I Blackrose I skrev 2011-11-07 13:37:11 följande:
Jag har ofta halvfärdiga maträtter till barnen som t.ex. hamburgare jag själv gör och lägger i frysen, köttbullar som jag också själv gör, brukar oftast göra iordning några maträtter och lägga i frysen på helger så då går det fort att göra iordning deras mat på kvällen. Det som tar tid är maten till mig själv och tll maken om han inte ger med sig och äter det jag gör till mig själv men jag gillar matlagning så det gör jag med nöje. En av mina dröm är att ha ett stort kök med en egen del där jag kan odla egna grönsaker....Ja, jag vet alla säger att jag är född i fel århundrade.

Nå du är inte ensam om att vara född i fel århundrade iaf

Det är jag med. Jag vill ha en gård, som är så självförsörjande det bara går att vara typ. Föda upp mina egna djur, slakta och stycka dom och laga dom, ett stort jävla växthus.
Fattas bara några detaljer, en stor portion pengar, en man att dela drömmen med, en drös med ungar, en frisk kropp, koll på psyket och jo just det den där gården och marken då

*lätt som en plätt liksom*
hade typ velat teleportera mig till nån gård i texas där allt redan fanns, typ man, en drös med ungar och ett växthus

hahahaha.
När jag kommer ihåg att ta fram typ köttfärs ur frysen så gör jag också mängder med köttbullar och sånt, annars är jag en sån där gryt person, kasta ner lök fräs, ner med kött, kryddor, buljong och låt koka tills köttet faller isär i munnen på dig typ
Oavsett hur jag vänder på det så är jag inte gjort för nutiden på något sätt eller de är min tanke eftersom jag inte passar in någonstans