Inlägg från: mammatill5 |Visa alla inlägg
  • mammatill5

God doesn´t make mistakes

Roisin Dubh skrev 2011-09-01 11:53:37 följande:
    Vad har jag påstått?

Du skriver om ert liv och er vardag. Det har jag inte påstått att du inte gör. Men du blandar upp detta med debatt på samhällsnivå och magstarka rubriker som "Rasförädling ala´ Nazitiden – Brott mot dom mänskliga rättigheterna". Det är där problemet uppstår.
    Du säger /Om jag vore du skulle jag rikta in mig mer på att framhålla verkligheten och hur livet ter sig med ett DS-barn. / Slut Citat.

Jag har alltid gjort det. Men dina ord låter som om jag borde göra det =) Inlägg om selektiv fosterdiagnostik ÄR en del av våran vardag.Eller är det för mycket om jag som DS förälder säger min åsikt..  Jag tycker inte rubriken var speciellt magstark..

Jag pratar INTE ofta om fosterdiagnostik på bloggen.. Däremot om våran vardag och annat..
    När jag gör det gör jag det på vilken nivå som jag själv vill och väljer.. Jag blandar ämnen precis hur jag vill på min blogg. Jag rubriksätter som jag tycker..

Du ser det som ett problem.. Kanske för att du hade problem med att förstå kopplingen.
  • mammatill5
    puss skrev 2011-09-01 12:27:07 följande:
    kan du förtydliga kopplingen tack.
    Den har förtydligats redan i många inlägg.. inte bara av mig
    Gå till dom inläggen så slipper jag tjata igen..
  • mammatill5
    puss skrev 2011-09-01 12:32:55 följande:
    hittar dom inte. hänvisa tack.
    Du vill ha svar som redan finns.. leta..
  • mammatill5
    Brünnhilde skrev 2011-09-01 12:31:17 följande:å, att människor som anser sig orka med ett friskt barn, inte nödvändigtvis anser sig orka med ett handikappat barn..?
    I tidningarna, när det är reportage om Downs-barn, så brukar det alltid vara gullegulliga medelklassfamiljer med förhållandet, ekonomin och livet övrigt i ordning (I alla fall _utåt_ sett...). Men i verkligheten drabbas ju även mammor som lever i dåliga förhållanden, som själva har psykiska eller fysiska problem eller är sjukliga, eller ha dålig ekonomi, eller ett mycket ansträngande arbete, eller barn sedan förr som har funktionshinder, diagnoser, eller bara är allmänt störiga och jobbiga... Att föda ett Downs-barn in i den miljön skulle inte vara rätt mot _någon_... Det skulle ju köra hela familjen i sank, tänker jag.
    Gå till min blogg.. Där har du mig som lever ensam med fyra barn.. Två har funktionshinder.
    Jag är inte drabbad. jag är en av dom som du beskriver i inlägget...

Jag är ensamstående med 4 barn hemma.
    Ekonomiskt fattig.. Arbetslös.
    Jag har en krosskada i ryggen. Det ger vissa begränsningar och konstant värk.

Vi har varit ensamma sen jag separerade från en missbrukande man/pappa med mistingen i magen för typ 9 år sedan
    Hanna föddes med DS och vi är den absolut rätta familjen för henne..
    Hon kör definitivt inte oss i sank..
  • mammatill5
    Roisin Dubh skrev 2011-09-01 12:42:35 följande:
    Ja om ditt syfte är att påverka och förändra samhället borde du skriva MER av den varan. Jag har inte påstått att du inte redan skriver om det.
    mammatill5 skrev 2011-09-01 12:11:39 följande:
    Inlägg om selektiv fosterdiagnostik ÄR en del av våran vardag. Eller är det för mycket om jag som DS förälder säger min åsikt..  Jag tycker inte rubriken var speciellt magstark..
    Ja om ditt syfte är att påverka och förändra samhället kan det faktiskt vara FÖR mycket att uttrycka sig som du gör. Det är min poäng.

Nu vet jag förstås inte om du har detta syfte eller om du enbart skriver åsikter för din egen skull. Men jag får uppfattningen av att du faktiskt vill påverka.
    Oki.. =)
  • mammatill5
    puss skrev 2011-09-01 12:49:49 följande:
    det är på grund av deras egna rädslor och komplex som de hysteriskt vrålar KOLLA JAG ÄLSKAR MITT BARN I ALLA FALL. KOLLA KOLLA KOLLA MMITT BARN ÄR ANNORLINDA OCH DET ÄR SÅÅÅÅ BERIKANDE!!!!!
    En sak är i alla fall säkert..

En människa med DS skulle aldrig bete sig som du gör. Dom kan bättre Flört
  • mammatill5
    puss skrev 2011-09-01 12:58:31 följande:
    din nivå, inte min. du dömer folk efter förmåga, inte jag.

och svaret på min fråga är?
    för att vara nån som utger sig för att vilja informera är du väldigt återhållsam med informationen.
    Vet du.. jag orkar inte tjata och repetera. Det gör jag nog på ungarna här hemma.

jag har svarat redan här. många gånger,även till dig. Andra har svarat.. Leta själv för bövelen..

Du vill nu att jag ska leta.. åt dig! Orkar inte..Tungan ute
  • mammatill5

Plikterna kallar.. försvinner ett tag..

På återseende och ha en bra fortsatt dag alla!!

• mammatill5
    Boll skrev 2011-09-01 13:08:56 följande:
    Sluta tramsa nu, vad är du för låtsasdebattör? Du vill att människor ska lyssna på dig och ta dig på allvar, då får du faktiskt vänja dig vid att samma frågor återkommer flera gånger och att du kommer få upprepa dig. Det får alla som vill få ut ett budskap göra. Du behöver inte leta, du kan helt enkelt svara på de frågor du får.

Orkar du inte tjata och repetera har du inte i en debatt att göra.
    Kan svara på detta innan jag måste rusa..

Tjata och upprepa till en och samma människa i ett dygn är lite väl..om varför jag gjorde kopplingar till Nazismen.
    Andra har förklarat också..

Jag tror hon/han vet svaren mycket väl.. men det är ju skitkul att köra en sådan här upprepningsgrej.
    Jag säger inte att det är så utan jag tror.
  • mammatill5
    Kattdamen skrev 2011-09-01 16:03:28 följande:
    Fast det är ju skillnad. Barn som har funktionshinder kommer få det svårare i livet. Det handlar inte enbart om omgivningen heller.

Ska barnet existera för din skull alltså?
    Du påstår att dom kommer att få det svårare. Vad tror du att det beror på?
Svar på tråden God doesn´t make mistakes