Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-11 10:26:30 följande:
    Ja gud vad mysigt det skulle vara...
    Viiiiiiiiiiiiiill, gnäller. Kyss

Nu såg jag att Mamma T har vaknat till livs så jag ska vad hon har fått ur sig.......
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-10-11 10:28:29 följande:
    Mitt problem med frukten (jävla äpplen! Jag måste sluta nu!) är att det är lite samma sak. Liksom vem har den flashigaste frukten? Det funkar inte med ett äpple från trädgården, nej det ska helst vara ett Fiji och två passionsfrukter liksom...  Äh nu drar jag en potatissäck över mig! Spöke typ
    Nu tror jag inte det finns ett barn som gillar Fiji eller passionsfrukter men även om det skulle finnas så tar ju alla barn det dom tycker är godast så då spelar det ingen roll om kompisen har ett äpple från trädgården medans den andra har en Fiji om man nu föredrar trädgårdsäpplet framför Fiji. Det bästa vore att lära barnet att ha självförtroende och inte ge efter grupptrycket. Vad fan spelar det för roll om det är en trädgårdsfrukt eller en dyr frukt från NK? Jag har aldrig förstått varför man ska skydda barn mot hur samhället ser ut. Ja, det finns fattiga och det finns rika och kommer alltid finnas. So what? Man är inte mindre värd om man har ett fläckig äpple med sig från trädgården jämfört med en som har Fiji. Det borde barn kunna få lära sig.

Och jag vet att jag bör hålla min käft.....
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-10-11 10:38:11 följande:
    Fast vadå, det var ju du som sa att det är en hets vilka kläder ungarna har! Jag tycker att det är precis samma sak!
    Och självklart är man lika mycket värd oavsett vilka kläder man har men det är inte roligt att vara liten och få höra att ens kläder är fula...
    Kläder är en annan sak. Kläder är mycket lättare att ge efter grupptrycket än vad frukter/mat är. Mina åsikter kanske krockar med varandra där men jag tycker inte det är samma sak. Dessutom så tycker jag att skoluniformen borde vara obligatorisk fram till gymnasiet. Efter det får man klä sig hur man vill.
    Dessutom kan du inte jämföra 5000kr jackor som vissa ungrar tar på sig (Canada goose jacka m.fl.) och kanske en Fiji som högst kostar 20kr/styck(?)
  • I Blackrose I
    Ernst Hugo skrev 2011-10-11 10:39:43 följande:
    Det kommer sannolikt alltid finnas skillnader, men personligen är jag stolt över att aktivt vilja motarbeta en stor del av dem och även förklara för min dotter om det arbetet och den visionen.
    Varför ska det motarbetas? Hur ska det motarbetas? Högre skatter? Högre löner för yrken som är "lågstatus"?
    Ja, då hamnar vi snart i Kinas sits där ingen kotte längre vill arbeta på industriföretagen. Vet inte om det skulle vara så lyckad.
    Nej, jag gillar inte S-politik alls även om jag har stor respekt för den rena kommunistiska läran men att vara naiv lönar sig inte ilängden enligt mig.
  • I Blackrose I
    straight arrow skrev 2011-10-11 10:41:46 följande:
    Åh sluta kåta upp mig så här på blanka förmiddagen. Nu kan jag bara tänka på skoluniformer.

Hehe, vet du? Så där har jag faktiskt klätt upp mig ibland när jag ska till jobbet. Kanske något längre kjol men det där är verkligen typ av kläder som jag gillar.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-11 10:44:27 följande:
    Ja men såklart vi ska motarbeta dem!
    Det gör Rose också, poängen är att det inte ska vara fult, eller fel att vara annorlunda, fattigare eller inte bo i en villa med staket, hund, kärnfamilj och Vovlo.
    Vi ska inte sugarcoat hela världen. Total rättvisa är en utopi. Vi ska motarbeta orättvisor, arbeta för rättvisa, men och lära oss och våra barn att ALLA, oavsett bakgrund, social status, eventuella handikapp, ekonomisk status, whatever, har en plats i samhället. Det är ok om Pelles äpple har bruna fläckar. Han är lika betydelsefull som Anna med Fijiäpplet och passionsfrukten. Det arbetet är lika viktigt som att motarbeta orättvisor.  
    Ja, jag säger ju att jag borde hålla tyst och låta dig skriva.
  • I Blackrose I

straight arrow skrev 2011-10-11 10:41:46 följande:
    Åh sluta kåta upp mig så här på blanka förmiddagen. Nu kan jag bara tänka på skoluniformer.

Personalfesten förra året.

• I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-11 11:32:11 följande:
    Fina ben Rose!
    Och GAAAAHH!
     www.aftonbladet.se/nyheter/article13760876.ab
    Allvarligt talat. De gnäller över att det med 3 barn blir en summa på dryga tusenlappen per år. För alla 3 barn.
    Är det konstigt? Köper man inte frukt hem. Har man 3 barn, ja då får man räkna med att lägga dryga tusenlappen PER ÅR, för frukt till ALLA 3.  
    Gud så sjukt irriterande! 
    Tack. Kyss

Men barn ska varken synas, höras, kosta något, vara en belastning, ett ansvar and you name it i dagens samhälle. Har du inte lärt dig det?
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-11 11:47:21 följande:
    Grejen är att det inte är låginkomsttagare i oattraktiva förorter som klagar. Det vet jag för att jag bor i en och har endast arbetat på skolor i förorter där majoriteten av föräldrarna varit socialbidragstagare. Det är inte dessa som kontaktar skolinspektionen.
    Det är Uffe och Maggan i villan som vill bygga en bastu och därför tycker att en avgift på dryga 1000 spänn för TRE BARN per ÅR, är lite saftig.

Fördomar, ja absolut, men gud vad nice det känns att tro så.   
    Det är nog blandat det där NG. Kolla bara här på FL och vilka som gnäller över simskoleavgifter och diverse avgifter. Det är låginkomsttagare som nog prioriterar alkohol och annat istälet för att köpa lite saker till sitt barn.

Här har ni en av mina fördomar.
  • I Blackrose I

Jag håller på och försvarar mitt livs lesbiska kärlek genom tiderna. Det borde verkligen vara förbjudet att vara så vacker som hon är. Grrrrrrrrrrrrrrr.

Svar på tråden Trash-tråden