• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Anonym (artig)
    Rulltrappa skrev 2011-08-31 16:46:26 följande:

Tydligen inte eftersom det är "sjukt beteende" om man råkar notera att ungen är ful.
    Men försök fatta nån gång, eller skenar rulltrappan?? Titta får man göra, men börjar man tävla i bebisars ev. snygghet, är det sjukligt. Och vadå notera att ungen är ful? Som om skönhet är en objektiv sanning! Du får väl tycka dina bebisar var fula då, om det är så viktigt för dig att kategorisera ful/snygg, men personligen anser jag att bebisar borde slippa skönhetsfixeringen. Den kommer ifatt dom tids nog ändå...
  • NeLi
    Anonym (artig) skrev 2011-08-31 16:44:21 följande:
    Men försök fatta - det handlar om utseendefixeringen som sådan. Vare sig bebisen är söt eller ful. Klart man får titta på bebisen, vad tänker du med? Men om det blir till en tävling - min bebis är snyggare/fulare än syrrans (ts skriver ju så) då är det ganska sjukt och def. ytligt som f-n. Anser jag.
    fast sant, för vissa bebisar är fula, vissa är söta..så är det bara..
  • Rulltrappa
    Anonym (artig) skrev 2011-08-31 16:49:26 följande:
    Men försök fatta nån gång, eller skenar rulltrappan?? Titta får man göra, men börjar man tävla i bebisars ev. snygghet, är det sjukligt. Och vadå notera att ungen är ful? Som om skönhet är en objektiv sanning! Du får väl tycka dina bebisar var fula då, om det är så viktigt för dig att kategorisera ful/snygg, men personligen anser jag att bebisar borde slippa skönhetsfixeringen. Den kommer ifatt dom tids nog ändå...

Nu var det ju inlägg 454 jag vände mig mot i första hand där jag och min man blev anklagade för "sjukt beteende" för att vi råkade få den fulaste unge vi båda sett och tyckte att detta var väldigt underhållande. Detta med åsikten i grunden att nästan alla nyfödda barn ser läskiga ut.
  • Rulltrappa

Det är inte särskilt viktigt för mig, men jag förstår inte varför det ska vara så fult att vara objektiv.
  • Rulltrappa

Då är det ju minst lika hemskt att kalla sina ungar fina om man nu tycker det.
  • NeLi
    Anonym skrev 2011-08-31 16:58:44 följande:
    Sjukaste tråden jag har sett...skremmande att vuxna folk sitter och diskuterar detta! ingen av er borde ha barn!! Puckon!!
    borde man inte ha barn för man inte tycker alla barn är söta? det är ju inte så att föräldrarna älskar sina barn mindre bara för att de inte tycker grannens är söta!
  • tchilly

Alla bebisar är fula bortsett från mina så klart..

• Stinky
    Anonym skrev 2011-08-31 16:58:44 följande:
    Sjukaste tråden jag har sett...skremmande att vuxna folk sitter och diskuterar detta! ingen av er borde ha barn!! Puckon!!
    Vad är det för sjukt med att folk diskuterar utseenden?
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • vampyria2

Så om man inte tycker att sina barn är söta då älskar man dem inte...undra vilka som är utseendefixerade egentligen Drömmer
    har varit tok kär i killar som jag faktiskt inte har tyckt är jätte snygga men har personligheter som man bara går sönder för...

• vampyria2
    HoneyCandySugar skrev 2011-08-31 16:50:37 följande:
    Alla bebisar ÄR söta.

Hur jäkla snygg du än anser dig själv vara, kommer jag alltid att klassa din själ som en utav de fulaste jag någonsin upplevt, för du är så jäkla elak!
    Jag tycker att det är mer elakt att tycka att fula är mindre värda och svårare att älska...att inse att smaken är som baken och det kan inte finnas en enda människa som alla i helva världen tycker att den är söt/snygg, varken stor eller liten.
Svar på tråden Alla barn är INTE söta.