• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-11-07 15:18:47 följande:
    yepp det stämmer, jag kollade på det med....
    Tror den som häckhäxan pratar om också är fransk. Ska se om jag hittar den.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I

Dom här har jag gett till pappa.

• I Blackrose I

Denna är en av mina favoriter som pappa också fick.

• lille Birger
    Aynrand skrev 2011-11-07 15:48:53 följande:
    "lite censur på paint" säger du....

ok lite scenario-utveckling....vigselceremonin är klar och bröllopsnatten närmar sig...med andra ord är det snart hennes fest...hon lutar sig framåt för att läska sin gubbe.
    Jag tolkade faktiskt helt annorlunda.

Trodde att hon stod och sminkade sig inför bröllopet, varför skulle hon annars stå framåtlutad sådär mot spegeln? Att hon inte är helt klädd tyder på att hon håller på att göra sig i ordning. Hon kanske kom direkt från duschen, tog på sig slöjan först eftersom den påverkar hur sminket kommer se ut ur ett helhetsperspektiv.

Någonting säger att bilden inte är tagen i Sverige.
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 16:00:00 följande:
    Dom här har jag gett till pappa.

Fina löv. {#emotions_dlg.flower}
  • Driftwood
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 15:56:30 följande:
    Tack så hemsk mycket. Hur mycket jag än tänkte så kom jag inte på vad översättningen till binavayan blir. Les miserables. Ska lägga det på minnet. Vad blir det på svenska? Det miserabla?!
    På svenska brukar pjäsen heta "Samhällets olycksbarn" men '"de miserabla" blir det om man direktöversätter.
  • Ernst Hugo
    Driftwood skrev 2011-11-07 15:16:51 följande:
    Du tänker nog på Jean Valjean i Les Miserables av Victor Hugo
    Vill ju inte vara messerschmidt men boken av Victor Hugo heter "Samhällets olycksbarn" Solig

Hej alla förresten ! 
    Come on katten - det svänger ju...
  • Nice Girl Wrong Place
    Agridulce skrev 2011-11-07 15:55:43 följande:
    Det är du väl visst.
    Och vad är poängen med en Atlas idag egentligen. De är ju inaktuella redan när de lämnar förlaget nu för tiden

Min rumpa har det nog bra (trots att den förlorades i ett vad i somras) den förvaltas väl.
    Ja hur gick det med det?
    Fick du vad som utlovades...på riktigt? Jag är galet nyfiken... 
  • Driftwood
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 17:16:38 följande:
    Vill ju inte vara messerschmidt men boken av Victor Hugo heter "Samhällets olycksbarn" Solig

Hej alla förresten ! 
    Hej, tänk att jag hann före med att messersmitta

Underbar musik för övrigt

• Ernst Hugo
    Driftwood skrev 2011-11-07 17:25:37 följande:
    Hej, tänk att jag hann före med att messersmitta

Underbar musik för övrigt

" target="_blank">

Skönt - det tog udden av mitt schmittande *L*
    Come on katten - det svänger ju...
  • I Blackrose I
    lille Birger skrev 2011-11-07 16:46:59 följande:
    Fina löv. {#emotions_dlg.flower}
    Tack. Älskar att måla men hade lagt det på hyllan under många år. Nu har jag äntligen tid till det igen.
Svar på tråden Trash-tråden