• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-09-30 19:46:41 följande:
    Det är verkligen ingen myt att man i Frankrike uppfostras till allätare
    Det beror antagligen på att man förbjudit avfallskvarnar. Samt agar barnen om de protesterar.
    The hard way is the right way.
  • och
    lille Birger skrev 2013-09-30 13:28:33 följande:
    Fast män har mer hår än kvinnor:

Ja. Jag är oerhört tacksam över att du kände dig tvungen att påpeka detta.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-09-30 19:46:41 följande:
    Det är verkligen ingen myt att man i Frankrike uppfostras till allätare
    Jag tror inte på några quick-fix metoder typ "gör så här så finns det inga problem". Men däremot så tycker jag att man i Sverige låter barn ta allt för stor plats. Barn behöver faktiskt inte ALLTID bli uppmärksammade och alltid bli roade. Lagom uppmärksamhet är nog bäst. Har personer i min närhet som alltid måste ha en planerad aktivitet för sina barn till varje pris. Det tar bara död på egna leklusten

Sen tycker jag väl att "äta allt" inte är ett självändamål. Jag äter inte allt och mina barn skall därför inte heller behöva tycka om allt. 
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • PrimitivMan
    lille Birger skrev 2013-09-30 13:28:33 följande:
    Fast män har mer hår än kvinnor:

Det var en rälig röv (mansröven då alltså)
  • Nice Girl Wrong Place
    och skrev 2013-09-30 21:57:05 följande:
    Det beror antagligen på att man förbjudit avfallskvarnar. Samt agar barnen om de protesterar.

Självklart är det så.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-09-30 22:33:21 följande:
    Jag tror inte på några quick-fix metoder typ "gör så här så finns det inga problem". Men däremot så tycker jag att man i Sverige låter barn ta allt för stor plats. Barn behöver faktiskt inte ALLTID bli uppmärksammade och alltid bli roade. Lagom uppmärksamhet är nog bäst. Har personer i min närhet som alltid måste ha en planerad aktivitet för sina barn till varje pris. Det tar bara död på egna leklusten

Sen tycker jag väl att "äta allt" inte är ett självändamål. Jag äter inte allt och mina barn skall därför inte heller behöva tycka om allt. 

"Äta allt" är en mycket vacker egenskap hos män. Eller i alla fall den enda mannen jag bryr mig om.

Ang barn och vad de äter eller inte äter - helt ointresserad av den diskussionen  
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-09-30 22:39:37 följande:

"Äta allt" är en mycket vacker egenskap hos män. Eller i alla fall den enda mannen jag bryr mig om.

Ang barn och vad de äter eller inte äter - helt ointresserad av den diskussionen  
    Haha ok. Och jag som skriver ett seriöst inlägg om barnuppfostran och så var det bara ett uttryck för dina perversa lustar (antar jag). Antagligen är det säkrast att inte gå in på några detaljer kring vad du avser med "äta allt". 
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-09-30 22:37:47 följande:

Självklart är det så.
    Ja. Jag är väldigt insatt i detta. Man kan inte ha avfallskvarnar i Frankrike, detta beror på att fransmännen så sällan duschar, och det är risk för att det blir tvärstopp av kombinationen badvatten och matavfall. De skulle kunna ha större avloppsrör men de vill inte ta hjälp av utländska ingeniörer för att komma tillrätta med sitt undermåliga avloppssystem. Fransmän är stolta men dumma. 

Vad gäller barnen är det främst män som slår ungarna så de ska äta snabbt. Anledningen är ganska enkel. Alla fransmän har älskarinnor samt är väluppfostrade så till vida att de inte lämnar bordet förrän alla har ätit upp. Om barnen äter för långsamt hinner de inte smita iväg till älskarinnan, och eftersom fransmän är kända för att starta krig när de inte får ligga går det till på det här sättet och anses vara helt allmänt accepterat. Det är bättre att slå barnen än att låta dem bli dödade i krig. Typ.
  • PrimitivMan
    och skrev 2013-09-30 23:01:47 följande:
    Ja. Jag är väldigt insatt i detta. Man kan inte ha avfallskvarnar i Frankrike, detta beror på att fransmännen så sällan duschar, och det är risk för att det blir tvärstopp av kombinationen badvatten och matavfall. De skulle kunna ha större avloppsrör men de vill inte ta hjälp av utländska ingeniörer för att komma tillrätta med sitt undermåliga avloppssystem. Fransmän är stolta men dumma. 

Vad gäller barnen är det främst män som slår ungarna så de ska äta snabbt. Anledningen är ganska enkel. Alla fransmän har älskarinnor samt är väluppfostrade så till vida att de inte lämnar bordet förrän alla har ätit upp. Om barnen äter för långsamt hinner de inte smita iväg till älskarinnan, och eftersom fransmän är kända för att starta krig när de inte får ligga går det till på det här sättet och anses vara helt allmänt accepterat. Det är bättre att slå barnen än att låta dem bli dödade i krig. Typ.
    Haha.
  • Aynrand

nej
    måste skriva nå´t för att få bort denna håriga rumpa från sidan

?If I had no penis, how would I pee? How would I make love? How would I think?? ― Jarod Kintz