Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

*Sparkar liv itråden*

Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    straight arrow skrev 2011-10-11 15:39:21 följande:
    Vem är det?
    Claudia Lynx. Så underbar vacker med gudomlig kropp. Googla på henne och säg vad du tycker.
  • I Blackrose I
    Perry the Platypus skrev 2011-10-11 15:38:19 följande:
    Niiiiiiiråååå!!
    Hej tjejen.

Jag välkomnade dig igår men du missade det kanske.
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-10-11 15:43:58 följande:
    Rose pratar väl om mig? Drömmer
    Kyss
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-11 16:02:47 följande:
    snygg ja men verkar genomopererad eller?
    Nej, inte alls. Det känns som om att jag är hennes personliga försvarare här på FL men jag tycker hon är så förbannad vacker.
  • I Blackrose I
    Perry the Platypus skrev 2011-10-11 16:26:11 följande:
    Det missad jag. Tack!! När flyttar ni?
    U welcome.

Den 18:e december om allt går som det är planerad.
  • I Blackrose I

Nu har jag läst ikapp.

Gokväll på er. Solig

Baloou jag håller inte med dig men jag tror vi kan skippa diskussionen. Vill inte "bråka" med dig. Kyss

Ska bara äta sen kommer jag tillbaka igen.

• I Blackrose I

I am back. Vad händer här? Inga roliga diskussioner?

• I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-10-11 20:53:55 följande:
    Nää.... Jag kollar på tv. Tv, te å tofflor är mitt tema för kvällen!
    Kan gärna diskutera vad ni stör er mest på i skriv-väg. Typ felstavningar, missuppfattade ordspråk eller felaktiga användande av ord.
    Själv har jag svårt för när folk skriver -Ursh-  jag får rysningar.
    Sen stör jag mig väldigt på när man inte förstår skillnaden på "att" och "och".  Exempelvis -Det ska bli roligt och träffas. (Nej det ska bli roligt att träffas!!!)         
    Grejen är att jag inte märker när jag skriver fel. Jag kan skriva Det ska bli rolig och träffas och det låter inte fel i mina öron. Jag använder svenskan bara när jag är inloggad här på FL och ibland när jag träffar en förälder på dagis/skolan annars blir det inte så mycket svenska under dan. Börjar mer och mer märka av att jag får error i hjärnan och saknar ord för något jag vill beskriva och det är otrolig störande men det kanske bara är en försvarsmekanism jag satt igång för att lättare kunna lägga Sverige och svenskan åt sidan så småningom.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-11 21:05:23 följande:
    När det kommer till människor med ett annat språk än svenska som modersmål, stör jag mig inte alls och de flesta pratar sååå mycket bättre än de skriver.
    Ta Aynrand, hans ordföråd är större än mitt, han pratar helt perfekt svenska, imponerande eftersom han lärde sig språket så pass sent i livet. Man han skriver skitslarvigt haha (förlåt Aynrand!!!). Så jag har totalt överseende med hans felskrivningar eftersom jag vet att han kan.
    Samma med dig Rose, din svenska är näst intill perfekt när du pratar och du skriver väldigt bra också.
    Jag stör mig mest på de som faktiskt föddes med svenska som modersmål och ändå inte kan de mest simpla grammatiska reglerna.    
    Tack, skönt att du kan bekräfta att mitt talspråk inte är lika dålig som mitt skriftspråk.
    Jag skriver slarvigt. Missar att skriva vissa ord, felstavar och en massa annat men till mitt försvar så skulle ni bara se hur inläggen skulle se ut om jag skulle skicka iväg det utan att faktiskt rätta dom. Mina ögon lyder inte alltid mig och inte mina fingrar heller. Just nu måste jag anstränga mig rejält för att kunna läsa vad jag skriver då jag drbbas av flimmerseendevid huvudvärk.
Svar på tråden Trash-tråden