Nice Girl Wrong Place skrev 2011-10-11 21:05:23 följande:
När det kommer till människor med ett annat språk än svenska som modersmål, stör jag mig inte alls och de flesta pratar sååå mycket bättre än de skriver.
Ta Aynrand, hans ordföråd är större än mitt, han pratar helt perfekt svenska, imponerande eftersom han lärde sig språket så pass sent i livet. Man han skriver skitslarvigt haha (förlåt Aynrand!!!). Så jag har totalt överseende med hans felskrivningar eftersom jag vet att han kan.
Samma med dig Rose, din svenska är näst intill perfekt när du pratar och du skriver väldigt bra också.
Jag stör mig mest på de som faktiskt föddes med svenska som modersmål och ändå inte kan de mest simpla grammatiska reglerna.
Tack, skönt att du kan bekräfta att mitt talspråk inte är lika dålig som mitt skriftspråk.
Jag skriver slarvigt. Missar att skriva vissa ord, felstavar och en massa annat men till mitt försvar så skulle ni bara se hur inläggen skulle se ut om jag skulle skicka iväg det utan att faktiskt rätta dom. Mina ögon lyder inte alltid mig och inte mina fingrar heller. Just nu måste jag anstränga mig rejält för att kunna läsa vad jag skriver då jag drbbas av flimmerseendevid huvudvärk.