• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Aynrand
    Anton Chigurh skrev 2013-06-29 10:49:09 följande:
    Försök nu inte slingra dig, jag väljer en film du tittar på, sen väljer du en jag tittar på, vi tittar på varandras val, inget gnäll. Inte förrän efteråt i alle fall. Och Maria. Jag har tittat på två av "dina" du har tittat på en....EN, utav av mina. Du ligger alltså en back just nu.

Så ja, vi har ett avtal.... Glad
    a deal is a deal
    ?If I had no penis, how would I pee? How would I make love? How would I think?? ― Jarod Kintz
  • Anton Chigurh
    Aynrand skrev 2013-06-29 10:49:49 följande:
    a deal is a deal
    Du har så rätt, min gode vän.....Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 10:52:02 följande:
    Jaja.
    chzygrin
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 10:34:30 följande:
    Jag gillar analsex
    ja det gör du
    ?If I had no penis, how would I pee? How would I make love? How would I think?? ― Jarod Kintz
  • Aynrand
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 11:12:44 följande:
    Haha...
    En sak jag verkligen älskar med dig Aynrand - är att vi har så mycket gemensamt trots alla uppenbara skillnader
    haha ja!
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 09:50:06 följande:
    Jo just det. Tänkte säga att de känslor jag tycker stundvis är lättast att relatera till är de i "Secretary".
    Hennes djupa önskan, nästan desperation, att få känna (fysiskt och mentalt), allt det där underbara.
    Fast även om jag nu gillar "The Secretary" så är den också generaliserande. Hon har självskadebeteende, mentalt ofrisk och skär sig. Han lite känslokall.

Vad gäller boktrenden med 50 shades mfl så tycker jag det är fantasilöst och trist med att det alltid skall vara en rik, snygg och framgångsrik man. Och den ug kvinnan alltid som lite av ett offer och oskuldsfull som lockas in. Det hade varit roligare med en kvinnlig huvudrollsinnehavare som tar för sig fullt medvetet, lite mer som Isadora i "Rädd att flyga".
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • lille Birger
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-06-29 09:22:55 följande:
    Men jag är så övertygad om att dynamiken mellan en dominant och en undergiven och allt som finns däremellan är väldigt svårt att förklara och skriva en bok om (bevisligen!). Jag tror att om man själv inte varit på den där platsen blir det bara torrt och konstigt när man försöker skriva om det.
    Tänkte testa denna bok, vända roller,  www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185000...
    Skulle skriva något mer skitviktigt, men nu blev jag avbruten av min dotter haha...
    www.familjeliv.se/Forum-24-69/m70339353.html
  • Nice Girl Wrong Place

PM;

Jag tycker att de känslor hon har i filmen (som jag beskrev i inlägget) är myyyycket enklare att förstå än t ex Anas i 50 shades, som jag inte för en sekund förstår.
    Jag tolkar Secretary som att hon genom smärta upptäcker njutningen, smärtan gör ju henne kåt. Kanske är det förnekelsen av detta och iom det en del av sig själv som gjorde henne olycklig.
    För det omsätts ju inte alls av Edward, som något destruktivt, tvärtom - hon blir lycklig.

Och han är en man som inte riktigt vet hur han ska hantera sin dominans, är nästan lite rädd för sina behov, men som tillsammans med henne och hennes starka behov, börjar känna att det är ok.
    Jag ser honom inte som känslokall utan rädd, rädd att hon inte ska klara av hans stark drift och sedan lycklig över att de båda finner varandra i det helt fantastiska samspelet.

Gulligt, romantiskt och helt fantastiskt.