• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Faile
    Anonym skrev 2011-08-31 18:45:56 följande:
    Är det mindre utseendefixerat att konstatera att barn är söta än att konstatera att de är fula?
    Att människor tar så illa upp om ens barn inte betraktas som fint visar ju bara hur otroligt viktigt utseendet är..
    Annars kan man ju bara konstatera att barn kan se ut lite hur som helst men att det knappast spelar någon roll.

Om jag säger att en bebis är söt, så menar jag inte den eventuella ytliga skönheten hos barnet.

Om någon säger att en bebis är ful, så är det i de allra flesta fall utseendet man menar.

Alltså är det skillnad ja, det ena är fulare än det andra.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym
    MalinHöög skrev 2011-08-31 18:42:40 följande:
    Anonym skrev 2011-08-31 17:46:16 följande:
    ja håll på ni...men det e ju en speciell typ av folk som ens BRYR sej om hur andra sett ut.= MOBBARE eller har tendenserna iallafall. IQ fiskpinne hela bunten!
    Men ärligt nu....bara för att man inte tycker att alla barn är söta betyder väl inte det att det är något man skulle säga, eller att man för den delen särbehandlar någon? Man kan ju faktiskt inte hjälpa om man tycker någon, vuxen som barn, är mindre söt? Ful eller fin betyder inte att man är mer eller mindre värd. Eller att man skulle bete sig illa mot någon bara för man inte tycker den är söt, eller? Tycker ni att alla människor är söta??
    men vrf ska man tycka så jävla mycket? man kan väl sköta sig själv och se på sig själv, man behöver inte kolla på andra om man nu inte gillar det. och ja, jag jobbar på dagis så jag vet, att det finns vuxna som särbehandlar ungarna för att de ser ut på ett visst vis. och jag tycker alla människor är söta. varför skulle jag gå runt och tycka folk är fula? det finns ingen som säger vad som är vackert, alla ser olika ut, bara att acceptera.
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-31 16:08:56 följande:
    Ska du citera mig så får du fanken ta med hela min text! :) Slarver.. Eller vill du kanske tolka det på ett helt snedvridet sätt bara? :) Get over it lixom.
    Okej. 

" Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende. 
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början."

Men din dotter är givetvis sötast i världenDrömmer 
  • Anonym (Frågvis.)
    Anonym skrev 2011-08-31 19:07:43 följande:
    Okej. 

" Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början."

Men din dotter är givetvis sötast i världenDrömmer 
    Ja visst är hon det. :) Dock finns det en massa barn som ligger på samma nivå! Det finns ju andra orsaker till att jag tycker att hon är sötast i världen. Men om man endast ser till utseende så finns det ett och annat barn som är precis lika söta som henne. Dock inte många.
  • Anonym (Den var kul)
    Anonym skrev 2011-08-31 18:25:34 följande:

Nej, alla barn är inte söta. Min kompis dotter är det INTE, stackarn, hon är bara liten och har fiskmun och två jättestora  stirriga ögon, inget hår alls och så full med skorv att det ser ut som om hon börjar mögla.

Till råga på allt så har hon en storebror som är som klippt och skuren ur en barnklädeskatalog. Alla förälskar sig alltid i hans långa ögonfransar och vackra leende och äppelkinder och han vet precis hur han ska charma folk och linda dem runt lillfingret. 

Hon kommer inte få det lätt om detta inte rättar till sig. Till en början så var de ganska lika men efter någon månad så var hon hiskelig att se på och är det fortfarande.

Ursäkta men detta var det roligaste idag,ASGARV!!!!
  • Stinky
    vampyria2 skrev 2011-08-31 17:11:53 följande:
    Du är så underbart smart  hjärtat
    Jag har mina ljusglimtar i tillvaron
    Anonym skrev 2011-08-31 17:46:16 följande:
    ja håll på ni...men det e ju en speciell typ av folk som ens BRYR sej om hur andra sett ut.= MOBBARE eller har tendenserna iallafall. IQ fiskpinne hela bunten!
    Jäää, jäää! Du är fri att besöka andra trådar som passar dig bättre, Einstein. Drömmer
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • MalinHöög
    Anonym skrev 2011-08-31 19:05:05 följande:
    men vrf ska man tycka så jävla mycket? man kan väl sköta sig själv och se på sig själv, man behöver inte kolla på andra om man nu inte gillar det. och ja, jag jobbar på dagis så jag vet, att det finns vuxna som särbehandlar ungarna för att de ser ut på ett visst vis. och jag tycker alla människor är söta. varför skulle jag gå runt och tycka folk är fula? det finns ingen som säger vad som är vackert, alla ser olika ut, bara att acceptera.
    Ska man inte kunna tycka nu heller? Menar du att du går runt som en lobotomerad och inte tycker något om någonting alls? Det låter för mig otroligt tråkigt. Självklart ska man sköta sig själv men jag måste ju ändå få konstatera för mig själv om något jag ser är en syn jag uppskattar eller inte? Särbehandling är fel och jag vet att även om JAG inte tycker vid en blick att ett barn är gulligt kan barnet garanterat charma mig ändå. Alla barn har charm och det är viktigare än hur det ser ut. Visst det finns inget som säger vad som är vackert eller inte men jag vet vad JAG TYCKER är vackert eller inte. Jag accepterar alla olikheter ändå!
  • Stinky
    Anonym skrev 2011-08-31 18:25:34 följande:

Nej, alla barn är inte söta. Min kompis dotter är det INTE, stackarn, hon är bara liten och har fiskmun och två jättestora  stirriga ögon, inget hår alls och så full med skorv att det ser ut som om hon börjar mögla.

Till råga på allt så har hon en storebror som är som klippt och skuren ur en barnklädeskatalog. Alla förälskar sig alltid i hans långa ögonfransar och vackra leende och äppelkinder och han vet precis hur han ska charma folk och linda dem runt lillfingret. 

Hon kommer inte få det lätt om detta inte rättar till sig. Till en början så var de ganska lika men efter någon månad så var hon hiskelig att se på och är det fortfarande.

*asg*
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • HäckHäxan

Klart det finns fula barn, min såg ut som toker, dvärgen i snövit, inte speciellt söt alls

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Jag är bara jag
    HäxanSurtant skrev 2011-08-31 19:44:24 följande:
    Klart det finns fula barn, min såg ut som toker, dvärgen i snövit, inte speciellt söt alls
    Påminne r om en väns barn. En pojkbebis med utstående öron och vindögd,men han var så ful så han var söt! Och det gick över rätt snabbt.
Svar på tråden Alla barn är INTE söta.