Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 14:08:20 följande:
    Trött.

Har haft en ganska underbar helg så tummen upp för mig!
    Såklart...

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 14:37:15 följande:
    Sexy...

Alicia Keys har förresten en låt på sitt nya album som är så otroligt bra att jag måste sluta lyssna på den innan jag sliter ut den.
    "Fire we make" tillsammans med Maxwell.
    Har den några likheter med "
    ">Asche zu Asche
    "
    annars behöver du inte bry dig om å leta länk, Underbara Maria....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 15:16:28 följande:
    Tänker inte länka. Som att bjuda bönder på fin champagne.

Pssh.
    Att va bonde idag anses som ett fint yrke, du måste vara nåt in i helvete kunnig inom ekonomi, data, politiskt utveckling å såklart växt och djurnäring, gärna maskinkunnig, dvs meka med motorer, växellådor  och kunna svetsa mm mm. Så inga nedlåtande omdömen om bönder. Tack.

Jag var lite elak nu, Maria, jag vet. Och jag vet hur du menar, mitt inlägg är egentligen tänkt åt dönickar som inte fattar vad du menar med bönder. Så ta inte åt dig, Älskling.
  • Anton Chigurh
    PrimitivMan skrev 2012-11-25 15:50:02 följande:

Jag tror att NG använde ordet i överförd bemärkelse. Precis som man kan använda "fitta" som svordom och omdöme om en person fastän det är det finaste som finns .

På tal om bonn.. lantbrukare. En gång när jag var liten så frågade jag min far vad "Agronom" är för något. Hans svar: "Det är en förfinad bonnjävel" .
    Cool

Förövrigt, PM, var det ju faktiskt det jag så pedagogiskt förklarade för min underbara Maria...Glad
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 16:11:50 följande:
    Jag växte upp bredvid en bondgård Anton.
    Jag gick med min pappa och hämtade mjölk på morgonen. Sådan där där grädden typ flyter på toppen. Faktiskt .
    Finns inget som slår smaken av sån mjölk, det är dryck för Gudar och Gudinnor, typ dig.

Jag stänge tom av den automatiska omrörningen, efter att mjölken vart nerkyld till sina 2 grader, lät det stå ett antal timmar, skummade på toppen, tog in bringaren, hällde upp gudadrycken i ett stort jävla glas, öste i en helvetes massa O'boy.

Det var gott. Shit alltså.... 
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 16:33:55 följande:
    Nej alltså jag övergav gillandet av bondgården när jag började notera att det luktade.
    Menar du att det inte luktade från början ???
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 19:07:13 följande:
    Jo men jag var för liten och oskyldig för att förstå att det är en ofördelaktig stank att ha i kläder och hår.
    Jag var alltså typ 2-3 när jag följde med min pappa och hämtade mjölk på morgonen.
    Vi flyttade ut ur skogen när jag blev äldre. 
    Seriöst, Maria, inte fan luktade kläderna skit för att du var inne i ett mjölkrum och hämtade några liter mjölk, eller ???
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 19:17:23 följande:
    Jo. Det gjorde de verkligen.
    Ladugårdslukt sätter sig i kläderna likt inget annat på jorden. När jag blev äldre och skulle gå till bussen sprang jag förbi ladugården av rädsla att börja lukta.
    Hmm, inte min erfarenhet, men okej, det luktar inte lika på alla gårdar.
  • Anton Chigurh

Cowgirls är hyfsat heta i rätt omgivning. Som nära en John Deere traktror. Till exempel....

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2012-11-25 19:26:52 följande:
    Den här gården stank ordentligt. På riktigt. Jag tror små gårdar stinker mer. Du vet, gammal ladugård, trång, massor av kossor, precis vid vägen, smutsig och yucky.
    Jo, jag vet vad du menar,Maria, och jag håller dessutom med dig.
Svar på tråden Trash-tråden