• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Nice Girl Wrong Place

Och nu ska jag ta min PMS, min trötthet och min bitterhet och sova

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • lille Birger

Så här ser det oftast ut på bilderna jag lägger in, när det är både en tjej och en kille med:

Snoppen är bortcensurerad så att man inte kan se vad som försiggår mellan skinkorna.
  • PrimitivMan
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-13 23:32:05 följande:

Äsch jag gillar inte ens kukbilder. Inte random kukbilder iaf. Börjar tro att jag inte är så visuell rent sexuellt. Tänder på en kukbild om jag tycker mkt om mannen den sitter på, men annars? Nej.
    Sedan orkar jag inte glo på rumpor heller. Nu är jag kanske den sista som ska snacka om objektifiering men gud - om jag satt vid datorn och inte låg i sängen men mobilen så skulle ni få en fet utläggning om kvinnan som objekt.

För att citera Miss Jill Scott;
    "I am gifted
    I am all of this, and indeed The shit.
    Clearly I am not just an ass"

/Bitterfittan (och nej Aynrand du får mig aldrig att känna mig som ett ass enbart, detta är något djupare, detta är PMS)
    Haha jag tänkte säga något om PMS men var för finkänslig av mig

Jag kan tycka det blir lite trist med rumpbilder jag med. Det är intressantare att fundera på vad man kan göra med kvinnors rumpor än att se bilder på dem. 

Va är det fel på att behandla kvinnor som objekt ?? 
    Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-13 23:32:05 följande:

Äsch jag gillar inte ens kukbilder. Inte random kukbilder iaf. Börjar tro att jag inte är så visuell rent sexuellt. Tänder på en kukbild om jag tycker mkt om mannen den sitter på, men annars? Nej.
    Sedan orkar jag inte glo på rumpor heller. Nu är jag kanske den sista som ska snacka om objektifiering men gud - om jag satt vid datorn och inte låg i sängen men mobilen så skulle ni få en fet utläggning om kvinnan som objekt.

För att citera Miss Jill Scott;
    "I am gifted
    I am all of this, and indeed The shit.
    Clearly I am not just an ass"

/Bitterfittan (och nej Aynrand du får mig aldrig att känna mig som ett ass enbart, detta är något djupare, detta är PMS)
    Jill Scott !!!  Vem fan var det var nu igen ???
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Nice Girl Wrong Place
    PrimitivMan skrev 2013-10-13 23:51:40 följande:
    Haha jag tänkte säga något om PMS men var för finkänslig av mig . 

Jag kan tycka det blir lite trist med rumpbilder jag med. Det är intressantare att fundera på vad man kan göra med kvinnors rumpor än att se bilder på dem. 

Va är det fel på att behandla kvinnor som objekt ?? 

Objektifiering är även det något intimt om du frågat mig. Att behandlas som ett objekt kan vara underbart under rätt förutsättningar, t ex som att jag vet att mannen i fråga respekterar mig som som sin jämlike och respekterar mig. Då finner de ställen man mentalt kan besöka nästan inga gränser. Han kan vända ut och in på min själ och jag älskar att ibland objektifieras. Där finns då alla aspekter, spektrumet av känslor är enormt.

Att på bild eller i ett rum fullt av okända män objektifieras är något jag säkert tidigare skulle menat var skithäftigt och att min "enorma" styrka och "självrespekt" bar upp mig i en sådan situation. Trygghet var för mesar och ju mer skrämmande något var desto bättre. Numer vet jag att inget, absolut inget, slår att uppleva skam, objektifiering, smärta, njutning, tillsammans med någon som ser hela mig. Det är då man inte lämnas med en känsla av tomhet, utan av kärlek.

Med det sagt så tror jag absolut att det finns kvinnor som triggas av mer anonyma former av objektifiering, men jag tror att de som gör det av destruktiva skäl är fler än vad som erkänns. Jag blir numer mest till och med provocerad över män som slänger uppskattande blickar.

Sedan så är t ex manskroppas och kukstorlekar så himla känsligt bland män. Man vågar knappt prata om det med män som kvinna. Men kvinnor får hela tiden "stå ut" med att den kvinnliga kroppen och dess delikatesser fläks ut lite här och där för allmän åskådning (och indirekt jämförelse)?

Mitt i detta tycker jag erkänt att den kvinnliga kroppen är otroligt vacker.

Men efter 1319191755 bilder och kommentaren "öööhhh rumpaaaaaaa" liksom, så blir det tröttsamt.

Men will be men?

Detta är ingen pik. Jag har för längesedan lämnat utgångspunkten som var några fula bilder haha...

Och dubbelmoralen finns säkert också representerad, då jag själv lägger upp bilder.

Men jag känner att det finns en stor skillnad på en objektifierande och ful bild och en bild som förmedlar mer än rumpan som objekt.
    'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2013-10-13 23:56:22 följande:
    Jill Scott !!!  Vem fan var det var nu igen ???

Hon som spelade i "Platonen".
  • Nice Girl Wrong Place

Sorry - skrev från mobilen, ser att det blev lite kul formuleringar och ordupprepningar.
    Hav överseende  

• Anton Chigurh
    Nice Girl Wrong Place skrev 2013-10-14 07:43:35 följande:

Hon som spelade i "Platonen".
    Du menar Tom Berenger...fast han är...man. Hoppas jag.

• Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2013-10-14 08:47:07 följande:
    Du menar Tom Berenger...fast han är...man. Hoppas jag.

Fuck....jag tänkte fel, min förtjusande MARIA, du menar Dafoe.....Willem Dafoe, fast han.....är också man. Vilket jag iofs har ifrågasatt då och då. Men fan....jo, Dafoe är man. 

Platoon...eller plutonen !!!   Bara så du vet. Till en annan gång. Hade du sett den hade du vetat. Se det som ett tips.

Kram. 
  • Nice Girl Wrong Place
    Anton Chigurh skrev 2013-10-14 08:53:14 följande:
    Fuck....jag tänkte fel, min förtjusande MARIA, du menar Dafoe.....Willem Dafoe, fast han.....är också man. Vilket jag iofs har ifrågasatt då och då. Men fan....jo, Dafoe är man. 

Platoon...eller plutonen !!!   Bara så du vet. Till en annan gång. Hade du sett den hade du vetat. Se det som ett tips.

Kram. 

Haha!
    Ok, Plutonen, fast Platonen låter lite gulligare

Jag ska se den någon gång.
    Saken är den att jag bytt dator och jag vill inte besudla min nya med en massa fildelningsprogram och jag tänker inte KÖPA Plutonen. Så...
    Jag vet inte Anton - du får börja välja filmer från Netflix istället.

Jag är hederlig.