Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

och skrev 2011-10-11 22:24:58 följande:
    Nu tycker jag ni är taskiga mot mig som stoppar in så hemska bilder.
    Jag tycker inte om kommunismskämten men jag ska hålla tyst. Vet att många kopplar ihop kommunismen med en massa hemskheter men för mig är den sovjet när den var störst och bäst. Jävligt synd att den föll. Det finns ett ordspråk på persiska som lyder: "Den man hatar den blir man utsatt för" Jag verkligen hatade USA från djupet av mitt hjärta både när det gäller sovjet och när det gäller Iran och nu ska jag flytta dit. Livets ironi.......
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I

Nej, ha en underbar kväll innan jag säger något jag får ångra sen.

{#emotions_dlg.flower}Nalle

• I Blackrose I

Ska först

• I Blackrose I

ha nummret

• I Blackrose I

nu...........

• I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-11 22:33:20 följande:
    Sorry Rose, du blev väl inte arg eller?
    alla åsikter är välkomna du vet det
    Kram på dig!
    Nej gubben. Jag är inte arg bara ledsen och aningen bitter över hur det ser ut i t.ex. Ryssland nu förtiden jämfört med dåtidens Sovjet.
    Du behöver inte be om ursäkt Aynrand. Det är okej. Jag vet hur folk ser på kommunismen och kan man inte som jag jämföra dåtidens sovjet med nutidens Ryssland/Armenien så förstår man nog inte vad jag säger. Det är okej.
    Kram.
    Nu måste jag verkligen gå.
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-10-11 22:49:00 följande:
    Om det hade varit så kan jag säga att jag verkligen förstår vad du säger om Sovjet, Rose. Frihet är inte så mycket att hänga i granen när man inte ens har råd att ge sina barn mat. Gemensamma mål och att ingå i en gemenskap är också viktiga bitar, liksom att känna trygghet. 
    Exakt! (Jag ska fråga dig och NG nästa gång om ni är på min sida så får ni formulera inläggen.)

Känner så många som hellre skulle vilja ha kommunismens Sovjet tillbaka än det dom har nu. Ja, dom har "frihet" men till vilket pris?
  • I Blackrose I

Morning Solig

• I Blackrose I
    och skrev 2011-10-12 09:17:11 följande:
    God morgon!

Mår du bra idag? 
    Inte direkt men det går. Tack.
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-12 09:17:26 följande:
    det är helt klart en vinkel...
    de är unga demokratier och stater i den bemärkelse....har en väg att gå..korruptionen är en av de största problemen i forna öst blocket. korruptionen är utvecklingshämmande.
    All kan man inte få med en gång. för egen del så finns bara frihet
    tycker ni bör läsa Ayn Rand, jag har valt detta namn efter en rysk dam, en filosof och författarina. Läs henne
    jag rekommenderar "atlas shrugged" eller " the fountainhead"
    Med all respekt men jag tror dom flesta som lever i total fattigdom, är arbetslösa, ingen som tar hand om m.m. fullständigt skiter i vad andra tycker och tänker. Sovjet var stor med en otrolig stor makt. Människorna fick bekräftelse, dom var "någon", behövde aldrig vara rädda att svälta ihjäl, fri sjukvård, fri utbildning m.m. Vad har dom nu? Frihet säger du kanske men om du noterade så skrev jag frihet inom citattecken så nej, dom har ingen frihet. Ingenting har ändrats under senaste 15åren förutom att levnadsstandarden har försämrats till det sämre.
Svar på tråden Trash-tråden