Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

Yoyna skrev 2011-10-11 21:56:13 följande:
    herregud, sånt ger mig magsår!!!!
    Yoyna?

Viker du dina smutstvätt också?
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-10-11 21:57:25 följande:
    Manglingen (och även när man stryker) plattar till fibrerna i tyget och gör att tyget håller längre. Så det finns en praktisk funktion. Och en rent estetisk också, om man gillar linnedukar tex. Du får inte alls samma glans på tyget om du stryker.

Dessutom går det fortare att mangla något jämfört med att stryka det. 
    Har aldrig manglat eller strykt mina lakan.
  • I Blackrose I
    Mariohn skrev 2011-10-11 22:00:21 följande:
    Tack Har jag missat något roligt? 
    Kommunismdiskussion, sexspråk, och mangling.
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-11 22:03:47 följande:
    förlåt Rose...haha!
    den låt vill jag inte knulla till....oavsett
    Jag har 4män i familjen som jag kommer släppa loss på dig annars.

Jag fullkomligt älskar den låten. Sovjetunionen när den var som bäst.
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-10-11 22:04:34 följande:
    Jag gillar kvinnor som det är ordning å reda på!
    Nej, inte smutstvätten förstås... Borde jag göra det? Obestämd  
    Alltså det är ordning och reda på mig. Jag har det alltid rent och fint här hemma. Städar flera gånger i veckan men vika tvätt rätt? Njä. Mangla lakan? Never. Den är ju för gudsskull lika skrynklig efter 5minuter så varför lägga ner tid på att mangla eller stryka?

Jag vet inte. Jag har en kusin som till och med sorterar smutstvätt och viker dom.
  • I Blackrose I

Från ryska till bosniska (tror jag).

">

• I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-10-11 22:10:26 följande:
    oj, den har jag missat, vad kom ni fram till?

Undrar ibland hur det var att leva i skuggan av DDR och Sovjet och uppleva Berlinmurens fall när det hände.
    Jag dyrkade sovjetunionen och sörjde stort när den föll. Jag vet inte. Jag vet att det var en massa hemskheter som hände under deras styre men det var fan så mycket bättre än vad det ser ut nu för tiden i dom gamla sovjetstaterna.

Jag avslutade diskussionen då jag inte besitter förmågan att kunna diskutera saklig när det kommer till den här diskussionen.

(Jag röstade blått)
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-11 22:11:03 följande:
    haha jag dricker inte vodka...säg det till dem innan ..puss;)
    Tssss....

*Hånglar*
  • I Blackrose I
    Yoyna skrev 2011-10-11 22:12:13 följande:
    Förlåt, menade förstås inte att det skulle låta som att jag anklagade dig för att inte ha ordning och reda!
    Men jag lovar att lakanen håller sig släta längre än 5 minuter om du tar hand om dem rätt (torktumling är uteslutet förstås!)  
    Det är lugnt. Nej, jag kan bara inte se mig själv stå och mangla eller stryka lakan. Jag stryker inte ens min mans skjortor. Avskyr att lägga ner tid på tvätt.
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-10-11 22:19:08 följande:
    på tal om kommunism, de visste hur man fixar en fest......eller?????????????????
    TystSkrikandes
Svar på tråden Trash-tråden