människor så är det klart att jag bjuder och sånt. Men nej jag måste inte laga ihop någon mat bara för att någon tittade in och säger hej.

Däremot så erbjuder jag alltid barn något ätbart, jag har aldrig förstått de där som liksom skickar in barnens vänner på rummet medan de äter middag och sånt, min ena syrra är sån där eller kanske mer tanklös och vi andra syskon är helt tvärtom, barn skall ha mat och barn finns det alltid mat till, oavsett om du visste att de skulle komma extra barn till middagen eller ej.
    Ja, jag vet inte hur dom tänker.

Med mina närmaste vänner så är det precis som du säger men komer det hem folk så går jag automatisk och börjar lagar mat. Det sitter väl i tror jag.

Barn ger jag alltid mat till. Tycker det är en självklarhet att barn ska få mat när dom är här och vi äter.

Min batteri börjar ta slut här......
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-08-30 22:10:35 följande:
    Kräks Det lät mindre gott, har aldrig ätit med djurfett alls. Men jag älskar dock de söta slemmig och en stor kopp kaffe.
    Dom flesta baghlavah man köper i arabaffärer är gjorda på animalisk fett. Jag kommer inte ihåg vart du bodde men det enda stället som gör baghlava utan djurfett är konditoriet i Husby som jag nu har glömt bort namnet på. Man märker verkligen skillnaden.
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 22:13:42 följande:
    Ja, jag vet inte hur dom tänker.

Med mina närmaste vänner så är det precis som du säger men komer det hem folk så går jag automatisk och börjar lagar mat. Det sitter väl i tror jag.

Barn ger jag alltid mat till. Tycker det är en självklarhet att barn ska få mat när dom är här och vi äter.

Min batteri börjar ta slut här......
    Ja de gör nog det, är lite samma med den äldre generationen svenskar faktiskt alla verkar de anse att mat det löser allt

Du får ladda dig!
  • Nice Girl Wrong Place
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 22:09:52 följande:
    Ja, tänk att Somalierna som svälter inte har tänkt på det själva? Obestämd
    Eller hur!
    Allt de behöver göra (tydligen) är att bygga upp ett samhälle som inte går under hela tiden.

Att inte någon SA detta för typ 20 år sedan? Haha...   
  • Nice Girl Wrong Place
    Yoyna skrev 2011-08-30 22:11:20 följande:

Jamen självklart, vilken annan slutsats kan man dra? Obestämd Okunniga och puckade människor har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Problemet blir när de får/tar lika mycket eller mer utrymme som vanliga tänkande och reflekterande människor... Men jag har tyvärr ingen ork att ta sådana fajter med främmande människor, det är ju nog i närmijön liksom. Men visst borde alla se och reagera!
    Mmm jag vet vad du menar, jag har heller inte ork egentligen, men alltså sådana här diskussioner är som små, äckliga, irriterande myggbett och likt en fluga till skit, dras jag till dem.
    Jag kan inte låta strunt stå oemotsagt, jag behöver nog hjälp haha... 
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-08-30 22:15:53 följande:
    Dom flesta baghlavah man köper i arabaffärer är gjorda på animalisk fett. Jag kommer inte ihåg vart du bodde men det enda stället som gör baghlava utan djurfett är konditoriet i Husby som jag nu har glömt bort namnet på. Man märker verkligen skillnaden.
    Det kanske är så, nu kommer jag tänka på det jämt! Får hålla mig till sån där baklavha liknande nudelröra med nötter i då
  • HäckHäxan

Nä nu skall jag hoppa in i en dusch och tvätta bort dagen!

Svar på tråden Trash-tråden