• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • Driftwood
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 18:20:50 följande:

Nu när jag ändå håller på så var den här också en favorit som ALLA tittade på.

jenab.persiangig.com/image/Cartoon/Haj%20Zanb...

Bin hette Haj (Det uttalas hAdj alltså lång A och bokstaven dj på slutet) och letade efter sin mamma.

I sverige har nog mest disney dominerat tyvärr under min livstid.
  • Ernst Hugo
    Tänkte först spontant säga att jag håller med dig då jag tänkte på John Blund som gjordes i DDR och alla de tjeckiska animationerna från 70-talet, men....

Kom sen på att vi var svältfödda på tecknat och att jag hade riktigt roligt när jag i somras såg dotterns Disney-film Trassel som är byggd på Rapunsel-storyn. 
    Come on katten - det svänger ju...
  • I Blackrose I
    http://en.wikipedia.org/wiki/Oshin

Den här var så populär och gick på måndagkvällar klockan 20:00 och just måndagar var det den dag som regeringen brukade stänga av elet i flera timmar för att spara el. Kommer ihåg en kväll å hela familjen var samlade hemma hos mormor, pappa hade köpt en massa sötsaker, nötter och allt var klart och nån minut innan 20:00 så dog strömmen. Min mormor var så förbannad att hon ringde (Telefonen var igång och var inte kopplad till stadselen utan en annan företag) till elbolaget och skällde ut dom så grovt att strömmen faktiskt kom tillbaka efter nån minut. Efter den händelsen fick elbolaget över 1miljon arga brev och dom bytte dag från måndag till fredagkväll för att stänga av elen. *Drömmer mig bort till barndomen*
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-11-07 18:25:39 följande:
     I sverige har nog mest disney dominerat tyvärr under min livstid.
    Det gjorde det i Iran också men eftersom Iran på den tiden hade en god samarbete med både Frankrike och Japan så var det en hel del tecknad (Tack för att ni påminde mig om att Cartoon betyder tecknad. ) och filmer från dessa länder som dominerade Tv:n på den tiden.
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:26:08 följande:
    Tänkte först spontant säga att jag håller med dig då jag tänkte på John Blund som gjordes i DDR och alla de tjeckiska animationerna från 70-talet, men....

Kom sen på att vi var svältfödda på tecknat och att jag hade riktigt roligt när jag i somras såg dotterns Disney-film Trassel som är byggd på Rapunsel-storyn. 
    Trassel tyckte jag också om men jag menar mest dessa som går på tv. Allt ifrån Ben10, Bakugan och ja dom dära. Jag är mest Askungen, snövit, skönhet och odjuret, alice i underlandet och ja, ni förstår.
  • I Blackrose I
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:29:54 följande:
    Jag ser inte.
  • Driftwood
    I Blackrose I skrev 2011-11-07 18:27:45 följande:
    en.wikipedia.org/wiki/Oshin

Den här var så populär och gick på måndagkvällar klockan 20:00 och just måndagar var det den dag som regeringen brukade stänga av elet i flera timmar för att spara el. Kommer ihåg en kväll å hela familjen var samlade hemma hos mormor, pappa hade köpt en massa sötsaker, nötter och allt var klart och nån minut innan 20:00 så dog strömmen. Min mormor var så förbannad att hon ringde (Telefonen var igång och var inte kopplad till stadselen utan en annan företag) till elbolaget och skällde ut dom så grovt att strömmen faktiskt kom tillbaka efter nån minut. Efter den händelsen fick elbolaget över 1miljon arga brev och dom bytte dag från måndag till fredagkväll för att stänga av elen. *Drömmer mig bort till barndomen*
    Vilka minnen Solig

Fint du målar by the way 
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-11-07 18:37:56 följande:
    Vilka minnen Solig

Fint du målar by the way 
    Ja, fram till 10års ålder var allt helt perfekt...

Tack, har målat en hel del men jag kommer bara spamma tråden om jag ska lägga upp allt.
Svar på tråden Trash-tråden