• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Driftwood
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:56:45 följande:
    Ganska intressant att det numera finns en debatt på landets finare kultursidor kring om Hergé och om han var rasist eller bara opportunist.
    Eller kanske bara var naiv och återspeglade tidens anda.
  • Ernst Hugo
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 18:59:45 följande:
    Äh, ja han var rasist, jag är nazist och Walt disney hade förnedrande kvinnosyn. Gud så trött jag är på dessa diskussioner.

Åhh fan, det visste jag inte Rosen att du var nazist. Kan iofs tänka mig att du gör dig bra i ridbyxor o höga stövlar Solig
    Come on katten - det svänger ju...
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 15:54:40 följande:
    Hon som bodde på en internatskola? Sandy hette hon väl om jag minns rätt.
    Så kan de ha varit, internat... jag gillade den iaf eller jag älskade den nog, för jag såg den jämt på tv.
    Snälla du, rubba mina cirklar!
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 17:47:35 följande:
    Tack. Älskar att måla men hade lagt det på hyllan under många år. Nu har jag äntligen tid till det igen.
    Känner igen det där. Måste få ordning mitt hobbyrum, bara måste, snart bott här ett år och inte fått fixat det ännu! Skrikandes
  • HäckHäxan
    HäxanSurtant skrev 2011-11-07 19:23:18 följande:
    Bra!
    Men den påminner mig om någon annan låt och jag kan inte komma på vilken *surar*
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 17:51:01 följande:
    Ja, jag direktöversätte. Tack, nu kommer jag aldrig glömma det igen. Var helt beroende av den filmen när jag var liten och den som häckis pratar om får du också hemsk gärna säga vad den hette innan jag blir galen.
    Tror hon hette Sandy och bodde på internatskola.

Förresten var det Les miserables där flickan hette Annie och hade en far som var miljonär men som hon inte visste om eller har jag blandat ihop allt? Var ju över 24år sen. Kommer ihåg något med en indier, en apa som brukade duka upp mat till henne eller?
    Den filmen heter Annie, rödhårig flicka...

tomorrow tomorrow i love yoy tomorrow your only a day from here!

Jag älskar Annie, den hade jag velat se idag!!!!!!! Tror jag kunde varenda sång utantill
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 18:17:36 följande:
    i2.listal.com/image/2012231/600full-a-little-...

Kan stämma. Skönt att få sortera några minnen. Tack.

Är det här filmersomhar gått i Sverige också? Är det bara jag som tycker som att gamla barnfilmer hade mycket mera handling och betydde något än dagens Ben10 och jag vet inte allt strunt barnen tittar på nuförtiden?
    Nej jag håller med dig. Men jag vet inte om jag tycker He-man eller turtels hade så mkt till budskap heller Mer än att de är ok att vara olika och även om man är olika så skall och bör man klubba ihjäl varandra ändå

Fast jag älskar turtels ändå och är så nöjd över påslakanet med dom jag hittade förra veckan
  • HäckHäxan
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 18:31:26 följande:
    Det gjorde det i Iran också men eftersom Iran på den tiden hade en god samarbete med både Frankrike och Japan så var det en hel del tecknad (Tack för att ni påminde mig om att Cartoon betyder tecknad. ) och filmer från dessa länder som dominerade Tv:n på den tiden.
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:26:08 följande:
    Tänkte först spontant säga att jag håller med dig då jag tänkte på John Blund som gjordes i DDR och alla de tjeckiska animationerna från 70-talet, men....

Kom sen på att vi var svältfödda på tecknat och att jag hade riktigt roligt när jag i somras såg dotterns Disney-film Trassel som är byggd på Rapunsel-storyn. 
    Trassel tyckte jag också om men jag menar mest dessa som går på tv. Allt ifrån Ben10, Bakugan och ja dom dära. Jag är mest Askungen, snövit, skönhet och odjuret, alice i underlandet och ja, ni förstår.
    Åhh skönheten och odjuret tittade vi på här igår.... hann inte kolla klart hela, mini blev så trött.
  • HäckHäxan
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:26:08 följande:
    Tänkte först spontant säga att jag håller med dig då jag tänkte på John Blund som gjordes i DDR och alla de tjeckiska animationerna från 70-talet, men....

Kom sen på att vi var svältfödda på tecknat och att jag hade riktigt roligt när jag i somras såg dotterns Disney-film Trassel som är byggd på Rapunsel-storyn. 
    Åhh Trassel, helt underbar, men Rio är härlig den med... Go blue!
Svar på tråden Trash-tråden